Ποια είναι τα Στάδια για να ανοίξεις μια νέα επιχείρηση καφεστίασης και να έχει μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας;

[Δείτε εδώ: ΣΤΑΔΙΟ 1: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ,  ΣΤΑΔΙΟ 2: DESIGN & ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ,  ΣΤΑΔΙΟ 3: ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ]

ΣΤΑΔΙΟ 4: ΠΡΟΩΘΗΣΗ

Τώρα που όλα τα ζητήματα στη δημιουργία μιας επιχείρησης έχουν λυθεί και η ίδια είναι έτοιμη να υποδεχθεί τους πελάτες της, σειρά έχει η σωστή και ολοκληρωμένη προώθηση της επιχείρησης.

Πιο απλά το… Marketing!

Το άνοιγμα μιας επιχείρησης στον κλάδο της καφεστίασης μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολο και πολλές επιχειρήσεις δεν επιβιώνουν ούτε καν το πρώτο έτος. Ωστόσο, όταν ένα εστιατόριο, για παράδειγμα, χτίζει μια σταθερή φήμη, μπορεί να είναι ένα, κυριολεκτικά, ορυχείο χρυσού, που δημιουργεί ατελείωτες ευκαιρίες όπως franchises. Αλλά πριν φτάσει το εστιατόριο σε αυτό το επίπεδο επιτυχίας, οι ιδιοκτήτες πρέπει να κυριαρχήσουν και να γίνουν δεξιοτέχνες στο marketing.

Ιστοσελίδα

Το πιο σημαντικό είναι η δημιουργία μιας σωστής ιστοσελίδας για την επιχείρηση, αφού αυτό αποτελεί την διαδικτυακή του ταυτότητα και πολλές φορές το μοναδικό ερέθισμα για την επιλογή ή όχι ενός πελάτη να την επισκεφθεί. Ο στόχος είναι η οικοδόμηση μιας σχέσης με τους δυνητικούς πελάτες. Ένας ιστότοπος μπορεί να αρχίσει να χτίζει μια τέτοια σχέση πολύ πριν η επιχείρηση υποδεχθεί τον πρώτο της πελάτη. Τα σημαντικά στοιχεία που πρέπει να συμπεριλαμβάνει η ιστοσελίδα είναι λεπτομέρειες σχετικά με την ιδέα, τον τύπο της κουζίνας, την ατμόσφαιρα, την τοποθεσία και πληροφορίες επικοινωνίας.

Social media

Με τα social media να γίνονται τόσο σημαντικά στην καθημερινή ζωή των καταναλωτών, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις τις εστίασης να προσελκύσουν την προσοχή των δυνητικών επισκεπτών. Όσο περισσότερο περιεχόμενο δημοσιεύεται στα social media τόσες περισσότερες ευκαιρίες υπάρχουν για να δημιουργηθούν νέοι πελάτες για μια επιχείρηση, οι οποίοι θα έχουν δει την αντίστοιχη δημοσίευση. Μια μεγάλη- και αξιόλογη προφανώς- ποσότητα περιεχομένου θα αποδώσει και μια μεγάλη ποσότητα ενδιαφέροντος, που οδηγεί σε περισσότερες συζητήσεις και κατ’ επέκταση περισσότερους νέους πελάτες.

Η ενεργή παρουσία στα social media κρίνεται απαραίτητη, και συνδυαστικά με άλλες διαφημιστικές δραστηριότητες μπορεί, κυριολεκτικά να απογειώσει μια επιχείρηση καφεστίασης.

Διαφήμιση

Η διαφήμιση, καλώς ή κακώς, είναι ένα στοιχείο που πρέπει ένας επίδοξος επιχειρηματίας να συμπεριλάβει στον προϋπολογισμό του. Η εποχή που αυτή τη στιγμή διανύουμε επιβάλλει σε κάθε επιχείρηση να γίνεται ορατή, με κάθε τρόπο, στους δυνητικούς πελάτες της. Αν η επιχείρηση δεν προβάλλεται σε έντυπα ή online περιοδικά, εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση και social media, στην ουσία δεν υπάρχει για το καταναλωτικό κοινό. Και μπορεί τα social media να έχουν κερδίσει έδαφος, αλλά ακόμα υπάρχει ένα τεράστιο ποσοστό καταναλωτών «παλιάς σχολής» που δεν ασχολούνται με αυτά και άρα δεν μπορούν να δουν μια διαφήμιση σε αυτά.

Πέραν, λοιπόν, μιας διαφημιστικής καμπάνιας, για παράδειγμα, στο Facebook, είναι σημαντικό να ακολουθήσει κανείς και πιο παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης, ανάλογα πάντα με τον προϋπολογισμό του. Η διαφημιστικές καταχωρήσεις σε εφημερίδες, περιοδικά, έντυπα ή online, είναι μια καλή πρακτική. Ανάλογα με το concept της επιχείρησης η επιλογή του μέσου είναι διαφορετική. Εναλλακτική αποτελούν τα διαφημιστικά φυλλάδια για πιο casual εστιατόρια, ή οι επαγγελματικές κάρτες για πιο επίσημο περιβάλλον.

Η δημιουργία και η έναρξη μια νέας επιχείρησης στον κλάδο της καφεστίασης είναι, σίγουρα, μια περίπλοκη διαδικασία, που κρύβει πολλά ρίσκα και κινδύνους και, φυσικά, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.

Η κατάλληλη τοποθεσία, το όνομα, το concept, το προσωπικό και η διαφήμιση είναι ελάχιστα από αυτά που απαιτούν την προσοχή του επίδοξου επιχειρηματία.

Πέρα από τον προϋπολογισμό, ο οποίος αφορά την ικανότητα διάθεσης του επιχειρηματία ή άλλων επενδυτικών επιλογών,  υπάρχουν πράγματα που είναι εξίσου σημαντικά, όπως το design του εστιατορίου, η επιλογή του κατάλληλου προσωπικού και η ιδανική προώθηση του νέου καταστήματος.

Υπάρχει πολλή δουλειά ανάμεσα στο όνειρο της δημιουργίας μιας επιχείρησης υγειονομικού ενδιαφέροντος από την τελική πραγματοποίησή του. Κάθε επιμέρους στάδιο είναι εξίσου σημαντικό και συμβάλει στην τελική πορεία της επιχείρησης προς την επιτυχία ή προς την αποτυχία.

Ακόμα και όταν η επιχείρηση είναι πλέον έτοιμη και υποδέχεται τους πρώτους της πελάτες, θα χρειαστεί ένας επαναπροσδιορισμός όλων των βημάτων που ακολουθήθηκαν ώστε να διορθωθούν ατέλειες και απροσεξίες. Άλλωστε μια επιχείρηση στον κλάδο της καφεστίασης απαιτεί συνεχώς την προσοχή του ιδιοκτήτη, τον επαναπροσδιορισμό και την προσαρμογή σε νέα δεδομένα.

Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλιστεί μια επιτυχημένη πορεία για την επιχείρηση των ονείρων σας.

Άρθρο από το 2ο τεύχος του

CABARE – Cafe Bar Restaurant Magazine,

Περιοδικό για τον επαγγελματία της Καφεστίασης.

Πατήστε εδώ για να το διαβάσετε δωρεάν:

cabare.gr/food-drink-trends/cabare-cafe-bar-restaurant-magazine-2/