Η διαχείριση ενός καταστήματος -όπως και κάθε άλλη επιχείρησης- έχει πολλές ευθύνες, και μια από τις σημαντικότερες από αυτές είναι η διαχείριση του προσωπικού. Ας δούμε που πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή ένας μάνατζερ -μίας καφετέριας, ενός μπαρ ή ενός εστιατορίου- όσον αφορά στο προσωπικό.

1. Καθήκοντα

Είναι σημαντικό ένας μάνατζερ, όταν οργανώνει το προσωπικό, να είναι ξεκάθαρος, καθορίζοντας τι περιλαμβάνει η κάθε θέση εργασίας, τις ευθύνες που έχει, καθώς και τα όρια της. Τι πρέπει και μπορεί να κάνει -δηλαδή- ο εργαζόμενος, και τι όχι, ώστε να μην εμπλέκεται στη δουλειά άλλου υπαλλήλου. Πρέπει, δηλαδή, να είναι ξεκάθαρο ποιος παίρνει παραγγελία και ποιος σερβίρει (ή εάν κάνει και τα δυο), καθώς και το ποιος είναι υπεύθυνος για τις κρατήσεις ή για να απαντάει στα τηλέφωνα. Έτσι αποφεύγονται παρεξήγησεις και όλα γίνονται γρηγορότερα και πιο σωστά.

2. Προβλήματα

Πέρα από τη διανομή καθηκόντων, ο μάνατζερ πρέπει να ασχολείται και με τα προβλήματα, που μπορεί να απασχολούν το προσωπικό. Εννοείται πως δεν είναι αποδεκτό οι υπάλληλοι να εκφράζουν τα αισθήματα τους εν ώρα υπηρεσίας, ωστόσο πριν ή μετά τη δουλειά θα πρέπει να είστε δίπλα τους και να ακούσετε το πρόβλημα, που μπορεί να έχουν, όπως για παράδειγμα να χρειάζονται ρεπό μια συγκεκριμένη ημέρα, γιατί έχουν κάποια προσωπική υποχρέωση. Εαν δείχνετε κατανόηση στα θέματα τους και πραγματικά προσπαθείτε να βρείτε λύση, τότε θα το εκτιμήσουν και θα είναι και εκείνοι πιο αφοσιωμένοι στη δουλειά τους.

3. Ανταμοιβές

Είναι σημαντικό να ανταμείβετε τους υπαλλήλους σας για τον επαγγελματικό τους, καθώς έτσι τους δίνετε κίνητρο να συνεχίσουν την προσπάθεια, και να γίνονται ακόμα καλύτεροι. Ακόμη και αν δεν γίνεται να τους ανταμοίψετε με μια αύξηση μισθού, μπορείτε να βρείτε άλλους τρόπους, για να τους ευχαριστήσετε. Για παράδειγμα, όταν ο υπάλληλος είναι αποτελεσματικός και συνεργάσιμος, θα μπορούσατε να του δώσετε τη δυνατότητα, να επιλέξει κάποιες βάρδιες. Έτσι δείχνετε ότι πραγματικά εκτιμάτε τη δουλειά του.