Η βιομηχανία της καφεστίασης είναι πολύ ανταγωνιστική και σίγουρα σε περίοδο κρίσης πολλοί αναγκάζονται να βάλουν λουκέτο σε νέες επιχειρήσεις μόλις μερικούς μήνες μετά το άνοιγμα.

Γιατί κλείνουν έτσι τα εστιατόρια;

Η απάντηση ίσως φαίνεται απλή, διότι δεν έχουν πελατεία. Γιατί, όμως, δεν έχουν πελατεία ενώ άλλα μαγαζιά γίνονται αμέσως hip; Ποιοι είναι οι λόγοι που ένα εστιατόριο αποτυγχάνει στο να μαζέψει κόσμο; Ή, ακόμα κι αν έχει πελατεία στην αρχή, γιατί δεν την κρατάει;

Αυτά είναι μερικά από τα πιο κοινά λάθη που μπορείτε να αποφύγετε γιατί είναι στο χέρι σας.

Το μενού μπαίνει σε δεύτερη μοίρα

Μπορεί να φαίνεται αυτονόητο ότι ένα εστιατόριο προσέχει πάνω απ΄όλα το μενού, ωστόσο πολλές φορές  – και ειδικά στο άνοιγμα ενός μαγαζιού – τα πιάτα του μενού μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα και απλά δεν είναι αρκετά καλά.

Στην προσπάθεια να εντυπωσιάσει ο εστιάτορας με του μενού μπορεί τα πιάτα παραείναι εξεζητημένα, χωρίς ωστόσο να είναι εξίσου γευστικά  ή, αντίθετα, σε μία προσπάθεια εξοικονόμησης χρημάτων, να γίνονται εκπτώσεις στην ποιότητα των υλικών. Άλλο συχνό πρόβλημα είναι η συνεχείς αλλαγές στο μενού, που δημιουργούν σύγχυση και οι πελάτες δεν μπορούν να ξεχωρίσουν ένα πιάτο – σήμα κατατεθέν που μπορεί να σας καθιερώσει.

Δεν υπάρχει σωστός οικονομικός προγραμματισμός

Όταν μιλάμε για μία επιχείρηση τα πράγματα απλά σε τελική ανάλυση, τα κέρδη θέλουμε να είναι περισσότερα από τα έξοδα. Τα λάθη στην οικονομική διαχείριση ενός εστιατορίου, ειδικά τους πρώτους μήνες της λειτουργίας του μπορούν να αποβούν μοιραία.

Πολλοί όταν ανοίγουν ένα εστιατόριο ξεκινούν με μεγαλεπήβολα σχέδια, πολλές ιδέες και οικονομικά ανοίγματα. Όμως, μία σωστή στρατηγική marketing, ισορροπία και πλήρης έλεγχος των οικονομικών στοιχείων του εστιατορίου είναι απαραίτητα. Δεν χρειάζονται μεγάλα ανοίγματα πάντα στον εξοπλισμό του εστιατορίου και τη διακόσμηση του χώρου, καθώς υπάρχουν πολλές οικονομικές και μοντέρνες λύσεις, πλήρης καταγραφή των υλικών και των προμηθειών και προσοχή σε φορολογικές επιβαρύνσεις ή ελαφρύνσεις και επιδοτήσεις.

Δεν υπάρχει ο απαραίτητος σεβασμός στους πελάτες

Αν ένα πελάτης μείνει δυσαρεστημένος από την πρώτη φορά που θα επισκεφτεί ένα νέο μαγαζί, τότε σίγουρα η κριτική του θα είναι πολύ σκληρή, είτε online είτε σε φιλικές συζητήσεις. Οι πρώτες εντυπώσεις για μία νέα επιχείρηση που προσπαθεί να γίνει γνωστή είναι οι σημαντικότερη.

Επενδύστε σε έμπειρο και ευγενικό προσωπικό που γνωρίζει τι θέλουν οι πελάτες και πώς να σεβαστούν τις ανάγκες τους. Φυσικά, και τα υλικά που χρησιμοποιείτε πρέπει να είναι καλής ποιότητας, με συνεχείς ελέγχους. Οι πελάτες σας πληρώνουν και σας στηρίζουν για να φάνε κάτι που τους αρέσει και τους αξίζει.