Σημαντική αύξηση παρουσιάζει η αγορά των delivery & takeaway στην Ελλάδα


www.mathimatamageirikis.gr*

ΤΑΣΕΙΣ
Στη μέση της συνεχιζόμενης ύφεσης, παρατηρείται σημαντική αύξηση στην Ελλάδα στα delivery, καθώς οι καταναλωτές μετατοπίζονται προς επιλογές χαμηλού κόστους σε τρόφιμα και ποτά για εξοικονόμηση χρημάτων.

Επιπλέον, οι αλυσίδες, ανεξάρτητες εταιρείες τροφίμων και νέοι επιχειρηματίες επιλέγουν ολοένα και περισσότερο αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο χαμηλού κόστους που έχει αποδειχθεί αρκετά επικερδές υπό τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες. Τα γνωστά και καθιερωμένα brands, όπως τα Γρηγόρης Μικρογεύματα, τα Flocafé και τα Mikel, εισήχθησαν επίσης στην παράδοση κατ ‘οίκον κατά την περίοδο ανασκόπησης, συγκεκριμένα κάτω από τα concept Mikro Gregory’s, Flocafé Espresso Room Street και Mikel Cantina.

Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός των καταστημάτων αυξήθηκε κατά 1% το 2016, ενώ ο όγκος των συναλλαγών σημείωσε αύξηση κατά 2%. Ωστόσο, σε όρους τρέχουσας αξίας, το κανάλι μειώθηκε κατά 1%, παρά τον αυξημένο συντελεστή ΦΠΑ, καθώς οι περισσότερες από τις νέες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τη θέση τους ως προς τα χρήματα ως μοναδικό σημείο πώλησης, προσφέροντας οικονομικές λύσεις για τα γεύματα.

Εξάλλου, η τάση του καφέ που καταναλώνει ωθεί την μέση δαπάνη ανά συναλλαγή προς τα κάτω, δεδομένου ότι η τιμή ανά καφέ είναι συνήθως ιδιαίτερα χαμηλή.

ΤΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Η Supply Unique SA παρέμεινε ο ηγέτης στα delivery το 2016, με το σήμα της Coffee Island να αυξάνει τον αριθμό των καταστημάτων της σε 291 και να ζητεί το μερίδιο 26% του όγκου συναλλαγών και μερίδιο 17%. Αρχικά λειτουργούσε ως καταστήματα λιανικής πώλησης καφέ, όμως η αλυσίδα Coffee Island γνώρισε ταχεία ανάπτυξη από τη μετάβασή της σε ένα υβριδικό σχήμα με τα καταστήματά της να προσφέρουν τόσο υπηρεσίες λιανικής πώλησης, όσο και υπηρεσίες delivery.

Η εταιρεία επωφελήθηκε επίσης από την αυξανόμενη δημοτικότητα της τρέχουσας τάσης για το καφέ, η οποία έχει πλέον γίνει η κύρια τάση στη μέση της οικονομικής ύφεσης, καθώς οι καταναλωτές εξακολουθούν να εκτιμούν τον καφέ υψηλής ποιότητας αλλά έχουν γίνει πιο πρόθυμοι να επιλέξουν τα delivery ως επιλογή εξοικονόμησης χρημάτων.

ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
Το delivery κατέγραψε CAGRs 1% και 3% όσον αφορά τον αριθμό των καταστημάτων και τον όγκο συναλλαγών αντίστοιχα. Χωρίς σημάδια ύφεσης και με την εφαρμογή περισσότερων μέτρων λιτότητας, οι Έλληνες καταναλωτές αναμένεται να συνεχίσουν να προτιμούν τα φτηνά γεύματα και τον καφέ, πράγμα που ενισχύει την ανάπτυξη της κατηγορίας.

Παράλληλα, αναμένεται να επιλέξουν και οι επιχειρηματίες το επιχειρηματικό μοντέλο delivery, λόγω του χαμηλού κόστους λειτουργίας του. Ωστόσο, η κατηγορία παρουσιάζει ελαφρά μείωση της αξίας σε σταθερές τιμές 2016 κατά την περίοδο πρόβλεψης, καθώς οι περισσότερες από τις νέες εταιρείες αναμένεται να επικεντρωθούν στην τιμή ως το κύριο σημείο πώλησής τους.

Η μετάβαση στην πώληση καφέ από καταστήματα αναμένεται επίσης να συνεχιστεί, οδηγώντας σε περαιτέρω μείωση της μέσης δαπάνης ανά συναλλαγή, δεδομένου ότι ο καφές που πωλείται είναι φθηνότερος από το φαγητό.



Σχετικά Άρθρα