Αποτελεσματικές στρατηγικές marketing για επιχειρήσεις εστίασης- μέρος 2ο
Οι επιχειρήσεις εστίασης είναι ένα από τα μεγαλύτερα πεδία επαγγελματικής ενασχόλησης, τόσο παγκοσμίως, όσο και στην Ελλάδα. Ένα εστιατόριο, μπαρ, καφέ κλπ είναι δύσκολο, επομένως να ξεχωρίσει μέσα σε ένα τόσο πολυπληθές πεδίο αγοράς.
Όπως αναφέρει και το designhill.com, η εστίαση είναι ένα κλάδος που βασίζεται κυρίως στις 5 βασικές αισθήσεις των καταναλωτών. Γεύση, οσμή, όραση κλπ. Από τη γαλλική κουζίνα έως την αμερικανική, το μάρκετινγκ των τροφίμων γίνεται κυρίως δελεάζοντας τον οπτικό ουρανίσκο, πιο απλά πρώτα έρχεται η εικόνα. Τα παγκόσμια franchise όπως το “Taco Bell” ή ακόμα και το “Chilli’s” έχουν ένα κοινό κοινό: τα πιάτα τους είναι πανέμορφα. Επίσης, όλοι γνωρίζουν γι ‘αυτούς.
Το βασικότερο κλειδί για την επιβίωση μιας επιχείρησης εστίασης είναι, φυσικά, η προσφορά καλού φαγητού, ποτού κλπ. Πέρα από αυτό είναι ανάγκη η επιχείρηση να γνωρίζει τι χρειάζεται ο πελάτης. Τι λείπει από την αγορά; Τι θέλει ο πελάτης αλλά δεν μπορεί να το έχει; Μήπως ο πελάτης θέλει το προϊόν σου αλλά δεν το ξέρει, ακόμα; Δημιούργησε εσύ την ανάγκη αυτή. Δημιούργησε εσύ την επιθυμία του πελάτη για το προϊόν σου.
Παρακάτω θα δείτε μερικές εξαιρετικά αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ για μια επιχείρηση τροφίμων και ποτών.
- Email Marketing
Ξεκινήστε ένα πρόγραμμα μάρκετινγκ μέσω email και δημιουργήστε ένα μηνιαίο / ετήσιο πρόγραμμα έτσι ώστε οι αναρτήσεις σας να είναι σχετικές και να διαχωρίζονται σε μια περίοδο. Τα e-mailers είναι γρήγορα και εύκολα στην αποστολή, και το μόνο που χρειάζεστε είναι λίστες email πιθανών καθώς και τρεχόντων πελατών. Συνεχίστε να στέλνετε αλληλογραφίες για τις νέες προσφορές προϊόντων ή τους διαγωνισμούς σας, συναρπαστικές εκδηλώσεις, εκπτωτικά κουπόνια για να διατηρήσετε τους πελάτες σας αφοσιωμένους. Προσοχή στα GDPR. - Social Media Marketing
Γνωρίζετε πόσο αντίκτυπο έχει ο σχεδιασμός της κεφαλίδας της σελίδας του twitter όταν πρόκειται για διαδικτυακό μάρκετινγκ. Μια εταιρεία όπως η Burger King ή η Hardy’s είναι σήμερα γνωστή για το ότι είναι τόσο δροσερή και σχετική με την τρέχουσα γενιά, επειδή βρίσκονται σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, συμπεριλαμβανομένων των Foursquare και Reddit.Το Instagram είναι μια από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες όπου μια επιχείρηση Τροφίμων και Ποτών μπορεί να αναπτυχθεί μέσω των κοινωνικών μέσων. Οι άνθρωποι λατρεύουν να κάνουν κλικ σε εικόνες φαγητού. Έτσι, όχι μόνο δημοσιεύετε φωτογραφίες του φαγητού και των εκδηλώσεών σας, αλλά οι άνθρωποι δημοσιεύουν επίσης κριτικές για το φαγητό σας με εικόνες. - Φιλοξενία εκδηλώσεων
Μπορείτε να διοργανώσετε φεστιβάλ φαγητού και εποχιακές ή περιστασιακές εκδηλώσεις, όπως η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου για να προσφέρετε σε ζευγάρια ειδικά μενού ή πακέτα. Μια εκδήλωση γευσιγνωσίας κρασιών και άλλων ποτών. Ενδεχομένως, σεμινάρια για παρασκευή cocktail κ.α.. Αυτό μπορεί να διαφημιστεί στο διαδίκτυο, καθώς και μέσω φυλλαδίων και αφισών με βάση το μεγαλείο της εκδήλωσής σας. Οι εκδηλώσεις συμβάλλουν επίσης στην ευαισθητοποίηση της μάρκας και στη διάδοση της πληροφορίας - Καταχώριση της επιχείρησής σας σε διαδικτυακούς καταλόγους ή ιστότοπους
Υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες για τρόφιμα και ποτά όπου μπορείτε να καταχωρίσετε το προϊόν και το μενού σας. Υπάρχουν, επίσης, πολλές εφαρμογές για smartphone που σας επιτρέπουν να χρησιμοποιήσετε την πλατφόρμα τους ως μέσο για την πώληση του προϊόντος σας, με αντάλλαγμα μια μικρή προμήθεια.