Το service και η συμπεριφορά του σερβιτόρου σε ένα εστιατόριο ή κάποια άλλη επιχείρηση εστίασης είναι σημαντικά στοιχεία που βοηθούν στην επιτυχή πορεία του. Είτε πρόκειται για πολυτελή εστιατόρια είτε για την ταβέρνα της γειτονιάς,η συμπεριφορά ενός σερβιτόρου είναι καθοριστικής σημασίας. 

σερβιτόρου

Παρακάτω λοιπόν θα δείτε μερικά tips του καλού σερβιτόρου:

  1. Ενημέρωση. Ο σερβιτόρος πρέπει να είναι πλήρως ενημερωμένος για τα πιάτα ή γενικότερα τα προϊόντα που βγαίνουν από την κουζίνα. Θα πρέπει να ξέρει τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, τα χαρακτηριστικά τους, τις ιδιαιτερότητές τους και επιπλέον πληροφορίες που δεν αναφέρονται αναλυτικά στον κατάλογο. Επιπλέον, θα πρέπει να έχει γνώσει για το πώς ταιριάζεται ιδανικά το κρασί με το φαγητό, αλλά ακόμη και να ζητούν πληροφορίες για τυχόν αλλεργίες ώστε να προτείνουν εναλλακτικά πιάτα.
  2. Ευγένεια. Το ύφος και η συμπεριφορά ενός σερβιτόρου είναι το Α και το Ω για την επιτυχία. Η ευγένεια, ο ήρεμος και φιλικός τόνος της φωνής, η υπομονή και πολλά ακόμη είναι βασικά χαρακτηριστικά για έναν σωστό σερβιτόρο.
  3. Λεπτότητα, διακριτικότητα. Η επιδεξιότητα και η λεπτότητα πρέπει να χαρακτηρίζουν την συμπεριφορά ενός σερβιτόρου. Για παράδειγμα, η αφαίρεση ενός φελλού από ένα μπουκάλι κρασί, ή στο σερβίρισμα το μπουκάλι να μην ακουμπά τα ποτήρια είναι μερικές από τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες και βασικές.
  4. Επαγγελματισμός. η ώρα εργασίας ενός σερβιτόρου αφορά και την εικόνα του εστιατορίου στο σύνολο. Επομένως, δεν πρέπει να γίνεται αποδεκτό ο σερβιτόρος να «τσιμπολογάει» την ώρα που δουλεύει, ή να καπνίζει ή να ασχολείται με το κινητό. Όλα αυτά έχουν την ώρα τους στο διάλειμμα.
  5. Προνοητικότητα. Ο σωστός σερβιτόρος πρέπει να είναι διορατικός και να μπορεί να διαβάζει τις κινήσεις και τις ανάγκης κάθε πελάτη.