Ανεξάρτητο κατάστημα ή franchising;
Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν είναι απλή υπόθεση και σίγουρα δεν μπορεί να απαντηθεί από κανέναν άλλο, εκτός από εσάς τον ίδιο. Πρέπει να διερευνήσετε διεξοδικά και τη μία άλλη και την άλλη περίπτωση και να δείτε ποιά είναι η καταλληλότερη λύση για εσάς. Και στις δύο περιπτώσεις θα μπείτε στον επιχειρηματικό στίβο, θα διαθέσετε κεφάλαια και, φυσικά, θα αναλάβετε ρίσκα. Αυτό που διαφέρει είναι το πόσο κεφάλαιο θα διαθέσετε, πού θα τα βρείτε και πόσο ρίσκο είστε διατεθειμένος να αναλάβετε.
Από τη μία πλευρά, ο αυτόνομος επιχειρηματίας οφείλει να συλλάβει την ιδέα, να βρει όνομα, να φτιάξει το κατάστημα και να οργανώσει τα πάντα από την αρχή. Παίρνει, δηλαδή, όλες τις αποφάσεις για την επιχείρησή του και αφού κάνει έρευνα αγοράς, επιλέγει τους προμηθευτές του. Επίσης, αναλαμβάνει ο ίδιος και την προβολή του καταστήματος. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο αυτόνομος επιχειρηματίας έχει πιθανότητα να πάρει επιδότηση από κοινοτικά προγράμματα, κατί που δεν ισχύει στην περίπτωση του franchising.
Από την άλλη πλευρά, στο franchising είναι όλα έτοιμα. Η κάθε λεπτομέρεια είναι προκαθορισμένη. Βέβαια και σε συτήν την περίπτωση η προβολή πληρώνεται, η δαπάνη της όμως επιμερίζεται σε πολλούς. Ωστόσο, δεν υπάρχει περιθώριο ατομικής παρέμβασης. Ο επιχειρηματίας δεν έχει την ίδια ελευθερία κινήσεων, καθώς πρέπει να συμμορφωθεί σε κάποιες γενικές οδηγίες. Ακόμη και οι προμηθευτές του είναι προκαθορισμένοι. Βέβαια να σημειωθεί ότι στην περίπτωση του franchising, οι συμφωνίες με τους προμηθευτές συμφέρουν περισσότερο οικονομικά, καθώς η αγορά μεγάλων ποσοτήτων (για όλα τα καταστήματα του brand), εξασφαλίζει και καλύτερες τιμές.
Βάλτε κάτω, λοιπόν, τα χαρτιά σας, δείτε τα δυνατά και τα αδύνατά σας σημεία, ζυγίστε τα πλεονεκτήματα της μίας και της άλλης περίπτωσης και βρείτε την ιδανική για εσάς λύση.
1η δημοσίευση: 15 Σεπτεμβρίου, 2014