Στο κείμενο της Kristin Crane για το blog του Upserve διαβάζουμε τα 5 sos, που κάθε σερβιτόρος πρέπει να γνωρίζει, για να διαφέρει πραγματικά. Μαζί με την εκπαίδευση, λοιπόν, τι κάνει ένα σερβιτόρο πραγματικά καλό;

#1. Να θυμάστε πρόσωπα και ονόματα

Είναι πολύ θετικό να θυμάστε πρόσωπα και ονόματα, ειδικά των θαμώνων ή των πελατών, που έρχονται ξανά και ξανά. Όταν οι πελάτες νιώθουν ότι τους αναγνωρίζετε, νιώθουν άνετα και οικεία.

#2. Κάντε προτάσεις

Οι πελάτες σας δε θέλουν απλά ένα πιάτο φαΐ ή ένα ρόφημα. Θέλουν κάτι ιδιαίτερο, που δεν έχουν στο σπίτι. Οφείλετε, λοιπόν, να γνωρίζετε τα πιάτα του μενού, και τα συστατικά τους, και να μπορείτε να κάνετε προτάσεις ανάλογα με την όρεξη και τα γούστα των πελατών.

#3. Συντονισμός κινήσεων και λιγότερες διαδρομές

Αυτό χρειάζεται εξάσκηση, αλλά ένας έμπειρος σερβιτόρος ξέρει πόσο σημαντικό είναι να μπορείς να μαζέψεις όλα τα πιάτα με τη μία ή να μεταφέρεις πολλά ποτήρια μαζί, και φροντίζει να είναι όλα τα τραπέζια καθαρά. Μην αγχώνεστε, αν ακόμα είστε νέος στη δουλειά και δεν μπορείτε, γιατί αυτά μαθαίνονται.

#4. Σερβίρετε με το ρυθμό που θέτει ο πελάτης

Σε κανέναν δεν αρέσει να τον κάνουν να βιάζεται όταν τρώει, ούτε όμως και να μένει με μία στοίβα άδεια πιάτα μπροστά του. Ανάλογα με το ρυθμό του κάθε τραπεζιού, λοιπόν, ρυθμίστε και το σερβίρισμά σας. Εννοείται πώς θέλετε να ελευθερωθεί το τραπέζι, για να κάτσουν οι επόμενοι πελάτες, αλλά αυτό δε σημαίνει να πάτε όλα τα πιάτα ή τα ποτά, με τη μία, και να τα μαζεύετε, πριν οι πελάτες σας τελειώσουν.

#5. Δώστε λίγη παραπάνω σημασία στους θαμώνες

Χτίστε μία πιο ουσιαστική σχέση με τους θαμώνες, μιλήστε μαζί τους και μοιραστείτε στοιχεία για το μαγαζί ή για εσάς. Αν για παράδειγμα υπάρχει ένα νέο πιάτο, μπορείτε να το προτείνετε ή αν πρόκειται να οργανώσετε ένα event, ένα πάρτι ή απλά να κάνετε μία προσφορά, ενημερώστε τους αμέσως.