kleisimoΌταν κάποιος αποφασίζει να ανοίξει ένα μαγαζί το κάνει με μεγάλη διάθεση και μεράκι και, φυσικά, δεν θέλει αποτύχει. Οι έρευνες, όμως, δείχνουν ότι 60% των νέων μπαρ και εστιατορίων οδηγούνται στο κλείσιμο μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας τους.  Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν μία τέτοια επιχείρηση στην αποτυχία, αλλά ως  επίδοξος ιδιοκτήτης ή/και μάνατζερ οφείλετε να ξέρετε ποια είναι τα πιο συνηθισμένα θέματα που αντιμετωπίζουν τα νέα μαγαζιά και να έχετε στο νου ότι για κάθε πρόβλημα υπάρχει και η πιθανή λύση.

Κακή τοποθεσία

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μαγαζιών που έχουν ανοίξει χωρίς πρώτα να έχει γίνει η κατάλληλη έρευνα αγοράς και μεσιτικών. Πολλοί μπορεί να παρασυρθούν από ένα χαμηλότερο ενοίκιο και τελικά να επιλέξουν ένα χώρο μικρότερο ή σε λιγότερο εμφανές σημείο, αλλά αυτή η έκπτωση έχει επιπτώσεις και στις επιδόσεις του μαγαζιού.

Όταν, λοιπόν, ψάχνετε το κατάλληλο μέρος για να ανοίξετε την επιχείρησή σας σκεφτείτε μακροπρόθεσμα αν η περιοχή είναι ανερχόμενη, αν οι πελάτες που θέλετε να προσελκύσετε την προτιμούν, μάθετε για τα ενοίκια και τις επιδόσεις των υπόλοιπων μπαρ/ εστιατορίων της γειτονιάς και γενικά τι άλλα εμπορικά μαγαζιά και επιχειρήσεις υπάρχουν κοντά. Επιλέξτε, λοιπόν, ένα μαγαζί που να φαίνεται, ιδανικά να είναι γωνιακό, κοντά σε περίπτερο και, ίσως, να  μπορεί να προσφέρει χώρο στάθμευσης στους πελάτες.

Λάθος διαχείριση

Ανοίγοντας μία νέα επιχείρηση θα πρέπει να αποφασίσετε ποιος θα τη μανατζάρει. Αν αποφασίσετε να  είστε εσείς ο υπεύθυνος, τότε παίρνετε όλο το βάρος της ευθύνης, πρέπει να είστε πάντα συνεπής στις σχέσεις σας με τους υπαλλήλους σας και τις υποχρεώσεις που έχετε προς αυτούς, διότι η κακή συνεργασία που μπορεί να προκύψει, για παράδειγμα, από την καθυστέρηση των πληρωμών, δημιουργεί αρνητικό κλίμα. Επίσης, οφείλετε να προσέχετε τις υπερβολές και να κάνετε μικρά βήματα, αλλά, φυσικά και να επενδύετε το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου σας στην σωστή λειτουργία της επιχείρησής και στην ανάπτυξή της και όχι σε σπατάλες που σας υπερχρεώνουν.

Αν, από την άλλη, αποφασίσετε να προσλάβετε κάποιον άλλο ως manager του μαγαζιού, τότε σιγουρευτείτε ότι έχετε βρει κάποιο άτομο που εμπιστεύεστε τόσο για τη διαχείριση των οικονομικών όσο και για την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης σας. Αναζητήστε άτομα που είναι επαγγελματίες του χώρου, γνωρίζετε πώς δουλεύουν και  ταιριάζετε ώστε να μπορείτε να συνεργαστείτε. Εξάλλου, οι έριδες και η κακή συνεννόηση είναι βασικοί λόγοι αποτυχίας.

Έλλειψη χαρακτήρα

Τα μαγαζιά που θέλουν να ικανοποιήσουν όλα τα γούστα και να μαζέψουν όλες τις ομάδες πελατών, από παρέες φοιτητών μέχρι οικογένειες με παιδιά, συνήθως δεν έχουν έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα κι αυτό δεν βοηθάει καθόλου. Μέσα στο πρώτο χρονικό διάστημα λειτουργίας του κάθε μαγαζί χτίζει μία εικόνα, από το design του χώρου μέχρι τα πιο αγαπητά ποτά και πιάτα.

Βρείτε το στυλ του μαγαζιού που θέλετε να ανοίξετε και μείνετε πιστοί σε αυτό. Το branding, το να χτίζεις ένα «όνομα», είναι ιδιαίτερο σημαντικό για καθετί νέο βγαίνει στην αγορά και το ίδιο ισχύει και για το χώρο της διασκέδασης και της εστίασης. Λανσάρετε κάτι μοναδικό και καινοτόμο, ακόμα καλύτερα, αλλά σίγουρα στην στραφείτε στο «λίγο απ΄όλα».

Λάθος προσωπικό

Το έχουμε ξαναπεί, το σωστό προσωπικό μπορεί να απογειώσει μία επιχείρηση. Αντίστοιχα, τα λάθος άτομα μπορούν να οδηγήσουν στην καταστροφή. Από την λάθος πρόσληψη, το λάθος τρόπο management και την λάθος εκπαίδευση, καταλαβαίνετε πώς ειδικά στην αρχή της λειτουργίας ενός μαγαζιού δημιουργούνται πολλά προβλήματα από τα ακατάλληλα άτομα και, φυσικά, οι αποδέκτες αυτής της αποδιοργάνωσης και ασυνεννοησίας δεν είναι άλλοι παρά οι νέοι σας πελάτες.

Για να αποφύγετε, λοιπόν, το κακό σέρβις, την κακή διαχείριση και την ατυχή επιλογή προσωπικού αφιερώστε λίγο παραπάνω χρόνο κατά την επιλογή των συνεργατών σας και βεβαιωθείτε ότι έχετε μαζί σας μία ομάδα επαγγελματιών που θέλουν να δουν το μαγαζί να πετυχαίνει όσο και εσείς. Αξιοπρεπείς και κατάλληλοι μισθοί, προκαθορισμένες ώρες εργασίας και καθήκοντα και φυσικά καμία έκπτωση. Θέλετε τους καλύτερους συνεργάτες που να ξέρουν πώς να κάνουν τη δουλεία τους με ευγένεια.