Το “Brand Experience” είναι μια φράση στην οποία εστιάζει η βιομηχανία της εστίασης και φιλοξενίας εδώ και χρόνια. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το γραφείο αρχιτεκτονικής και εσωτερικού σχεδιασμού, Formroom, δημιουργώντας χώρους που αντηχούν στις ανάγκες των επισκεπτών. 

Βλέπουμε τώρα ότι η ίδια φιλοσοφία εφαρμόζεται -πέρα από τη λιανική πώληση- και σε οποιοδήποτε χώρο που κατευθύνεται από τον καταναλωτή, συμπεριλαμβανομένων και των επιχειρήσεων εστίασης.

Αυτή η προσέγγιση έχει καθοριστική σημασία για τον τρόπο με τον οποίο το FormRoom ανέπτυξε περισσότερο την πρόσφατη δημιουργία του, το  “Milk Train”, ένα διαφορετικό «παγωτατζίδικο» στη Βρετανία.

Η δημιουργία του Milk Train ξεκίνησε με μια βαθιά γνώση των καταναλωτών. Στόχος του ήταν μια όμορφη κοινωνικοποίηση μεταξύ των πελατών.

Γι’ αυτόν τον λόγο δημιουργήθηκε ένα σύνολο οπτικών και συναισθηματικών κωδικών μάρκας, από τους οποίους μπορεί να αναδυθεί ο μοναδικός σχεδιασμός.

Το Milk Train αποτελεί μοναδικό αντικείμενο φωτογραφίας και εμπειρίας για όλους όσους λατρεύουν να κοινοποιούν σκηνές της ζωής τους στο Instagram.

Αυτή η τάση αντικατοπτρίζει, επίσης, την ευρύτερη βιομηχανία που κινείται γύρω από τα social media, όπου τα εμπορικά σήματα παρέχουν μια απρόσκοπτη εμπειρία σε όλα τα σημεία επαφής, είτε  σε διαδικτυακούς είτε σε φυσικούς χώρους.

Το Instagram και η κοινωνική ανταλλαγή ήταν αναμφισβήτητα το επίκεντρο και το FormRoom εξέτασε συγκεκριμένους βασικούς λογαριασμούς, μέσα στην αγορά, για να εμπνευστεί από μερικές επιλογές design.

Πέραν της κοινωνικής ανταλλαγής, η ομάδα σχεδιασμού της FormRoom έλαβε διάφορα στοιχεία από μια πιο παραδοσιακή Art Deco αισθητική, εξετάζοντάς την, ωστόσο, από την οπτική γωνία του Milk Train.

Ο γρηγορότερος τρόπος για να εδραιωθεί ένα ισχυρό brand, με συγκεκριμένη ταυτότητα, είναι φυσικά να πάρει κανείς κάτι που οι καταναλωτές ήδη γνωρίζουν και αγαπούν, αλλά να το ανατρέψει για να το ταιριάξει με το νέο εμπορικό σήμα και να προσφέρει μια νέα προοπτική.

Το Milk Train πλησίασε το γραφείο FormRoom για να σχεδιάσει και να παράγει ένα εντυπωσιακό χώρο, που να μπορεί να προωθηθεί μέσω Instagram. Το FormRoom συνεργάστηκε με το brand ώστε να δημιουργήσουν μια συγκεκριμένη στρατηγική, η οποία να εξελιχθεί στους τέσσερις πυλώνες του πυρήνα του brand: σουρεαλιστικό, διαχρονικό, βρετανικό και εμβυθιστικό.

Το FormRoom δημιούργησε ένα μοναδικό ονειρικό τοπίο για τον πελάτη του Milk Train. Μια κυρίως μονοχρωματική παλέτα χρησιμοποιείται για να αντανακλά το κίνημα Art Deco. Τα χρώματα είναι κυρίως, λευκό, γαλάζιο, μπεζ (το χρώμα του ξύλου δηλαδή)  με κάποιες μαύρες πινελιές.

Με την κάλυψη του χώρου για να ικανοποιηθεί το αίτημα του κοινωνικού αποτυπώματος, η μεγαλύτερη πρόκληση του Milk Train ήταν η εξεύρεση της ισορροπίας μεταξύ διαχρονικών και συγκλονιστικών εμπειριών. Καθώς αυτός ήταν ο πρώτος μόνιμος χώρος τους, ο σχεδιασμός έπρεπε να είναι μοναδικός και εναλλάξιμος σε όλες τις εποχές. Αυτή η φιλοσοφία επέτρεψε στο εσωτερικό του εμπορικού σήματος να εξελίσσεται όσο πιο γρήγορα γίνεται για να συμβαδίζει με τις τάσεις του Instagram.

Η βασική εστίαση ήταν να δημιουργηθεί ένας χώρος που προσαρμόζεται εύκολα σε όλες τις τάσεις χωρίς να αποκλίνει από τον ονειρικό συνδυασμό παγωτού, που αποτελεί και τον πυρήνα της  ταυτότητας του brand. Ήταν επίσης σημαντικό να εξεταστεί ο όγκος των πελατών του εμπορικού σήματος, λόγω της δημοτικότητάς του. Επομένως, κρίθηκε απαραίτητος ένας χώρος ο οποίος να δίνει πλήρη ικανοποίηση στους πελάτες, αλλά και ικανός να περιορίσει τον χρόνο παραμονής του κάθε πελάτη στον χώρο, ώστε η εξυπηρέτηση να γίνεται όσο το δυνατόν ταχύτερα.

Ο χώρος μοιάζει με μεγάλη αψίδα με λεπτομέρεια με σφαιρικό φωτισμό, που χαρακτηρίζει όλο  τον  χώρο για να πλησιάσει το διαχρονικό design των Βρετανικών τρένων, ενώ, επίσης, δημιουργεί ένα παιχνιδιάρικο εσωτερικό. Οι οπτικές ενδείξεις του σιδηροδρομικού σταθμού συνεχίζονται σε ολόκληρο τον χώρο χρησιμοποιώντας ψηφιδωτά πλακάκια και οριοθέτηση δρόμων, συμπεριλαμβανομένου και του κλασικού μηνύματος που ακούγεται στο μετρό της Βρετανίας, παραλλαγμένο με το “Mind the Melt”,  που το αντικρίζει κανείς στο πάτωμα.

Το σύστημα σήμανσης και παραγγελίας της μάρκας μιμείται το διαχρονικό σχεδιασμό ξυλότυπων. Ένα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό στην οροφή, παρέχει μια εννοιολογική λήψη του ατμού της αμαξοστοιχίας και έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσαρμόζεται εύκολα και σε μελλοντικές καλλιτεχνικές εγκαταστάσεις. Το εξωτερικό του καταστήματος χρησιμοποιεί αδιαφανές γυαλί για να μιμείται τον ατμό στα παράθυρα της αμαξοστοιχίας, ενώ το μαύρο μέταλλο λεπτομερώς προσδίδει ένα άλλο διακριτικό συσχετισμό με την εμπειρία του τρένου.

   

Τα καθίσματα είναι «αριθμημένα», ώστε να παραπέμπουν σε ένα κανονικό τρένο. Τα παράθυρα είναι τετράγωνα με στρογγυλεμένες γωνίες για τον ίδιο λόγο, ενώ σε ένα σημείο υπάρχουν παλιού τύπου βαλίτσες που σίγουρα ταξιδεύουν τον επισκέπτη τόσο σε άλλους τόπους όσο και σε μια άλλη εποχή.  Το Milk Train είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που συνδυάζει μοναδικά το προϊόν του, το παγωτό, με το design. Τα χρώματα καταφέρνουν να γίνονται η γέφυρα ανάμεσα στα δύο, γιατί παραπέμπουν τόσο στην ποιότητα του προϊόντος όσο και στην Art Deco αισθητική.

 

Άρθρο από το τεύχος “Καλοκαίρι 2020” του

CABARE – Cafe Bar Restaurant Magazine,

Περιοδικό για τον επαγγελματία της Καφεστίασης.

Πατήστε εδώ για να το διαβάσετε δωρεάν:

https://cabare.gr/food-drink-trends/cabare-magazine-summer-2020/