Οι επιχειρήσεις εστίασης είναι ένα από τα μεγαλύτερα πεδία επαγγελματικής ενασχόλησης, τόσο παγκοσμίως, όσο και στην Ελλάδα. Ένα εστιατόριο, μπαρ, καφέ κλπ είναι δύσκολο, επομένως να ξεχωρίσει μέσα σε ένα τόσο πολυπληθές πεδίο αγοράς. 

Όπως αναφέρει και το designhill.com, η εστίαση είναι ένα κλάδος που βασίζεται κυρίως στις 5 βασικές αισθήσεις των καταναλωτών. Γεύση, οσμή, όραση κλπ. Από τη γαλλική κουζίνα έως την αμερικανική, το μάρκετινγκ των τροφίμων γίνεται κυρίως δελεάζοντας τον οπτικό ουρανίσκο, πιο απλά πρώτα έρχεται η εικόνα. Τα παγκόσμια franchise όπως το “Taco Bell” ή ακόμα και το “Chilli’s” έχουν ένα κοινό κοινό: τα πιάτα τους είναι πανέμορφα. Επίσης, όλοι γνωρίζουν γι ‘αυτούς.

Το βασικότερο κλειδί για την επιβίωση μιας επιχείρησης εστίασης είναι, φυσικά, η προσφορά καλού φαγητού, ποτού κλπ. Πέρα από αυτό είναι ανάγκη η επιχείρηση να γνωρίζει τι χρειάζεται ο πελάτης. Τι λείπει από την αγορά; Τι θέλει ο πελάτης αλλά δεν μπορεί να το έχει; Μήπως ο πελάτης θέλει το προϊόν σου αλλά δεν το ξέρει, ακόμα; Δημιούργησε εσύ την ανάγκη αυτή. Δημιούργησε εσύ την επιθυμία του πελάτη για το προϊόν σου.

Παρακάτω θα δείτε μερικές εξαιρετικά αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ για μια επιχείρηση τροφίμων και ποτών.

  1. Brand positioning
    Λοιπόν, τι ακριβώς προσφέρει το εστιατόριό σας; Είστε μπιστρό ή fine dining; Που βρίσκεται η επιχείρησή σας ανάμεσα στις άλλες, ταυτίζεται με άλλες ή ξεχωρίζει; Εάν είστε μεξικάνικο εστιατόριο που προσφέρει εκπληκτικά θαλασσινά tacos σε μια περιοχή όπου οι πελάτες λατρεύουν τις μπριζόλες και τα burger, έχετε δύο πράγματα που πρέπει να δημιουργήσετε. Τόσο το δικό σας brand όσο και την ζήτηση για το διαφορετικό προϊόν σας.
  2. Συσκευασία προϊόντος
    “Ένα βιβλίο κρίνεται από το εξώφυλλό του” με τον ίδιο τρόπο που ένα προϊόν κρίνεται από τη συσκευασία του. Ένα από τα μεγαλύτερα συστατικά στα οποία επικεντρώνονται οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ είναι η συσκευασία του προϊόντος. Αυτό δεν περιλαμβάνει μόνο την κυριολεκτική συσκευασία. Αντίθετα, ξεκινά με τη βασική σχεδίαση λογότυπου της επωνυμίας σας στην κάρτα μενού και τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται στο τραπέζι. Μερικές φορές τα λογότυπα στα μαχαιροπήρουνα σας μπορούν να έχουν ισχυρό αντίκτυπο στους καταναλωτές σας.
  3. Blogging
    Η στρατηγική SEO σας ξεκινά με ένα διαδικτυακό ιστολόγιο. Το καλύτερο μέρος για να ξεκινήσετε είναι να έχετε το δικό σας blog στον ιστότοπό σας. Μπορείτε να το ενσωματώσετε σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, όπως το Facebook, το Instagram και το Twitter, έτσι ώστε η απήχηση κάθε ανάρτησης να πολλαπλασιάζεται και να δημιουργεί έναν καλό αντίκτυπο. Αυτό είναι το καλύτερο κανάλι επικοινωνίας όπου μπορείτε να δημιουργήσετε ένα τεράστιο πλήθος followers για την επωνυμία σας. Μπορείτε επίσης να ξεκινήσετε να συνεργάζεστε με επαγγελματίες μπλόγκερ τροφίμων και να τους ζητήσετε να αξιολογήσουν ή να γράψουν για την επιχείρησή σας. Με αυτόν τον τρόπο καταλήγετε να προσεγγίζετε περισσότερους ανθρώπους
  4. Συνεργαστείτε με άλλες μάρκες
    Επωνυμίες όπως η Pepsi και η Coca-Cola προσφέρουν την ευκαιρία ενός πιο εμπορεύσιμου και ήδηγνωστού προϊόντος, απλώς διασφαλίζοντας ότι επισημαίνετε το προϊόν τους στις καμπάνιες μάρκετινγκ. Η Domino’s, για παράδειγμα, προσφέρει Coca-Cola, ενώ περισσότερα πολυτελή εστιατόρια θα δείξουν την αποκλειστική συνεργασία τους με μια συγκεκριμένη μάρκα ρυζιού ή μπαχαρικών κλπ. Οι συνεργασίες δίνουν πάντα στους καταναλωτές μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για να δοκιμάσουν την προσφορά των προϊόντων σας.