Οι κρατήσεις τραπεζιών είναι μια συχνή τακτική των εστιατορίων, σημαντική για τους πιστούς πελάτες τους αλλά και για εκείνους που πρώτη φορά θα τα επισκεφθούν. Ωστόσο, οι κρατήσεις πρέπει να γίνονται με σωστά τρόπο, ώστε η καθημερινότητα ενός εστιατορίου να γίνεται πιο απλή, να αναπτύσσεται το ίδιο το εστιατόριο αλλά και η εξυπηρέτηση των πελατών. 

κρατήσεις

Με αυτήν την τακτική είναι πολύ πιθανό να αρχίζει το εστιατόριο να γεμίζει με νέους πελάτες. Αρκεί η όλη διαδικασία να γίνεται με το σωστό τρόπο. Παρακάτω, λοιπόν, βρίσκονται ορισμένες πολύ χρήσιμες συμβουλές που θα βοηθήσουν ένα εστιατόριο να υπερπηδήσει τα τυχόν εμπόδια και να έχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

  • Τα στοιχεία μιας κράτησης, πρέπει να περιλαμβάνουν οπωσδήποτε όνομα, επώνυμο, τηλέφωνο και email εκείνου που κάνει την κράτηση. Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί εάν η κράτηση γίνεται από ένα άτομο εκ μέρους κάποιου άλλου, και να επικοινωνήσετε μία ή δύο μέρες πριν την ημέρα της κράτησης για να επιβεβαιωθεί. Αυτά τα στοιχεία, επίσης, θα βοηθήσουν να επικοινωνήσετε και αργότερα με τους πελάτες σας, για να ρωτήσετε εάν έμειναν ικανοποιημένοι, ή για ενδεχόμενες προσφορές.
  • Η ώρα είναι πολύ σημαντικό στοιχείο μιας κράτησης. Ιδανικό είναι να κάνετε «στρογγυλές» κρατήσεις στην ώρα, παραδείγματος χάριν μια κράτηση στις 21.00, στις 21.30, στις 22.00 κλπ. Αυτή είναι μια πρακτική που θα διευκολύνει την διαδικασία και θα αποφευχθούν πολλά μπερδέματα. Επίσης, είναι σημαντικό να μην δέχεστε κρατήσεις «στο περίπου», καθώς η ακρίβεια του χρόνου βοηθά στην καλύτερη οργάνωση. Τέλος, είναι σημαντικό να μην βάλετε όλες τις κρατήσεις σας την ίδια ώρα, ακόμη κι αν υπάρχει διαθεσιμότητα. Κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει πρόβλημα στην κουζίνα, η οποία ενδεχομένως να μην προλαβαίνει να εξυπηρετήσει τόσα πολλά τραπέζια ταυτόχρονα.
  • Ο αριθμός των ατόμων, είναι εξίσου απαραίτητος για μια κράτηση. Οι περισσότεροι πελάτες συνήθως κλείνου τραπέζι για περισσότερα άτομα από αυτά που πρόκειται να έρθουν. Επομένως, εάν διαπιστωθεί ότι δίνονται ασαφείς πληροφορίες πρέπει να ζητηθούν περισσότερες διευκρινίσεις.
  • Οι έκτακτες κρατήσεις της τελευταίας στιγμής είναι πιθανό να γίνουν, ειδικά από τους πιστούς και συχνούς πελάτες. Σε περίπτωση που δεν διαθέτετε κάποιο τραπέζι, θα πρέπει ευγενικά να εξηγήσετε σε αυτούς ότι δυστυχώς δεν μπορείτε να τους εξυπηρετήσετε παρά το γεγονός ότι είναι καλοί πελάτες σας. Τέλος, για τις μέρες που πάντα έχετε πολύ κόσμο, γιορτές κλπ, μπορείτε να κρατήσετε από μόνοι σας ένα με δύο τραπέζια για να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε σε τέτοιες περιπτώσεις.
  • Η ψηφιακή τεχνολογία είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την διαδικασία των κρατήσεων. Κάθε εστιατόριο θα πρέπει να διαθέτει site, και κάποιο κοινωνικό μέσω δικτύωσης, μέσω των οποίων θα μπορούν οι πελάτες να κάνουν εύκολα και γρήγορα τις κρατήσεις τους, από κάθε ηλεκτρονική συσκευή. Ακόμη, μπορεί το εστιατόριο να ενταχθεί σε κάποια από τις πολλές πλατφόρμες για κρατήσεις τραπεζιών σε ελληνικά εστιατόριο, μέσω των οποίων θα αποκτήσει και περισσότερη φήμη.