Η κρίση φαίνεται να μην έχει επηρεάσει την αγάπη του Έλληνα καταναλωτή για το fast food και το…τσιμπολόγημα, μιας και για το 2016 η ετήσια δαπάνη για αγορά του έτοιμου φαγητού φτάνει τα 6,5 δισ. ευρώ.
Η ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, συγκέντρωσε δείγμα 2.000 καταναλωτών από όλη την Ελλάδα και μέσα από την έρευνά της αναδεικνύει τις αλλαγές και τις συνήθειες του Έλληνα καταναλωτή σχετικά με τις αγορές τροφίμων.
Αν και η κυρίαρχη τάση είναι τα κύρια γεύματα που μαγειρεύονται στο σπίτι , νέες καταναλωτικές τάσεις εμφανίζονται στα συμπληρωματικά γεύματα της ημέρας, με την αγορά έτοιμου γεύματος από τα σουπερμάρκετ να κερδίζει έδαφος.

Η εστίαση εξακολουθεί να αποτελεί μία σημαντική αγορά με το μέσο νοικοκυριό με περίπου 125 ευρώ μηνιαίες αγορές στην εστίαση (1,500 ευρώ ανά έτος) και συνολικά ξεπερνά τα 6,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα. Ένα μεγάλο μέρος αποτελεί το έτοιμο φαγητό και το φαγητό food-to-go. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ΙΕΛΚΑ, έτοιμο καφέ αγοράζει το 87% των καταναλωτών, γλυκά και σνακ το 85%, τυρόπιτα-κρουασάν το 85%, έτοιμο κρύο γεύμα, π.χ. σαλάτα, σάντουιτς το 70%, έτοιμο μαγειρευτό φαγητό το 63% και έτοιμο κατεψυγμένο γεύμα το 51%.


Κύρια σημεία πώλησης είναι τα σουπερμάρκετ, φούρνοι, εστιατόρια, καφετέριες και καταστήματα delivery. Μεγάλη άνοδος καταγράφεται, λοιπόν, στα έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα με το 41% των να τα αγοράζει από το Σούπερ Μάρκετ. Το 37% δηλώνει ότι αγοράζει Γλυκά/Σνακ για κάποιο συμπληρωματικό γεύμα, το 23% έτοιμο κρύο γεύμα όπως σαλάτα ή σάντουιτς, το 18% έτοιμο μαγειρευτό φαγητό, το 12% τυρόπιτα ή κρουασάν και τέλος το 9% καφέ.