Σύμφωνα με μία έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Οχάιο σχετικά με τα αποτυχημένα εστιατόρια, το 60% αυτών κλείνει ή αλλάζει ιδιοκτησία κατά το πρώτο έτος λειτουργίας, με το 80% να κλείνει μέσα στα πρώτα 5 χρόνια λειτουργίας.

Υπάρχουν, φυσικά, πολλοί λόγοι για τους οποίους τα εστιατόρια αποτυγχάνουν,από υγειονομικής φύσεως μέχρι κακές κριτικές.

  1. Κακή τοποθεσία.

Μια κακή τοποθεσία είναι ένας από τους σημαντικότερους λόγους που οδηγούν στην αποτυχία. Η ανεπαρκής ορατότητα, η στάθμευση, και έλλειψη συνεχούς κίνησης πεζών απ’ έξω από το εστιατόριο καθιστούν αδύνατη την δημιουργία κέρδους. Η επιλογή της σωστής θέσης μπορεί ακόμη και να αντισταθμίσει ορισμένα από τα άλλα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα εστιατόριο.

  1. Ιδιοκτήτες που δεν εργάζονται.

Όντας ιδιοκτήτης ενός εστιατορίου σημαίνει ότι και ο ΄διος εργάζεται στο εστιατόριο. Οι σωστοί ιδιοκτήτες είναι οι πρώτοι που μπαίνουν στο χώρο και οι τελευταίοι που βγαίνουν όταν κλείνει ο χώρος. Αν αυτό δεν συμβαίνει, πιθανότατα το εστιατόριο να μην καταφέρει να επιβιώσει για πολύ.

  1. Κακή ομάδα management.

Μπορεί κανείς να προσλάβει κάποιον νομίζοντας ότι θα είναι ο ιδανικός manager, λόγω εμπειρίας ή συστάσεων, με αποτέλεσμα λίγο καιρό αργότερα , ο τελευταίος να έχει κάνει λάθος διαχείριση, να έχει αποξενώσει το προσωπικό, ή ακόμη και να καταχράζεται κέρδη. Επειδή, λοιπόν, αυτό είναι ένα πιθανό σενάριο, έχει μεγάλη σημασία να βρεθεί ένα σωστός επαγγελματίας για να συμπεριληφθεί στο προσωπικό ενός εστιατορίου.

  1. Φορολογικές επιπλοκές ή φοροδιαφυγή.

Οι κρατικοί φόροι συνοδεύονται από ποινές και άλλα πρόστιμα, όταν δεν αποπληρώνονται, τουλάχιστον στην ώρα τους. Φυσικά, σε μια τέτοια εποχή, είναι δύσκολη η αποπληρωμή τους στο διάστημα που προσφέρεται από το κράτος, αλλά κανείς δεν πρόκειται να ξεφύγει εντελώς από αυτήν την υποχρέωση. Δυστυχώς, για τους επαγγελματίες του χώρου, μπορεί να γλιτώσουν για λίγο, αλλά στο τέλος η φορολογική αμέλεια οδηγεί σε βαριά πρόστιμα, κλείσιμο εστιατορίων ή ακόμα και ποινή φυλάκισης, ανάλογα με το ύψος του χρέους.

  1. Κακή εξυπηρέτηση πελατών.

Η κακή εξυπηρέτηση είναι ένας προφανής λόγος για το κλείσιμο ενός εστιατορίου. Μια κακή φήμη για την εξυπηρέτηση εξαπλώνεται ταχύτατα και είναι ανεπανόρθωτη τις περισσότερες φορές.

  1. Πάρα πολύ προσωπικό.

Κάθε εστιατόριο έχει τις δικές του ανάγκες από προσωπικό, ανάλογα με τον χώρο, το μενού, την τοποθεσία κλπ. Όταν, λοιπόν, το προσωπικό είναι περισσότερο από αυτό που χρειάζεται, στο τέλος το κλείσιμο του εστιατορίου είναι ένα πιθανό σενάριο. Οι μισθοί είναι περισσότεροι, χωρίς ωστόσο να δημιουργούν περισσότερα κέρδη. Χρειάζεται σωστή επιλογή του προσωπικού και με μέτρο.

  1. Μικρή ή καθόλου διαφήμιση.

Καθώς, όλο και περισσότερες αλυσίδες εστιατορίων ανοίγουν, η διαφήμιση και το marketing είναι δύο βασικά στοιχεία για τη δημιουργία φήμης γύρω από ένα εστιατόριο. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι χρειάζονται υπέρογκα ποσά για διαφήμιση, αλλά, πλέον, με τα social media μπορεί να γίνει στοχευμένη διαφήμιση με ελάχιστο ή ακόμη και καθόλου χρηματικό ποσό.