manager

Πολλά συντελλούν στην επιτυχία ενός εστιατορίου, αλλά σίγουρα αυτοί που κάνουν τη διαφορά είναι οι άνθρωποι που το στελεχώνουν και, κυρίως, αυτός που είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση, δηλαδή ο Manager. Αν είστε εσείς ο manager,ακολουθήστε, λοιπόν, τις παρακάτω συμβουλές για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

  1. Προσλάβετε τους σωστούς υπαλλήλους

Όταν επιλέγετε προσωπικό για το εστιατόριό σας, θέλετε να είναι άτομα υπεύθυνα και φιλικά, με πείρα και όρεξη. Δεν χρειάζεται να προσλάβετε κάποιον επειδή είναι γνωστός σας ή έχετε μία υποχρέωση.

  1. Έχετε υπό έλεγχο τις προμήθειες αλλά και τα υπόλοιπα των υλικών σας

Για να αποφύγετε να πετάτε τα μισά από τα υλικά που αγοράζετε και δεν καταναλώνονται, κρατήστε έναν ακριβή και ενημερωμένο κατάλογο και, ανάλογα με τη ζήτηση των πιάτων σας, προσαρμόστε τις προμήθειές σας. Αν, για παράδειγμα, κάποιο πιάτο είναι ιδιαίτερη συχνή και αγαπητή επιλογή, ειδικά σε σχέση με κάποιο άλλο που σπάνια είναι στις παραγγελίες σας, τότε πάρτε περισσότερη ποσότητα υλικών για το πρώτο και λιγότερη για το δεύτερο.

  1. Κάνετε έρευνα αγοράς και έξυπνες κινήσεις

Όταν επιλέγετε τους προμηθευτές σας, πρέπει πρώτα να δείτε τι υπάρχει στην αγορά, να δοκιμάσετε τα υλικά και να συγκρίνετε τιμές. Ιδανικά θέλετε να πετύχετε καλύτερες τιμές για προϊόντα υψηλής ποιότητας, καθώς εκεί δε χωρούν εκπτώσεις.

  1. Ηγηθείτε, δίνοντας το σωστό παράδειγμα

Για να έχετε το σεβασμό των υπαλλήλων σας, πρέπει εσείς οι ίδιοι να τους σέβεστε και να είτε συνεπής στις υποχρεώσεις σας. Όπως έχουμε ξαναπεί , το καλό παράδειγμα το δίνετε εσείς.

  1. Δημιουργείστε ένα ευχάριστο κλίμα

Ο ρόλος του manager είναι να διευθύνει και τα συγκρατεί όλη την ομάδα, χωρίς όμως να είναι ο φόβος και ο τρόμος. Με την φιλικότητα που αρμόζει στη θέση σας, δημιουργείστε ένα ευχάριστο περιβάλλον στο εστιατόριό σας και θα δείτε ότι οι υπάλληλοί σας θα δουλεύουν καλύτερα, αν νιώθουν άνετοι και αναγνωρίζεται η αξία τους.

  1. Μην μπλέκετε τα προσωπικά με τα επαγγελματικά

Το γνωρίζετε ήδη πως είναι εντελώς αντιεπαγγελματικό να μεταφέρετε τα προσωπικά σας  προβλήματα στη δουλειά. Αν περνάτε μία δύσκολη μέρα, όπως όλοι, απομονωθείτε για 10 – 15 λεπτά, ηρεμίστε και συνεχίστε μετά τη δουλειά σας.

  1. Μην δείχνετε τις προσωπικές σας συμπάθειες

Είναι λογικό να συμπαθείτε περισσότερο κάποιους από τους υπαλλήλους σας και να ταιριάζετε περισσότερο. Προσπαθήστε, ωστόσο, να μην δείχνετε ξεκάθαρα την προτίμησή σας και να έχετε ίση μεταχείριση προς όλους, αλλιώς θα δημιουργήσετε έριδες μεταξύ τους και θα ηγείστε μίας δυσλειτουργικής ομάδας.

  1. Αφιερώστε χρόνο στην εκπαίδευση του προσωπικού σας

Και ειδικότερα του νέου προσωπικού. Τα έχουμε πει κι εδώ, υπάρχει σωστός τρόπος να δείξετε στο προσωπικό σας τι ακριβώς ζητάτε και πώς μπορούν να βελτιωθούν.

  1. Ζητείστε βοήθεια

Όταν για κάτι δεν είστε σίγουρος ή δεν έχετε την απαραίτητη κατάρτιση, τότε ζητείστε βοήθεια. Μπορείτε να το συζητήσετε με τους υπαλλήλους σας ή να στραφείτε σε κάποιον ειδικό, ανάλογα με τη φύση του προβλήματος που καλείστε να αντιμετωπίσετε. Σίγουρα πάντως δεν είστε μόνος.

  1. Δώστε άδεια στον εαυτό σας

Η δουλειά του manager μπορεί να είναι πολύ αγχωτική και απαιτητική, τόσο από άποψη ωρών εργασίας, όσο και ψυχολογικά. Όταν, λοιπόν, είστε άρρωστος ή δεν είστε σε θέση να πάτε στο εστιατόριο, δώστε μία άδεια στον εαυτό σας και ξεκουραστείτε. Σίγουρα κάποιος από το προσωπικό μπορεί να αναλάβει τα καθήκοντά σας προσωρινά και, αν γίνει κάποιο λάθος, όλα διορθώνονται.