Οι καταναλωτές γνωρίζουν περισσότερο από ποτέ για τον αντίκτυπο που έχουν οι επιλογές των τροφίμων τους στον πλανήτη, αλλά οι σεφ τους παρέχουν τις πληροφορίες που χρειάζονται;

Οι καταναλωτές κάνουν όλο και περισσότερες ερωτήσεις σχετικά με τα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας των εστιατορίων: Πόσο έχει διανύσει αυτό το κρέας για να φτάσει στο πιάτο μου; Πόση ενέργεια χρησιμοποιήθηκε για να μαγειρευτεί; Πώς θα συσκευαστεί αν θέλω να το πάρω σπίτι μαζί μου;

Και ενώ τα τελευταία δύο χρόνια έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της βιομηχανίας – ιδιαίτερα στο μέτωπο των πλαστικών συσκευασιών – οι περισσότεροι φορείς εκμετάλλευσης εξακολουθούν να βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό στο σκοτάδι για το τι πραγματικά συνιστά ένα βιώσιμο πιάτο καθώς και πώς να προωθήσουν όλο και περισσότερο μενού φιλικά προς τον πλανήτη.

Πράγματι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας IntoFood με έδρα τη Νορβηγία, το 95% των σεφ αναφέρουν ότι χρειάζονται περισσότερες γνώσεις σχετικά με τη βιωσιμότητα των τροφίμων. Οι ερωτηθέντες είπαν επίσης ότι απαιτείται καλύτερη κατανόηση του αντίκτυπου που έχουν τα συστήματα τροφίμων στην κλιματική αλλαγή, την αποψίλωση των δασών, την προστασία των ωκεανών μας, τη βιοποικιλότητα και τα απόβλητα τροφίμων.

Ο ιδρυτής του IntoFood Will Nicholson εργάζεται για να αντιμετωπίσει αυτό το κενό γνώσης βοηθώντας τις επιχειρήσεις υπηρεσιών τροφίμων να κατανοήσουν τα αποτυπώματα άνθρακα των μενού τους σε επίπεδο μεμονωμένων συστατικών.

Παρόλο που υπάρχει μια τεράστια ποικιλία στην υπηρεσία τροφίμων, υπάρχουν ορισμένες αρχές που μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε είδους λειτουργία.

Με λίγα λόγια, όπως εξηγεί στην ιστοσελίδα του:

Περιβαλλοντικές επιπτώσεις = (Μενού x Πωλήσεις) + Απόβλητα

Σημειώνει επίσης ότι το μεγάλο πράγμα σε αυτήν την προσέγγιση είναι ότι οι χειριστές μπορούν εύκολα να μετρήσουν αυτά τα σημεία μόχλευσης – ποια συστατικά χρησιμοποιούνται σε συνταγές, τι πωλούνται και τι πετιούνται. «Η βελτιστοποίηση αυτών των σχέσεων», γράφει, «είναι το κλειδί για να είναι πιο βιώσιμη. ”

Αυτό που εκπλήσσει συχνά τους διαχειριστές είναι ότι οι αλλαγές που μπορούν να κάνουν τη μεγαλύτερη διαφορά στη βιωσιμότητα ενός μενού δεν είναι απαραίτητα αυτές που θα περίμενε κανείς.

Είναι σημαντικό ότι οι μη δραστικές αλλαγές μενού όχι μόνο έχουν μεγάλο αντίκτυπο στη βιωσιμότητα μιας επιχείρησης. Επίσης, μειώνουν το κόστος των τροφίμων, επιτρέποντας στους φορείς – θεωρητικά τουλάχιστον – να επενδύουν περισσότερα σε προϊόντα διατροφής υψηλότερης ποιότητας και πιο βιώσιμα.

Πηγή: ktchnrebel.com