Από το ξέσπασμα της πανδημίας μέχρι τώρα, η εξυπηρέτηση πελατών με «πακέτο» ήταν βασική πηγή εσόδων για τους επιχειρηματίες της καφεστίασης. Παρακολουθώντας αυτή την τάση, οι καφετέριες μπορούν να διαφοροποιηθούν με αρκετούς τρόπους. Οι καταναλωτές, πλέον, αναζητούν διαφορετικά μεγέθη καφέ ή ροφήματος, ζεστού ή κρύου. Τα ποτήρια, μάλιστα, τείνουν να γίνονται όλο και μεγαλύτερα, ώστε οι καταναλωτές να απολαμβάνουν μεγαλύτερη ποσότητα από τον αγαπημένο τους καφέ.

Μελετήστε, λοιπόν, πώς μπορείτε να προσφέρετε το ίδιο ρόφημα σε διαφορετικά μεγέθη, προσαρμόζοντας τις δοσολογίες, ώστε να καταλήξετε τι μεγέθη ποτηριών χρειάζεστε, χωρίς όμως να απορρίψετε και το κλασικό μέγεθος. Η αλλαγή του μεγέθους στα ποτήρια μπορεί, φυσικά, να γίνει και προς τα κάτω. Είναι σίγουρα προτιμότερο ο μονός espresso να έχει το αντίστοιχο μέγεθος, και όχι να σερβίρεται στο ίδιο ποτήρι που σερβίρεται ο διπλός cappuccino. Πέραν του μεγέθους, όλο και περισσότερο ενδιαφέρον κερδίζουν τα σχέδια. Η «εμφάνιση» του κάθε ποτηριού είναι η πρώτη εικόνα ενός καταναλωτή για τον καφέ, που του προσφέρετε. Το 2024, φαίνεται ότι τα πιο έντονα και φωτεινά σχέδια θα κυριαρχήσουν, αφήνοντας στην άκρη για λίγο τα πιο μινιμαλιστικά σχέδια.

Μερικές ιδέες που μπορείτε να πάρετε, είναι vintage σχέδια, γεωμετρικά μοτίβα, ρετρό, κιτς, comics και extravagant γραμματοσειρές ή ακόμα και 3D. Ταυτόχρονα, η γενικότερη εστίαση στη βιωσιμότητα δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει και τη συσκευασία πακέτου στην βιομηχανία του καφέ. Το 2024 αναμένεται να σημειωθεί αυξημένη ζήτηση για βιώσιμα υλικά, κα-θώς ένας στους τρεις καταναλωτές προτιμά φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές συσκευασίας και πάνω από το ένα τρίτο θα την επέλεγε από μια φθηνότερη, λιγότερο βιώσιμη επιλογή. Είναι σημαντικό να έχετε κατά νου, ότι ο καφές στο χέρι και η αντίστοιχη συσκευασία περιλαμβάνουν το καπάκι, το «κουταλάκι» ή το καλαμάκι.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις, έχουν ήδη προχωρήσει σε αλλαγή με βιώσιμα καλαμάκια και ποτήρια, αλλά συνεχίζουν να χρησιμοποιούν πλαστικά καπάκια ή κουταλάκια μιας χρήσης. Μια λύση η οποία συμβαδίζει με πιο οικολογικές πρακτικές είναι τα προϊόντα κομποστοποίησης, ή επαναχρησιμοποιούμενα ποτήρια, καπάκια κλπ. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να ενημερώσετε τους πελάτες σας, για την απόρριψη αυτών των προϊόντων (π.χ. στις γλάστρες για κομπόστ, ή στην ανακύκλωση). Η ενημέρωση αυτή , μπορεί να γίνει και με την τοποθέτηση QR-code πάνω στο ποτήρι.

Άρθρο από το τεύχος “ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2024” του
CABARE – Cafe Bar Restaurant Magazine,
Περιοδικό για τον επαγγελματία της Καφεστίασης.
Πατήστε εδώ για να το διαβάσετε δωρεάν:
cabare.gr/food-drink-trends/cabare-magazine-winter-2024