Το delivery, ειδικά μετά τις εξελίξεις με την εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση κάθε είδους, αναδεικνύεται σε μια must πρακτική. Πέρα από τις παραδοσιακές παραγγελίες μέσω τηλεφώνου, αλλά και τις γνωστές, σε όλους πλέον πλατφόρμες, το delivery φαίνεται να απαιτεί μια αναβάθμιση.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το rubygarage.org, το 63% των Αμερικανών εγκαταλείπουν τις ψηφιακές παραγγελίες λήψης εάν έχουν κακή εμπειρία πελατών και το 55% των ενηλίκων των ΗΠΑ θέλουν ένα ευκολότερο σύστημα ηλεκτρονικών παραγγελιών. Δεδομένου ότι, οι πλατφόρμες παράδοσης φαγητού θα πρέπει να απλοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό την παραγγελία και να επιτρέπουν στους πελάτες να κάνουν παραγγελίες μέσω όλων των πιθανών καναλιών, όπως κοινωνικά μέσα, εικονικοί βοηθοί, έξυπνες συσκευές, αυτοκίνητα και ούτω καθεξής, το delivery αναμένεται, παγκοσμίως, να αλλάξει μορφή.

Παραγγελία με Tweet

Το Domino’s Pizza ήταν το πρώτο που κατέκτησε το Twitterverse και άφησε τους ανθρώπους να παραγγείλουν πίτσα απλώς στέλνοντας ένα emoji πίτσας στον λογαριασμό Twitter της εταιρείας. Φυσικά, μπορεί να αναρωτιέστε πώς το Domino μπορεί να μαντέψει τι είδους πίτσα θέλετε και πού να το παραδώσετε.

Η συμφωνία είναι ότι προτού επωφεληθείτε από αυτήν την υπηρεσία πρέπει να δημιουργήσετε ένα «προφίλ πίτσας» στην online υπηρεσία παράδοσης της Domino. Στη συνέχεια, μπορείτε να αποθηκεύσετε την προεπιλεγμένη παραγγελία σας, που ονομάζεται Easy Order, και να συνδέσετε τον λογαριασμό σας στο Twitter με το προφίλ της πίτσας σας.

Η αρχική ιδέα, ήταν του Fooji,  και στόχος ήταν να επιτρέψει στους πελάτες να παραγγείλουν κάθε είδους γεύματα μέσω αντίστοιχων emoji. Μόλις δημιουργήσετε έναν λογαριασμό, θα έχετε πρόσβαση σε δεκαέξι επιλογές διατροφής και οκτώ επιδόρπια, οκτώ ποτά κλπ. Αλλά ποια emoji αντιπροσώπευαν αυτές τις επιλογές; Κάθε εβδομάδα η ομάδα του Fooji επέλεγε λιχουδιές από τοπικά εστιατόρια για να εκπροσωπήσει τα emoji. Και ένα γλυκό μπόνους ήταν ότι το αγαπημένο γεύμα της εβδομάδας του Fooji θα μπορούσε να παραγγελθεί με τα emoji πιρούνι και μαχαίρι.

Παραγγελία μέσω εικονικού βοηθού

Το Domino’s δεν έχει σταματήσει στην παραγγελία μέσω tweets. Η μάρκα έχει δημιουργήσει, ακόμη, και ένα bot για το Facebook messenger με το όνομα Dom. Τώρα οι πελάτες μπορούν να στείλουν μηνύματα στο Dom και να ζητήσουν φαγητό με μία λέξη ή emoji. Το Dom απαντά, επίσης, σε ερωτήσεις πελατών σχετικά με κουπόνια και τις τελευταίες προσφορές.

Μια άλλη εναλλακτική είναι η Alexa, η εικονική βοηθός της Amazon. Συγκεκριμένα η Alexa έχει ήδη συνδεθεί με υπηρεσίες delivery φαγητού. Έτσι, όταν ο πελάτης λέει στην Alexa τι θέλει να φάει, εκείνη καταχωρεί την παραγγελία και ανακοινώνει τον εκτιμώμενο χρόνο αναμονής.

Παραγγελία μέσω smartwatch

Το ενδιαφέρον για τα smartwatch αυξάνεται: το 2018, πωλήθηκαν περίπου 141 εκατομμύρια smartwatch. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλές πλατφόρμες παράδοσης τροφίμων έχουν ενσωματωθεί με έξυπνες συσκευές Android και Apple, έτσι ώστε οι πελάτες να μπορούν να παραγγείλουν γεύματα από τους καρπούς τους με λίγα κλικ. Το Domino’s ήταν ο πρώτος που κυκλοφόρησε μια εφαρμογή smartwatch για ρολόγια Android που απλοποιεί δραστικά την παραγγελία.

Η OrderUp παρουσίασε επίσης την πιο πρόσφατη ενημέρωση για το Apple Watch, επιτρέποντας στους πελάτες να κάνουν παραγγελίες, να παρακολουθούν τις καταστάσεις παράδοσης και να βλέπουν την εκτιμώμενη ώρα άφιξης.

Παραγγελία μέσω smart TV

Σήμερα, οι άνθρωποι μπορούν ακόμη και να παραγγείλουν φαγητό απευθείας από την τηλεόρασή τους, ενώ ξαπλώνουν στο κρεβάτι και χαλαρώνουν. Το Papa John’s έχει ήδη κάνει την παραγγελία πίτσας τόσο διασκεδαστική και εύκολη όσο η ροή μιας ταινίας. Με το Apple TV, μπορούν οι πελάτες να περιηγηθούν σε ολόκληρο το μενού του Papa John, να δημιουργήσουν μια πίτσα, να δουν τα αγαπημένα τους και τις προηγούμενες παραγγελίες και να κάνουν check out με ένα πάτημα.

Παραγγελία από το αυτοκίνητο

Ένα αυτοκίνητο είναι μια άλλη έξυπνη συσκευή με την οποία μπορείτε να κάνετε την παραγγελία σας. Η Pizza Hut συνεργάστηκε με την Accenture και τη Visa για τη δημιουργία ενός συστήματος παραγγελίας πίτσας στο αυτοκίνητο που επιτρέπει στους οδηγούς να αγοράζουν φαγητό ενώ βρίσκονται στο δρόμο. Το Visa Checkout είναι ενσωματωμένο στο ταμπλό του αυτοκινήτου, έτσι ώστε οι πελάτες να μπορούν να παραγγείλουν φαγητό με την φωνή τους, μόνο, και να κρατούν τα χέρια τους στο τιμόνι.

Παραγγείλετε με τα μάτια

Η Pizza Hut βρήκε έναν ακόμη τρόπο να σοκάρει τους πελάτες της. Η εταιρεία κυκλοφόρησε ένα ψηφιακό μενού που διαβάζει το μυαλό των πελατών. Φυσικά, αυτή η νέα δυνατότητα δεν διαβάζει κυριολεκτικά τις σκέψεις σας. Το νέο μενού, το Subconscious Menu, βασίζεται στην τεχνολογία παρακολούθησης ματιών από την Tobi Technology. Το Subconscious Menu συλλέγει δεδομένα σχετικά με τις κινήσεις των ματιών, εντοπίζει την εστίαση των ματιών των πελατών και προτείνει τα καλύτερα συστατικά πίτσας για εσάς από 4.896 πιθανούς συνδυασμούς σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα.

Δεν είναι επιστημονική φαντασία. Είναι ένας κόσμος προηγμένων συστημάτων παραγγελίας φαγητού. Προφανώς, οι τεχνολογίες επηρεάζουν και τις υπηρεσίες παράδοσης.

1η δημοσίευση: 25 Ιουνίου, 2020