Ως οικοδεσπότης είστε ο πρώτος και τελευταίος άνθρωπος που βλέπουν οι επισκέπτες σε ένα εστιατόριο. Εξαιτίας αυτού, πρέπει πάντα να είστε προσεκτικοί και αποτελεσματικοί. Οργανώνοντας το εστιατόριο σωστά, φροντίζοντας τους επισκέπτες να είναι ευχαριστημένοι και παρακολουθώντας τι συμβαίνει σε κάθε τραπέζι είναι μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να κρατήσετε τους καλεσμένους σας ευτυχείς.

Παρακάτω θα δείτε τα βασικά βήματα, από το wikiHow, που είναι το κλειδί της επιτυχίας:

  1. Μείνε οργανωμένος. Βεβαιώσου ότι υπάρχουν όλες οι προμήθειες που θα χρειαστούν προτού ξεκινήσει η βάρδια σου. Κάνε ένα πλάνο της τραπεζαρίας, ώστε να ξέρεις ποια τραπέζια εξυπηρετούνται από κάθε σερβιτόρο. Εάν το εστιατόριο δέχεται κρατήσεις, συμπεριέλαβε τις στο σχεδιάγραμμά σου. Επίσης, θα πρέπει να βρίσκεσαι σε πλήρη επικοινωνία με τους σερβιτόρους. Έτσι, εάν κάποιος σερβιτόρος έχει ήδη πολλά τραπέζια που εξυπηρετεί, οδήγησε τους πελάτες στο τμήμα κάποιου άλλου σερβιτόρου. Τέλος, θα πρέπει να έχεις σαφή εικόνα των τραπεζιών, και το πότε κάποιος πελάτης είναι έτοιμος να φύγει, ή έχει ήδη φύγει χωρίς να τον προσέξεις λόγω της δουλειάς. Περπάτα ανά διαστήματα στην τραπεζαρία ώστε να ελέγξεις και να ενημερώσεις το σχεδιάγραμμά σου.
  2. Επικοινώνησε με του επισκέπτες. Είσαι ο πρώτος άνθρωπος που θα δουν σε ένα εστιατόριο οι πελάτες, επομένως, θα πρέπει να τους καλωσορίσεις με πλατύ χαμόγελο και γεμάτος ευγένεια και ενέργεια.Ρώτησε τους για πόσα άτομα θέλουν τραπέζι. Το ότι μπορεί μπροστά σου να βρίσκονται μόνο δύο δεν σημαίνει ότι δεν περιμένουν και κάποιον ακόμη. Επίσης, μπορείς να ρωτήσεις για κάποια ιδιαίτερη προτίμηση σε τραπέζι, αν θέλουν να βρίσκονται κοντά στα παράθυρα ή όχι.
  3. Οδήγησε τους πελάτες σωστά στις θέσεις τους. Δείξε τους το τραπέζι πηγαίνοντας προς αυτό χωρίς να περπατάς πολύ γρήγορα, βεβαιώσου ότι σε ακολουθούν. Απολογήσου για την καθυστέρηση, εφόσον οι πελάτες έπρεπε να περιμένουν για να αδειάσει κάποιο άλλο τραπέζι. Μπορεί η ευθύνη να μην είναι δική σου, αλλά αυτή η πράξη θα δείξει την ευγένεια σου και θα κάνει καλή εντύπωση. Δώσε τους εσύ τους καταλόγους, ώστε ο σερβιτόρος να περάσει, απλώς για την παραγγελία.
  4. Αποχαιρέτησε τους. Όταν οι πελάτες είναι έτοιμοι να φύγουν, ρώτησε τους εάν έμειναν ικανοποιημένοι, εάν χρειάζονται κάτι άλλο κλπ. Τέλος, όταν φτάνουν προς την έξοδο, αποχαιρέτησε τους με ευγένεια και πλατύ χαμόγελο και ευχαρίστησε τους. Η πρώτη και η τελευταία εντύπωση πάντα μετράει και αυτή περνάει από το χέρι σου.