Η Φράουλα είναι ένα λαχανικό της κατηγορίας των αγγειόσπερμων που ανήκει στην οικογένεια των Ροδίδων. Μπορεί εμείς να την έχουμε κατά νου με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο, ωστόσο, υπάρχουν, ακόμη, 15 περίπου είδη των βόρειων εύκρατων περιοχών. Φήμες, μάλιστα, λένε ότι πιθανότατα κατάγεται από την Χιλή.

Η φράουλα είναι ένα πολύ αγαπημένο υλικό και ιδιαίτερα γνωστό και στην Ελλάδα. Η ευρωπαϊκή φράουλα, αυτοφυής, συναντάται σε περιοχές με πολλά δέντρα, λόφους και δάση.

Η άγρια φράουλα συνήθως είναι πιο μικρή σε μέγεθος, αλλά η νοστιμιά και η γλύκα της είναι μοναδική. Οι τεχνικές, που χρησιμοποιήθηκαν στην καλλιέργεια είναι και αυτές, που δημιούργησαν μια νέα ποικιλία φράουλας με πιο μεγάλους κόκκινους καρπούς, όπως τους ξέρουμε σήμερα, με την ονομασία Φράουλα Ανανάσα.

Πλέον, η καλλιέργεια της φράουλας είναι αρκετά εύκολη ακόμα και για τους πιο αρχάριους. Η φράουλα, έχει τεράστια περιεκτικότητα σε νερό- περίπου 90%- και είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, με τα σημαντικότερα να είναι οι βιταμίνες B και C, μαγγάνιο, κάλιο, σίδηρο και φυτικές ίνες. Εξίσου σημαντικό είναι πώς η θερμιδική της αξία συγκριτικά με τα οφέλη της είναι εξαιρετικά μικρή με τα 100 γραμμάρια να έχουν περίπου 30 θερμίδες. Οι ευεργετικές ιδιότητες της φράουλας είναι εξίσου πολλές, ενώ, συγκεκριμένα, της αποδίδονται αντικαρκινικές, αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις.

Αγορά

Η επιλογή φράουλας είναι μια από τις σημαντικότερες διαδικασίες, και πρέπει να γίνεται σωστά. Συγκεκριμένα, οι φράουλες είναι πολύ ευαίσθητες γι’ αυτό και όταν γίνεται η αγορά θα πρέπει να μην είναι πολύ ώριμες, αλλά ούτε και άγουρες, κάτι που φαίνεται το κίτρινο ή πράσινο χρώμα της. Τα στοιχεία που πρέπει να κοιτάξει κανείς, είναι το χρώμα και το άρωμα να είναι έντονα και τα φυλλαράκια να φαίνονται φρέσκα και καταπράσινα. Μια ακόμη συμβουλή είναι πως το μέγεθος που κρίνεται ιδανικό είναι το μεσαίο, αφού ένα πολύ μεγάλο μέγεθος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για φυτοφάρμακα.

Χρήση και κατανάλωση

Οι φρέσκες φράουλες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κάθε κλάδο εστίασης. Είναι μοναδικό υλικό τόσο για τον τομέα της ζαχαροπλαστικής, με μαρμελάδες, λικέρ και επιδόρπια, όσο και της μαγειρικής, αφού μπορεί να απογειώσει ακόμα και αλμυρά πιάτα. Οι κατεψυγμένες φράουλες, από τη άλλη, όταν αποψυχθούν, χάνουν την αρχική τους υφή, αλλά, ευτυχώς η γεύση παραμένει. Αυτό το γεγονός, τις καθιστά ιδανικές για την παρασκευή σως, σιροπιών, πουρέ κλπ. για αλμυρά και γλυκά.

Συντήρηση

Ακριβώς επειδή η φράουλα είναι πολύ ευαίσθητη, η κατανάλωσή της προτείνεται να γίνεται την ημέρα της αγοράς. Επειδή, όμως, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, ειδικά όταν πρόκειται για τον χώρο της εστίασης, η σωστή συντήρηση είναι εκείνη που θα μπορέσει να παρατείνει της ζωή του αγαπημένου αυτού φρούτου. Δεδομένο είναι ότι το ανώτερο χρονικό διάστημα που προτείνεται είναι οι 3 μέρες. Το σημαντικό – στο στάδιο της συν- τήρησης- είναι το σωστό και καλό πλύσιμο.

Το πλύσιμο πρέπει να γίνεται λίγο πριν καταναλωθούν οι φράουλες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει με μούλιασμα. Με το μούλιασμα οι φράουλες θα χάσουν το έντονο χρώμα τους και γι’ αυτόν τον λόγο προτείνεται το πλύσιμο με τρεχούμενο άφθονο νερό. Στη συνέχεια πρέπει να τοποθετηθούν για λίγο σε ένα σουρωτήρι και τέλος σε απορροφητικό χαρτί, ώστε να φύγει η οποιαδήποτε περιττή υγρασία. Ύστερα, από αυτήν την διαδικασία μπορεί κανείς να κόψει τους μίσχους στις φράουλες, και όχι νωρίτερα, για να προστατεύονται η γεύση και το άρωμα.

Εάν υπάρχει κίνδυνος να μην έχουν καταναλωθούν οι φράουλες στο κατάλληλο χρονικό διάστημα, υπάρχει πάντα και η λύση της κατάψυξης, αν και δεν συνιστάται.

 

Άρθρο από το 1ο τεύχος του

CABARE – Cafe Bar Restaurant Magazine,

Περιοδικό για τον επαγγελματία της Καφεστίασης.

Πατήστε εδώ για να το διαβάσετε δωρεάν:

https://cabare.gr/fooddrinktrends/cabarecafebarrestaurantmagazine-1/