«Το μπαρ είναι μία παράσταση, μία καλή κωμωδία»


του Δημήτρη Σταθόπουλου, efsyn.gr*

Όταν η σκηνή της Αθήνας υποδέχτηκε τα πρώτα cocktail bars, αρκετοί ήταν εκείνοι που μίλησαν για μία μόδα που γρήγορα θα αποτελούσε παρελθόν. Υπολόγισαν όμως χωρίς τη δημιουργική και συνάμα νεωτεριστική ματιά μιας δυναμικής ομάδας νέων ανθρώπων που χωρίς δεύτερη σκέψη αφιέρωσαν ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς τους στην εκπαίδευσή τους αλλά και στη συνεχή παρότρυνση του κοινού.

Σήμερα, αρκετά χρόνια μετά την πρώτη επαφή, ένα από τα πλέον δυναμικά κοινά, αναζητά ακόμη καθετί καινούργιο και παρουσιάζει καθημερινά τον καλύτερό του εαυτό.

«Δεν είναι πια αίσθηση αλλά ρεαλισμός, ότι η Αθήνα κυρίως, αλλά και η περιφέρεια, αρχίζει και αναπτύσσει των κλάδο του cocktail bar» σημειώνει στην «Εφ.Συν.» ο γνωστός bartender Αλέξανδρος Γκικόπουλος, τον οποίο συναντάμε πίσω από γνωστές και καινοτόμες μπάρες της Αθήνας, ενώ το όνομά του έχει φιγουράρει αρκετές φορές στις λίστες σημαντικών διεθνών διαγωνισμών αλκοόλ.

Συνεχίζοντας αναφέρει: «Είναι τα μπαρ εκείνα που ως κύριο χαρακτηριστικό τους έχουν μια προσεγμένη λίστα cocktails, ενώ ο εκπαιδευμένος bartender βοηθάει τον καταναλωτή στην επιλογή θέτοντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε το κοκτέιλ να μπει για τα καλά στη ζωή μας ως τρόπος διασκέδασης».

Barman, bartender ή mixologist;

Όσο περισσότερο ασχολείσαι και εξειδικεύεσαι σε έναν κλάδο τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη αυτός ο κλάδος να προσδιοριστεί.

Πολλές φορές εντάσσονται όροι που ελάχιστα διαφέρουν μεταξύ τους ή ακόμη και καθόλου. Για τον χώρο των μπαρ συναντάμε πολλούς τέτοιους όρους. Ανάμεσα στον barman, τον bartender αλλά και τον mixologist, ο Αλέξανδρος Γκικόπουλος διαλέγει εκείνο του bartender και εξηγεί:

«Ανάμεσα στα τρία προσωνυμία που συχνά μας προσάπτουν ή και οι ίδιοι κολλάμε δίπλα από το όνομά μας, νομίζω ότι το πιο ενδιαφέρον είναι το bartender μιας και περιέχει μια γενναία δόση ρομαντισμού, μιας και είναι μια σύνθετη λέξη από το bar + tend που ουσιαστικά αποδίδεται σε αυτόν που φροντίζει το μπαρ.

»Ο φροντιστής ενός μπαρ δεν είναι μόνο στο να φροντίζει να κάνει κοκτέιλ και τίποτα άλλο από εκεί και πέρα. Πρέπει να φροντίσει να λειτουργεί το μπαρ σαν καλοκουρδισμένο ρολόι, ώστε ο επισκέπτης να γίνει κοινωνός αυτού του όμορφου σύμπαντος. Όλοι εξάλλου ψάχνουμε μία φροντίδα».

Οι τάσεις

«Κοκτέιλ χαμηλά σε ποσόστωση αλκοόλ και μια έμφαση στα λονγκ ντρινκς». Αυτή είναι η τάση σήμερα με τους bartenders να ξεκινάνε ένα νέο κεφάλαιο σε αυτό το μαγικό ταξίδι στον χώρο των αρωμάτων και των γεύσεων. Ο συνομιλητής μας εκφράζει ξεκάθαρα την αντίθεσή του με αυτό την τάση, έχοντας βέβαια και αυτός τα αγαπημένα του hot spots.

«Έχω δύο αγαπημένα από αυτήν την κατηγορία αλλά μέχρι εκεί. Κατά την γνώμη μου είναι μια ανούσια τάση που δεν μου αρέσει καθόλου και δεν ξέρω και αν θα βγάλει και πουθενά και αν θα έχει διάρκεια στον χρόνο. Από την άλλη, υπάρχει ένα τεράστιο ενδιαφέρον για την ανεύρεση όλο και περισσότερων καινούργιων υλικών που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέσα στα ποτό».

(*) Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο στο: efsyn.gr



Σχετικά Άρθρα