Franchising. Business Background.

Παρά τις συνθήκες οικονομικής κρίσης που ταλανίζουν την ελληνική οικονομία, το franchise συνεχίζει να αποτελεί επιχειρηματική επιλογή για αρκετούς επαγγελματίες, οι οποίοι στρέφονται στη λύση υπαγωγής τους υπό τη σκέπη μίας γνωστής αλυσίδας με ισχυρό brand name.

Οι κλάδοι με τη μεγαλύτερη ζήτηση

Οι κλάδοι, οι οποίοι αυτή τη στιγμή εμφανίζουν μεγαλύτερη ζήτηση είναι αυτοί που δραστηριοποιούνται στο χώρο του καφέ και της μικρής εστίασης όπως είναι οι φούρνοι ή τα ταχυφαγεία.

Το χαρακτηριστικό το οποίο προσδίδει δυναμική στους κλάδους αυτούς είναι κατά βάση οι τάσεις στη σύγχρονη διατροφή, καθώς και ο σύγχρονος τρόπος ζωής. Ο καταναλωτής που αποτελεί το δυναμικό κοινό των συγκεκριμένων επιχειρήσεων – 20 έως 45 ετών – απαιτεί ένα προϊόν άμεσο, υγιεινό και μία επιχείρηση η οποία να προσφέρει ταχεία και αξιόπιστη εξυπηρέτηση.

Άμεση ρευστότητα

Σε ό,τι αφορά τους επιχειρηματίες που επενδύουν τα χρήματά τους, έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν άμεσης ρευστότητας λόγω της πώλησης σε λιανική, ενώ οι επιχειρήσεις τους παρουσιάζουν ευέλικτη δομή και δεν απαιτούν ειδικότητες σπάνιες ή δυσεύρετες.

Το ενδιαφέρον των επενδυτών προσελκύουν επίσης τα μίνι μάρκετ, καθότι προσφέρουν επιχειρηματική λύση με υψηλό κύκλο εργασιών και σημαντική κερδοφορία.

Επίσης, ο κλάδος των καλλυντικών με προτίμηση στα βιολογικά και καινοτόμα προϊόντα είναι ένας τομέας ο οποίος γνωρίζει ανάπτυξη, καθότι το γυναικείο καταναλωτικό κοινό αναζητά διαρκώς νέα προϊόντα, με καλή σχέση ποιότητας – τιμής σε σχέση με τις ήδη υπάρχουσες προτάσεις από γνωστές και εδραιωμένες εταιρείες καλλυντικών προϊόντων.

Η καινοτομία

Η καινοτομία στο επιχειρείν μέσω του franchise παρουσιάζει διαρκή άνθηση καθώς ανά έτος αρκετές επιχειρήσεις παρουσιάζουν πρωτότυπο επιχειρηματικό σχεδιασμό, ιδρύοντας νέες επιχειρήσεις, ανταποκρινόμενες στις νέες και διαρκώς αυξανόμενες καταναλωτικές απαιτήσεις. Οι βασικότερες μορφές επιχειρήσεων είναι τα τρόφιμα (αλλαντικά, τυριά), τα ποτά, τα gourmet και παραδοσιακά προϊόντα (μέλι, βότανα), ο καφές, η ζαχαροπλαστική, η παιδική ένδυση, οι υπηρεσίες ομορφιάς, η εκπαίδευση και ο τομέας παροχής υπηρεσιών.

Βασικά βήματα προς υποψήφιους επενδυτές

Επιλέξτε τον τύπο επιχείρησης που ταιριάζει περισσότερο στην ιδιοσυγκρασία σας.

Αποφασίστε το ποσό που θέλετε να διαθέσετε για να επενδύσετε, έχοντας υπολογίσει με λεπτομέρεια προηγουμένως τις δαπάνες που θα χρειαστούν για τη σύσταση και την ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Σκεφθείτε αν θα μπορούσατε να δραστηριοποιείστε στον ίδιο κλάδο 10 χρόνια αργότερα.

Είχατε ξανασκεφθεί να αναπτύξετε δραστηριότητα στο συγκεκριμένο κλάδο;

Διαθέτετε την τεχνογνωσία και το υπόβαθρο να υποστηρίξετε την επιλογή σας;

Η αλυσίδα στην οποία σκέφτεστε να επενδύσετε διαθέτει οργανωμένο τμήμα marketing και προσωπικό το οποίο θα σας καθοδηγήσει;

Τι θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας επιλέγοντας franchisor

Πόσοι franchisees εντάσσονται στο δίκτυό franchise της αλυσίδας που σας ενδιαφέρει.

Σε ποιες περιοχές βρίσκονται τα ήδη υπάρχοντα καταστήματα

Εξετάστε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που ορίζει ο πάροχος του franchise για τη συμμετοχή στο δίκτυό του. Ρωτήστε να μάθετε με ακρίβεια τα έξοδα εκκίνησης και εάν υπάρχουν περιοδικά δικαιώματα (royalties).

Ρωτήστε να μάθετε τη μορφή των ελέγχων που πραγματοποιεί ο franchisor.

Φροντίστε να μην υποκύψετε σε τακτικές πώλησης υψηλής πίεσης. Συγκεντρώστε τις πληροφορίες που χρειάζεστε από πολλές επιχειρήσεις και μη βιαστείτε να υπογράψετε κάποιο συμβόλαιο.

Εκτιμήστε τη δυναμική του brand στο οποίο θα επενδύσετε, αποφεύγοντας τους κράχτες. Προτιμήστε εταιρείες εγνωσμένης αξίας.

Πηγή: Supply.gr, o 1ος Online Οδηγός Προμηθευτών για την αγορά της Μαζικής Εστίασης και της Φιλοξενίας