Ψηφιακό Marketing: Πως να προωθήσετε το κατάστημά σας
Λόγω των διαφορετικών πλατφορμών ψηφιακών μέσων, η δυνατότητα για τους ιδιοκτήτες /managers καταστημάτων καφεστίασης να είναι περισσότερο δημιουργικοί και να προσελκύσουν μεγαλύτερο κοινό είναι τεράστια. Τα ψηφιακά μέσα σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε εικόνες, κείμενα, βίντεο, ώστε να
προσελκύσετε διαφορετικούς χρήστες ταυτόχρονα. Σκεφτείτε ποιες είναι οι ομάδες ανθρώπων που θέλετε να προσεγγίσετε και ποιες είναι οι ανάγκες τους και
τα ενδιαφέροντά τους.
1. Mobile marketing
Οι επαγγελματίες της εστίασης πρέπει να εστιάσουν στη mobile εικόνα της ιστοσελίδας τους για την προσέλκυση πελατών. Η εμπειρία που παρέχεται στους
επισκέπτες πριν κλείσουν ένα τραπέζι είναι πολύ σημαντική, ενώ ο τρόπος με τον οποίο ένας ιστότοπος εστιατόριου ανταποκρίνεται σε mobile συσκευές είναι το κλειδί για την επιτυχία του marketing στο κινητό.
Μερικές πτυχές της ιστοσελίδας που πρέπει να είναι σε θέση να καλύπτει μια καλή mobile εμπειρία είναι: Οι χρήστες δεν χρειάζεται να μετακινούνται ή να
μεγεθύνουν για να δουν πληροφορίες, η γραμματοσειρά να είναι ευανάγνωστη, το περιεχόμενο να είναι σύντομο, η χρήση του Adobe Flash και των αναδυόμενων παραθύρων να είναι περιορισμένη. Και οι Χάρτες Google να είναι ενσωματωμένοι, ώστε οι χρήστες να μπορούν να βρουν το δρόμο τους προς και
από το εστιατόριο. Επίσης το λογότυπό σας να είναι συνδεδεμένο έτσι ώστε να είναι εύκολο να εντοπιστεί από το χρήστη, για να επιστρέψει στην αρχική σελίδα,
να υπάρχει μια εύκολα προσιτή γραμμή αναζήτησης, ημερολόγιο εκδηλώσεων του καταστήματος, οι φόρμες να συμπληρώνονται αυτόματα για τους επισκέπτες που επιστρέφουν ξανά, και φυσικά η ιστοσελίδα και στη μορφή της για κινητές συσκευές, να είναι καλαίσθητη με μία όμορφη αντίθεση εικόνων και χρωμάτων.
2. Email marketing
Το πρώτο βήμα στο email marketing είναι να βελτιστοποιήσετε τις λίστες αποστολής σας. Βοηθήστε τη διαδικασία αυτή συμπεριλαμβάνοντας μια εύκολη φόρμα στην ιστοσελίδα σας ή ζητώντας την εγγραφή των πελατών σας, όταν σας επισκέπτονται, π.χ. μέσω διαφημιστικής κάρτας στο τραπέζι τους.
Μόλις έχετε μια μεγάλη βάση δεδομένων για να στοχεύσετε: Στοχεύστε τους ήδη πελάτες σας και όχι μόνο τους νέους πελάτες, γιατί οι πρώτοι είναι πιο πιθανό
να έρθουν π.χ. αν μάθουν για μία προσθήκη στο μενού ή μία προσφορά στα ποτά. Επωφεληθείτε από τις περιόδους αιχμής, που είναι τότε πιο πιθανό οι υποψήφιοι να ψάξουν να κάνουν κάποια κράτηση, και έτσι είναι πιο πιθανό να προσελκύσετε νέους επισκέπτες. Χρησιμοποιήστε σύντομο και άμεσο θέμα, για να κάνετε τα email σας πιο ελκυστικά, να έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να ανοιχτούν από τους παραλήπτες. Χρησιμοποιήστε όμορφες εικόνες στα email σας,
καθώς οι άνθρωποι θυμούνται περίπου το 80% αυτού που βλέπουν και μόνο το 20% όσων ακούνε. Έτσι η προσθήκη όμορφων εικόνων μπορεί πραγματικά να τραβήξει την προσοχή τους.
3. Social media marketing
Για να αποκτήσετε περισσότερους ακολούθους στο Facebook: Προσκαλέστε επαφές και φίλους, προσθέστε συνδέσμους στο Facebook που παραπέμπουν
στην ιστοσελίδα σας και σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προσφέρετε κίνητρα και διαγωνισμούς, δημοσιεύστε καλής ποιότητας περιεχόμενο και συμπληρώστε τη σελίδα του προφίλ σας με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Αντίστοιχα, πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στην προβολή σας μέσω του Instagram. Πολλά εστιατόρια σχεδιάζουν από την αρχή, το χώρο και τη διακόσμηση, στοχεύοντας στην πρόκληση του ενδιαφέροντος του πελάτη, του ενθουσιασμού και κατ’επέκταση τις όσο το δυνατόν περισσότερες φωτογραφίες στο Instagram. Οι εστιάτορες κάνουν τα πάντα για να δείχνει η επιχείρησή τους πιο ελκυστική από ποτέ. Μάλιστα, το Instagram δεν έχει αλλάξει μόνο τη διακόσμηση, αλλά και τα προϊόντα. Τα εστιατόρια, στις μέρες μας έχουν αλλάξει ριζικά την εικόνα των πιάτων τους, τα υλικά, αλλά και την ίδια την φιλοσοφία πίσω από το μενού τους. Όταν επισκέπτεσαι πλέον, ένα εστιατόριο και αντικρίζεις τα πιάτα του, συνειδητοποιείς ότι βρίσκεσαι ίσως σε έναν διαγωνισμό ομορφιάς.
Άρθρο από το τεύχος “ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2023” του
CABARE – Cafe Bar Restaurant Magazine,
Περιοδικό για τον επαγγελματία της Καφεστίασης.
Πατήστε εδώ για να το διαβάσετε δωρεάν:
cabare.gr/food-drink-trends/cabare-magazine-summer-2023/