haniotika-nea.gr*

Χαμηλή έως μηδενική χαρακτηρίζεται από τους φορείς που ασχολούνται με το ελαιόλαδο η ανταπόκριση των επιχειρηματιών ως προς την εφαρμογή των διατάξεων για χρήση ελαιολάδου στην εστίαση.

Tην ίδια στιγμή, στην Ισπανία βρίσκεται σε εξέλιξη καμπάνια για τη εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου το οποίο εκτιμάται ότι αφενός διασφαλίζει την ποιότητα του χρησιμοποιούμενου ελαιολάδου και αφετέρου προσδίδει προστιθέμενη αξία στις υπηρεσίες που προσφέρουν οι ταβέρνες και τα εστιατόρια.
Το πρόβλημα της έλλειψης ανταπόκρισης των επιχειρηματιών στις διατάξεις για τη χρήση του ελαιολάδου βρέθηκε στο επίκεντρο της χθεσινής συνεδρίασης του Συνδέσμου Ελαιοκομικών Δήμων Κρήτης (Σ.Ε.ΔΗ.Κ.) που πραγματοποιήθηκε στο Ρέθυμνο.

Ο επιστημονικός σύμβουλος του Σ.Ε.ΔΗ.Κ. Δρ Νίκος Μιχελάκης (φωτ.), μιλώντας στα “Χ.ν.”, έκανε λόγο «για πολύ χαμηλή έως ανύπαρκτη ανταπόκριση», ενώ απέδωσε το πρόβλημα στην έλλειψη ενημέρωσης. «Οι διατάξεις είναι δύο: εκείνη που αφορά την υποχρεωτική αναγραφή στους καταλόγους του είδους των λαδιών που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις στο μαγείρεμα -κι αυτό έχει και τη μεγαλύτερη σημασία γιατί αφορά μεγαλύτερες ποσότητες λαδιών- κι εκείνη που έχει να κάνει με τη χρήση μικρών συσκευασιών ελαιολάδου -σφραγισμένων, μίας χρήσης και με τις απαραίτητες επισημάνσεις- στο τραπέζι των χώρων μαζικής εστίασης», εξήγησε ο κ. Μιχελάκης.
«Δυστυχώς όπως διαπιστώνουμε ο κόσμος της εστίασης αλλά και οι καταναλωτές δεν είναι ενημερωμένοι για την ύπαρξη των διατάξεων αυτών. Κι αυτό είναι ένα σοβαρό θέμα», υπογράμμισε και τόνισε ότι μια άλλη διάσταση του προβλήματος έχει να κάνει με την έλλειψη ελεγκτικού μηχανισμού ως προς την εφαρμογή των διατάξεων. «Παραμένει αυτή τη στιγμή άγνωστο ποιοι είναι αρμόδιοι. Μερικοί λένε πως δεν υπάρχει προσωπικό ενώ άλλοι ότι οι αρμοδιότητες δεν είναι ξεκάθαρες. Η ουσία είναι ότι αυτή τη στιγμή έλεγχος δεν γίνεται», ανέφερε ο κ. Μιχελάκης και επεσήμανε την ανάγκη -πριν την επιβολή οποιονδήποτε προστίμων- να υπάρξει επίσημη ενημέρωση προς το καταναλωτικό κοινό αλλά και τους επαγγελματίες για τη διάταξη και τα οφέλη της.
Σημείωσε, δε, ότι στην Ισπανία βρίσκεται τώρα και μήνες σε εξέλιξη μια τηλεοπτική καμπάνια για το συγκεκριμένο θέμα, στην οποία συμμετέχουν καταξιωμένοι ηθοποιοί της Ιβηρικής Χερσονήσου προβάλλοντας την ανάγκη αλλά και τα οφέλη από την εφαρμογή του μέτρου.

Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο στο: haniotika-nea.gr