Η ψυχολογία πίσω από το design ενός εστιατορίου: Πώς η διακόσμηση ελκύει τους πελάτες


Ο Tom Strother -ιδρυτής του γραφείου interior design » Fabled Studio»- αποκαλύπτει, σε δημοσίευμα του independent.co.uk, τα τρικ που χρησιμοποιούν τα εστιατόρια, για να επηρεάσουν θετικά τους πελάτες.

Λίγο-πολύ, όλοι έχουμε μία ιδέα για το πως εξυπηρετεί το design ενός εστιατορίου, στην αύξηση των πωλήσεών του. Για παράδειγμα, ένα κατάστημα fast-food έχει μία σχεδόν-άνετη ατμόσφαιρα, με χρηστικά καθίσματα και «γρήγορη» μουσική υπόκρουση, ώστε να προωθείται και η εξίσου γρήγορη κατανάλωση. Αντίθετα, τα καλά εστιατόρια διακοσμούνται με πολυτελή υλικά, για να βοηθήσουν τους πελάτες να χαλαρώσουν και να παραμείνουν περισσότερο, ώστε να κάνουν νέες παραγγελίες από το μενού.

Ας μάθουμε όμως καλύτερα από τον Tom Strother τη ψυχολογία, που κρύβει το εστιατορικό design…

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα, που σκέφτεσαι όταν σου αναθέτουν τη σχεδίαση ενός εστιατορίου;

«Υπάρχουν δύο πολύ σημαντικά πράγματα για μας στον σχεδιασμό του εστιατορίου. Πρώτα από όλα είναι η ιστορία πίσω από τον σχεδιασμό. Είναι σημαντικό για μας να μεταδώσουμε το μήνυμα, που θέλει να περάσει το εστιατόριο μέσα από τις λεπτομέρειες του. Κάθε λεπτομέρεια παίζει το δικό της ρόλο.

Το δεύτερο και πολύ σημαντικό στοιχείο στο σχεδιασμό του εστιατορίου είναι το λειτουργικό κομμάτι. Πώς θα έχουν πρόσβαση οι πελάτες στο εστιατόριο; Πώς θα φεύγει το φαγητό από την κουζίνα, για να πηγαίνει στο τραπέζια; Πόσοι σερβιτόροι θα υπάρχουν; Aν όλα αυτά λειτουργούν σωστά, τότε ένα σημαντικό μέρος της επιτυχίας του εστιατορίου έχει εξασφαλιστεί. Αν -από την άλλη- όλα αυτά δεν λειτουργούν σωστά, τότε ακόμα και αν το εστιατόριο είναι όμορφο, δεν θα έχει επιτυχία».

Ποια είναι τα ψυχολογικά τρικ που χρησιμοποιούν οι σχεδιαστές όταν δημιουργούν ένα εστιατόριο;

«Στον σχεδιασμό ενός εστιατορίου, σημαντικό ρόλο παίζει ο φωτισμός. Θα πρέπει να είναι απαλός και να κάνει τους πελάτες να νιώθουν άνετα. Να τους κάνει να χαλαρώνουν, για να θέλουν να παραμείνουν στο εστιατόριο. Ο τεχνητός φωτισμός θα πρέπει να είναι συμβατός με το φως της ημέρας. Για μένα ο χειρότερος φωτισμός είναι ο δυνατός φωτισμός πάνω από το τραπέζι, που δημιουργεί σκιές. Μπορει να κάνει τους πελάτες να νιώσουν άσχημα.

Σημαντικός παράγοντας είναι και η επίπλωση του εστιατορίου και η άνεση που αποπνέει. Αν ο πελάτης δεν νιώσει άνετα με την καρέκλα του, δεν θα παραμείνει για πολύ στο εστιατόριο.

Το χρώμα, επίσης, μπορεί να επηρεάσει τους πελάτες του εστιατορίου, δηλαδή την συμπεριφορά τους και το συναίσθημά τους. Θα πρέπει να ταιριάζει στο περιβάλλον του εστιατορίου και στην κουζίνα του».

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στη σχεδίαση ενός εστιατορίου;

«Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμάς είναι να εξασφαλίσουμε ότι κάθε τραπέζι, είναι ένα καλό τραπέζι, ανεξάρτητα από το ο πελάτης έκανε την κράτησή του από καιρό για μία ιδιαίτερη περίσταση ή απλώς εμφανίστηκε τελευταία στιγμή.

Μας φαίνεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον να δούμε ποια τραπέζια προτιμούν οι πελάτες. Σε ένα όμως σπουδαίο εστιατόριο, οι πελάτες θα θέλουν να επιστρέψουν, για να κάτσουν σε κάποιο άλλο σημείο του.

Είναι οι μικρές λεπτομέρειες, λοιπόν, που κάνουν ένα εστιατόριο τέλειο, τις οποίες μπορεί να μην τις αντιλαμβάνονται οι πελάτες εξ αρχής, όμως επηρεάζουν καθοριστικά την εστιατορική εμπειρία τους».

 



Σχετικά Άρθρα