Ένας κοινός τόπος να γίνει και η αφετηρία για κοινά σχέδια ανάπτυξης των κλάδων εστίασης και αναψυχής

Η «W-eat 2019», η νέα μητροπολιτική έκθεση γαστρονομίας που θα διατρέξει με ασφάλεια την Παραϊόνια Ελλάδα, ανοίγοντας δρόμους εξωστρέφειας για χιλιάδες επαγγελματίες στους χώρους της εστίασης και του τουρισμού, παρουσιάστηκε την Τετάρτη στα μέλη της Διαχειριστικής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων (Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Ηπείρου και Ιονίων).

Πρόκειται για την νέα κλαδική έκθεση εστίασης, αναψυχής και τουρισμού, μια πρωτοβουλία του Συλλόγου Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής Νομού Αχαΐας (ΣΚΕΑΝΑ) που παρουσιάστηκε στη διάρκεια της συνεδρίασης του ΔΣ στα γραφεία της Διαχειριστικής στην Πάτρα, με στόχο να αξιοποιηθούν δυνατότητες που προσφέρουν οι σύγχρονες αξιόπιστες και ασφαλείς οδικές υποδομές που διατρέχουν πλέον ολόκληρο σχεδόν το Δυτικό Αξονα της χώρας.

Η «W-eat» αποτελεί και την μετεξέλιξη της επιτυχημένης ετήσιας έκθεσης «Westia», αναβαθμισμένη σε επίπεδο και χαρακτήρα υψηλής τοπικής γαστρονομίας!

Είναι η ώρα να ανταποκριθούνε στην πρόκληση και να κάνουμε μια προσπάθεια σύζευξης των επιχειρήσεων του κλάδου εστίασης της Αχαΐας, με επιχειρήσεις απ όλες τις Παραϊόνιες περιοχές που καλύπτουν σχεδόν το σύνολο του Δυτικού Αξονα της χώρας, ανέφερε εισηγητικά προς τους συναδέλφους του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας και πρόεδρος της Διαχειριστικής, Πλάτων Μαρλαφέκας. O Κ.Μαρλαφέκας αναφέρθηκε επίσης και στις προοπτικές που υπάρχουν, μέσα από τους διακρατικούς διαδρόμους που έχει ήδη ανοίξει το πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Εδαφικής συνεργασίας Interreg, για συνεργασία με τους Ιταλούς πάνω σε ένα κοινό πλάνο προσέλκυσης ενδιαφέροντος στον γαστρονομικό τουρισμό στην ΝΑ Ευρώπη με κοινές δράσεις στην εστίαση.

Την αναλυτική παρουσίαση των σχεδίων του ΣΚΕΑΝΑ και των προοπτικών της «W-eat» έκανε ο διευθυντής της έκθεσης Δημήτρης Κούτρας.

Ο κ.Κούτρας αναφέρθηκε στο μεγάλο έργο που βρίσκεται πίσω από την νέα προσπάθεια, να παραχθεί και να αποτυπωθεί ένα γαστρονομικό πρότυπο που να καλύπτει την Παραϊόνια Ελλάδα, ώστε να καταστεί ένα ισχυρό και εξαγώγιμο τουριστικό προϊόν σε μια αναπτυσσόμενη διεθνή αγορά γαστρονομικού τουρισμού.

Παρά το γεγονός ότι η σημερινή κατανομή των κλινών απαιτεί μια ειδική προσέγγιση όσον αφορά τις διατροφικές προτάσεις σε κάθε περιοχή, σήμερα οι νέες υποδομές και δίκτυα, σε συνδυασμό με ένα νέο διαμοιρασμό στις κλίνες στο Δυτικό Αξονα (πχ. μέσω του AIRBNB), ευνοούν τις επαγγελματικές συμπράξεις  που μπορεί να έχουν διπλό όφελος, και για τον τουρισμό αλλά και βέβαια την εστίαση, προσφέροντας χειροπιαστό θετικό αποτύπωμα στην τοπική οικονομία.

Σύμφωνα με τον κ.Κούτρα, πάνω από 120 εκθέτες συμπράττουν με τους επαγγελματίες της εστίασης προκειμένου να παραχθούν συγκεκριμένες προτάσεις και γαστρονομικά happening, με 10 συνταγές και 3 βραδιές Παραϊόνιας Γαστρονομίας.

«Ο γαστρονομικός τουρισμός έχει αποδείξει ότι μπορεί να μας ανταμείψει» κατέληξε προς τους προέδρους των Επιμελητηρίων ο κ.Κούτρας, μιλώντας για μια προσπάθεια που έχουν ήδη αγκαλιάσει πολλοί φορείς, η αυτοδιοίκηση και βέβαια το Επιμελητήριο Αχαΐας, σε μια αναγνώριση της σημασίας που έχει η ανάπτυξη του κλάδου εστίασης για την τοπική οικονομία και την επιχειρηματικότητα.