Franchise και προκλήσειςΗ πλειοψηφία των επενδυτών στην εστίαση επιλέγουν brands που έχουν ήδη δοκιμαστεί και πετύχει στην ελληνική αγορά. Ωστόσο, λανθασμένα πιστεύουν ότι μία τέτοια επιλογή συνεπάγεται και λιγότερο κόπο. Μπορεί ένα τέτοιο άνοιγμα, να μην έχει το ίδιο ρίσκο με την εκκίνηση ενός ανεξάρτητου καταστήματος, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι η επιτυχία είναι και δεδομένη. Το πιο σημαντικό είναι να βρεθεί το καταλληλότερο brand στην περίπτωσή σας, λαμβάνοντας υπόψιν τις τρεις παρακάτω παραμέτρους:

1)Τοποθεσία

Ίσως ο πιο σημαντικός παράγοντας που θα κρίνει την επιτυχία μίας επένδυσης. Μπορεί να επιλέξετε το πιο “in brand”, να δουλέψετε σκληρά, φροντίζοντας για τα πάντα, έως την τελευταία λεπτομέρεια, και η επιχείρησή σας απλά να μην “πιάσει”. Γιατί; Γιατί πολύ απλά δεν γίνεται όλες οι επιχειρήσεις να ευδοκιμήσουν παντού!

Κάθε τοποθεσία έχει το κοινό της, που στην πλειοψηφία του έχει συγκεκριμένο οικογενειακό status, παρεμφερές επάγγελμα καθώς και παρόμοια ενδιαφέροντα και ανάγκες. Για να μειωθεί, λοιπόν, το ρίσκο της επένδυσης, θα πρέπει να μάθετε το κοινό σας, διεξάγοντας μελέτη πάνω στο βιοτικό επίπεδο και στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών στη συγκεκριμένη περιοχή, καθώς και στις συνήθειές τους.

Ακόμη, όμως, και να είναι το brand ιδανικό για την τοποθεσία, πρέπει να σκεφτείτε τον ανταγωνισμό. Τι προσφέρει ο απέναντί σας; Δοκιμάστε τη γειτονιά, την ποιότητα, τις τιμές και τις ανάγκες της και τότε θα έχετε μία καλύτερη πρόβλεψη σχετικά με την επιχειρηματική σας κίνηση. Τέλος, κάντε μία λίστα με τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία της συγκεκριμένης τοποθεσίας, για παράδειγμα θέσεις πάρκινγκ, απόσταση από ανταγωνιστικά μαγαζιά, απόσταση από το κέντρο κλπ.

2) Χρηματοδότηση

Τώρα με την κρίση πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις επενδύσεις σας. Μην ανοίγεστε πολύ οικονομικά και επιλέξτε πιο ασφαλείς δρόμους. Μία επιχείρηση απαιτεί αρκετό χρόνο για να αποσβέσει τα έξοδα της επένδυσης, κάτι που μπορεί να γίνει ιδιαίτερα αγχογόνος παράγοντας για τον επιχειρηματία, ιδίως εάν πρέπει να πληρώσει και τις δόσεις ενός δανείου.

Καλύτερα, λοιπόν, να γίνει μια μικρότερη επένδυση, την οποία ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί με άνεση να κρατήσει ζωντανή, ακόμη και αν οι εξελίξεις στην αγορά είναι δυσμενείς, παρά να βρεθεί με άδεια τσέπη και φορτωμένος με χρέη.

3) Ικανότητες

Η επιλογή του brand πρέπει να γίνει με βάση τις ικανότητές σας και όχι απλά με βάση τα γούστα σας. Φυσικά και έχει σημασία να σας αρέσει αυτό που κάνετε, όμως αυτό δεν αρκεί. Πρέπει και να μπορείτε να το κάνετε και μάλιστα κάλα.

Μην ξεχνάτε ότι ο τομέας της εστίασης δεν καταλαβαίνει από σαββατοκύριακα και αργίες, ενώ έχει ένα αρκετά διευρυμένο ωράριο. Είστε διατεθειμένοι να κάνετε τις απαραίτητες θυσίες; Μην περιμένετε ότι μπορείτε απλά να αφήσετε το προσωπικό να δουλέψει για εσάς, καθώς το σωστό franchising επιβάλλει την αυτοπρόσωπη παρουσία του επιχειρηματία. Σε αυτήν την περίπτωση, είναι καλό να εργάζονται στην επιχείρηση και άλλα μέλη της οικογένειας, ώστε να μην απαιτείται η συνεχής παρουσία σας.

1η δημοσίευση: 29 Μαΐου, 2018