workcafe

Το ελεύθερο Wi-Fi δεν είναι ο μοναδικός λόγος που μπορεί να προσελκύσει επαγγελματίες σε ένα καφέ και να δουλέψουν από εκεί. Η αύξηση των ελεύθερων επαγγελματιών σε συνδυασμό με την ευκολία που προσφέρει η τεχνολογία και την οικονομική κρίση που υποχρεώνει όλο και περισσότερες εταιρίες να εγκαταλείπουν τα μέχρι άλλοτε μεγάλα γραφεία που νοίκιαζαν, όλα συντελούν στην στροφή προς τα καφέ και τα εστιατόρια ως ένα εναλλακτικό χώρο εργασίας.

Τα άδεια τραπέζια τα πρωινά, λοιπόν, φαίνεται πως πλέον γεμίζουν από επαγγελματίες με τα λάπτοπ τους, οι οποίοι κανονίζουν σε καφέ τις συναντήσεις τους, χρησιμοποιούν το free wi- fi  και πίνουν τον καφέ τους, χωρίς να έχουν την πίεση που δημιουργείται πολλές φορές στα γραφεία.

Στο εξωτερικό όλο και περισσότερες επιχειρήσεις προμοτάρουν τα τραπέζια τους σε ελεύθερους επαγγελματίες και ποντάρουν σε αυτούς για μία σταθερή πελατεία. Τα Starbucks είναι μία από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις καφέ που πολλοί εδώ και χρόνια επιλέγουν για να διαβάσουν και να δουλέψουν. Για να το εκμεταλλευτούν στο έπακρο, λοιπόν, τα Starbucks έφτιαξαν μία διαφήμιση – εφαρμογή στο Outlook, μέσω της οποίας μπορούν οι επαγγελματίες να προγραμματίζουν τις συναντήσεις τους στα καταστήματα των Starbucks και να «κλείνουν» τραπέζια για επαγγελματικούς σκοπούς, μαζί με ηλεκτρονικές κάρτες με προσφορές και δώρα για επαγγελματίες και ηλεκτρονική ατζέντα. Το μότο τους είναι “Make Starbucks your new meeting room.”

σταραππ

Ένα άλλο παράδειγμα είναι το DBGB Kitchen and Bar, εστιατόριο στη Νέα Υόρκη, το οποίο συνεργάστηκε με τη startup εταιρία Spacious και μαζί δημιούργησαν ένα πακέτο συνδρομής για επαγγελματίες, με το οποίο με 95 δολάρια το μήνα μπορούν να έχουν απεριόριστη πρόσβαση στο wi – fi  του μαγαζιού, να έχουν πάντα κρατημένα τραπέζια, να προγραμματίζουν meetings και να κάνουν events στο χώρο. Αυτό που δε μπορούν να κάνουν με τα 95 δολάρια, ωστόσο, είναι να παραγγείλουν φαγητό, αν και έχουν απεριόριστο νερό και καφέ για την ώρα που βρίσκονται στο κατάστημα. Ο μάνατζερ του DGBG Mike Favazzo δηλώνει πως οι πωλήσεις του μαγαζιού έχουν αυξηθεί και πώς οι περισσότεροι επαγγελματίες επιστρέφουν με φίλους το βράδυ και επιλέγουν το μαγαζί και για τη διασκέδασή τους.