Μπορεί ο πελάτης να έχει πάντα δίκιο, αλλά σίγουρα όλοι όσοι έχετε ένα εστιατόριο και ειδικά ένα μπαρ έχετε έρθει σε δύσκολη θέση από πελάτες, που μάλλον έχουν ξεχάσει στο σπίτι την ευγένεια και το τακτ τους.

Ποιοι είναι, λοιπόν, οι συνήθεις ύποπτοι και πώς να τους αντιμετωπίσετε;

κακοί-πελάτες

Οι αγενείς.

Είναι αυτοί που μιλούν απότομα και κοφτά, φωνάζουν και χτυπούν τα δάχτυλα, για να έρθει ο σερβιτόρος. Η λύση; Προσπαθήστε να διατηρήσετε τη ψυχραιμία και την ευγένειά σας και, αν δεν μπορείτε να τον «ηρεμήσετε», ζητήστε από το manager του μαγαζιού να το διαχειριστεί.

Τα εκδηλωτικά ζευγάρια.

Σίγουρα τα ερωτευμένα ζευγάρια είναι όμορφο θέαμα, όχι όμως όταν ξεχνούν το μέρος στο οποίο βρίσκονται και γίνονται προκλητικά. Η λύση; Ζητήστε τους να είναι λίγο πιο διακριτικά κερνώντας τους κι ένα σφηνάκι και ρωτήστε τα αν θα χρειαστούν το τραπέζι ή αν πρόκειται να φύγουν σύντομα.

Οι δυσαρεστημένοι.

Φυσικά η γνώμη των πελατών σας μετράει πιο πολύ από κάθε άλλο, όταν όμως η δυσαρέσκεια και τα παράπονά τους εκφράζονται με αγενή τρόπο, χαλάει η εικόνα του μαγαζιού σας και η διάθεση των υπόλοιπων πελατών. Η λύση; Ρωτήστε ευγενικά ποιο είναι το πρόβλημα με την παραγγελία, ελέγξτε μήπως έγινε κάποιο λάθος και προσπαθήστε να «επανορθώσετε» με μία αλλαγή.

Οι μεθυσμένοι.

Ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα, που έχουν να αντιμετωπίσουν οι υπάλληλοι των μπαρ είναι οι πελάτες που δεν ξέρουν πότε πρέπει να σταματήσουν να πίνουν και – μεθυσμένοι πλέον – δημιουργούν σκηνές. Η λύση; Ζητήστε από κάποιον, που συνοδεύει τον πελάτη, να τον περιορίσει, αρνηθείτε ευγενικά να του σερβίρετε κι άλλο ποτό και, αν χρειαστεί, καλέστε ένα ταξί και προτείνετέ του να επιστρέψει σπίτι του και να ξεκουραστεί.

Οι επίμονοι.

Έχει πάει τέσσερις η ώρα τα ξημερώματα, το μαγαζί πρέπει να κλείσει αλλά υπάρχει αυτή η τελευταία παρέα, που παραγγέλνει ακόμα ένα γύρο ποτά. Η λύση; Ενημερώστε τους πως το μαγαζί κλείνει σε λίγο οπότε αν πάρουν κι άλλο ποτό θα έχουν περιορισμένο χρόνο, ζητήστε τους να πληρώσουν κι αν πάλι δεν έχουν πρόθεση να φύγουν, αρχίστε να μαζεύετε και θα πάρουν το μήνυμα.

Γενικά, πάντα προσπαθήστε να είστε ευγενικοί αλλά και αυστηροί, εάν χρειαστεί. Ευτυχώς οι περισσότεροι πελάτες φέρονται σωστά αλλά υπάρχουν κάποιοι πελάτες, όπως οι παραπάνω, που μπορούν να σας φέρουν σε αμηχανία. Μην διστάσετε, λοιπόν, να ζητήσετε τη βοήθεια του υπευθύνου σας και, αν χρειαστεί, ακόμα και να ζητήσετε από έναν πελάτη να φύγει εφόσον δεν μπορεί να συμμορφωθεί με τους τυπικούς και άτυπους κανόνες του μαγαζιού.