Η επιλογή μιας σωστής τοποθεσίας για το εστιατόριο σας είναι ένα από τα σημαντικότερα κλειδιά για την επιτυχία και το κέρδος. Υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες, όπως ο χώρος στάθμευσης και η προσβασιμότητα που είναι εξίσου σημαντικοί για την επιτυχία ενός εστιατορίου, όσο ακριβώς είναι και η ποιότητα του φαγητού και η εξυπηρέτηση των πελατών. Η τοποθεσία, επομένως είναι εκείνη που μπορεί να συμβάλλει στην επιτυχή πορεία ενός εστιατορίου ή να αποτελέσει τροχοπέδη για αυτήν.

τοποθεσία

Οι σημαντικότεροι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη για την επιλογή της καταλληλότερης τοποθεσίας για τη δημιουργία ενός νέου εστιατορίου, ή ακόμα και για την ενοικίαση ή την αγορά ενός ήδη υπάρχοντος, είναι ο χώρος στάθμευσης, η προσβασιμότητα, η ορατότητα, και τα δημογραφικά στοιχεία της περιοχής. Αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν τόσο την δυνητική πελατεία σας, όσο και την ταυτότητα του εστιατορίου, το μενού, την διακόσμηση την εξυπηρέτηση, αφού άλλο concept θα πρέπει να έχει εάν βρίσκεται σε μια κοσμοπολίτικη περιοχή για παράδειγμα.

Πιο συγκεκριμένα, ξεκινώντας από τα δημογραφικά στοιχεία της περιοχής, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη πόσος κόσμος κυκλοφορεί σε αυτήν, κατοικεί κλπ, ώστε να καταστεί σαφές εάν η επιχείρηση μπορεί να επιβιώσει εάν προσελκύσει ένα σεβαστό ποσοστό από αυτούς. Η δυνητική σας πελατεία πρέπει να βασιστεί περισσότερο στους μόνιμους κατοίκους και λιγότερο στους περαστικούς. Επειδή, φυσικά, μια τέτοια έρευνα κοστίζει και χρόνο και χρήμα, εάν θέλετε να την πραγματοποιήσετε από την αρχή, μια καλή εναλλακτική λύση είναι να ζητήσετε πληροφορίες από το τοπικό εμπορικό επιμελητήριο. Διαφορετικά, θα πρέπει να βγείτε στους δρόμους και να δείτε ποια είναι η κίνηση της περιοχής, ποιες ώρες είναι οι πιο δημοφιλείς και τι ακριβώς συνηθίζουν να κάνουν οι κάτοικοι και οι περαστικοί της περιοχής.

Έστω, ότι το πρώτο βήμα έχει γίνει και έχετε καταλήξει πώς αξίζει κανείς να ασχοληθεί με τη συγκεκριμένη περιοχή. Το επόμενο που πρέπει να προσέξετε είναι η ορατότητα του μαγαζιού. Είναι το εστιατόριό σας ορατό στον μεγαλύτερο αριθμό των περαστικών; Ή βρίσκεται σε κάποιο όχι και τόσο πολυσύχναστο δρόμο; Το εστιατόριό σας πρέπει να φαίνεται ώστε, να έχετε την ευκαιρία να αποτελέσετε επιλογή περισσότερων ανθρώπων. Όπως, ακριβώς, συμβαίνει και με το διαδίκτυο.

Σε συνδυασμό με την ορατότητα της τοποθεσίας, πολύ σημαντικός παράγοντας είναι και η προσβασιμότητα. Είναι εύκολο να προσεγγίσει κανείς το εστιατόριό σας; Είναι προσβάσιμο από όλες τις ηλικιακές ομάδες; Μπορεί να φιλοξενήσει ΑΜΕΑ; Είναι μερικά στοιχεία της προσβασιμότητας που είναι απαραίτητα να ληφθούν υπόψη. Επίσης, είναι εύκολα προσβάσιμο με τα πόδια, βρίσκεται δηλαδή στο κέντρο της περιοχής, ή θα πρέπει κανείς να οδηγήσει για να φτάσει σε αυτό; Όποια τοποθεσία κι αν τελικά επιλέξετε για το εστιατόριό σας θα πρέπει να συμφωνεί με όσον τον δυνατόν περισσότερες απαιτήσεις από τις παραπάνω για περισσότερο πελατειακό κοινό.

Τέλος, μια ακόμη συνθήκη η οποία καθιστά μια τοποθεσία εστιατορίου ιδανική είναι ο χώρος στάθμευσης. Φυσικά, δεν είναι απαραίτητος, αλλά τι θα γίνει εάν όλοι όσοι γνωρίζουν το εστιατόριό σας και θέλουν να το επισκεφθούν, δεν μπορούν τελικά να παρκάρουν; Ειδικότερα στις μεγάλες πόλεις, όπως η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη, αυτό είναι ένα σημαντικό πρόβλημα. Για παράδειγμα στη Αθήνα υπάρχουν πολύ όμορφες περιοχές ιδανικές για εστιατόρια, αλλά οι περισσότερες αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της στάθμευσης. Επομένως, εάν κυνηγήσετε μια τοποθεσία με εύκολο, ή ακόμα και ιδιόκτητο χώρο στάθμευσης τότε σίγουρα θα αποτελέσει ένα μοναδικό κίνητρο για να σας επισκεφθούν πολλά περισσότερα άτομα από όσα θα υπολογίζατε.

1η δημοσίευση: 22 Ιουλίου, 2019