Ελληνικό, παραδοσιακό, αυθεντικό, υγιεινό, φυσικό, με φρουτώδες άρωμα και απαλή χαρακτηριστική γεύση. Το πετιμέζι μπορεί να γίνει το μυστικό συστατικό σε αξέχαστες γαστρονομικές δημιουργίες, τόσο που να αναρωτιέστε γιατί δεν το χρησιμοποιούσατε τόσον καιρό!

πετιμέζι

  • Το πετιμέζι είναι ένα 100% φυσικό προϊόν. Είναι το σιρόπι που προκύπτει από το βράσιμο του μούστου των σταφυλιών. Θεωρείται ένα ιδιαίτερο άρτυμα, τόσο για γλυκές όσο και για αλμυρές συνταγές. Στις πρώτες χαρίζει καραμελωμένη, παχύρευστη γλύκα, ενώ στις δεύτερες γλυκόξινη επίγευση και σκούρο χρώμα.
  • Έχει αρκετές θερμίδες, αλλά και υψηλή διατροφική αξία, καθώς η περιεκτικότητά του σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, μαγγάνιο και φώσφορο είναι υψηλή. Σε συνδυασμό με την υψηλή ποσότητα υδατανθράκων που περιέχει, αποτελεί έναν δυναμίτη ενέργειας, που τονώνει κάθε στιγμή της ημέρας.
  • Ταιριάζει υπέροχα με το ψητό χοιρινό και το χοιρινό κατσαρόλας. Μια τέτοια σχετική πρόταση είναι να το χρησιμοποιήσετε ως γλάσο σε ένα κλασικό χοιρινό ρολό με δαμάσκηνα ή στο ασιατικής προέλευσης γλυκόξινο χοιρινό σε μπουκιές.
  • Το ίδιο ισχύει και με το μοσχαράκι με κυδώνια, βερίκοκα και κόκκινο κρασί. Λίγη ποσότητα θα δώσει μεστή γεύση στο φαγητό αλλά και στην υφή. Επίσης, μπορεί να γίνει το δικό σας μυστικό συστατικό στην περίφημη σάλτσα Café de Paris για το μοσχαρίσιο φιλέτο.
  • Αγαπάει, επίσης, πολύ το μαγειρεμένο αρνάκι μαζί με στρογγυλές πατατούλες και γλυκόξινη σάλτσα εσπεριδοειδών στη γάστρα ή στην κατσαρόλα. Με σάλτσα κονιάκ και πετιμέζι στο τελευταίο βράσιμο.
  • Στα θαλασσινά θα ταιριάξει απόλυτα με το κρασάτο χταπόδι (στιφάδο), αλλά και ως συνοδευτικό ντιπ για μεγάλες ψητές γαρίδες.
  • Δοκιμάστε πλευρώτους ψητά με ρευστό (αραιωμένο) πετιμέζι αντί για μπαλσάμικο και έχετε ένα πολύ δυνατό ορεκτικό. Έναν «μεζέ» για τσίπουρο και ούζο. Προσθέστε λίγο πετιμέζι σε μια μελιτζανοσαλάτα αγιορείτικη και έχετε ένα έδεσμα με μια εξαιρετικά πολύπλοκη γευστική παλέτα.
  • Εννοείται ότι στα μουστοκούλουρα θα χρησιμοποιήσετε πετιμέζι για να γίνουν πιο αφράτα και με βαθιά αρωματική γλύκα, αντί για ζάχαρη. Το ίδιο ακριβώς μπορείτε να κάνετε και σε ένα κέικ σοκολάτα, χαρίζοντάς του μια ιδιαίτερη, φυσική γεύση που θυμίζει άλλες εποχές. Τέλος, βάζοντας πετιμέζι αντί για ζάχαρη ή μελάσα στις μπάρες δημητριακών, δημιουργείτε ένα υγιεινό και δυναμωτικό σνακ.
  • Μπορείτε, επίσης, να το χρησιμοποιήσετε ως σιρόπι, για να περιχύσετε τηγανίτες, λουκουμάδες, κρέμες (ως προσθήκη στο κλασικό σιρόπι), ως ντρέσινγκ στις πράσινες σαλάτες αλλά και ως συστατικό για τις μαρινάδες κρεάτων (ακόμη και του κερκυραϊκού σαβόρο!), όπως επίσης και για γλυκαντικό στα ροφήματα.

 

Πηγή: https://www.metrocashandcarry.gr