Happy hour είναι όρος του μάρκετινγκ για μια χρονική περίοδο κατά την οποία ένας δημόσιος χώρος, όπως ένα εστιατόριο, μπαρ, ακόμα και σουπερμάρκετ προσφέρει εκπτώσεις στα οινοπνευματώδη ποτά, όπως η μπύρα, το κρασί και κοκτέιλ.

happy

Η πιθανή προέλευση του όρου είναι στη δεκαετία του 1920, όπου Happy Hour ήταν μια αργκό έκφραση για μια προγραμματισμένη περίοδο ψυχαγωγίας στο πλοίο, κατά τη διάρκεια της οποίας πραγματοποιούνταν αγώνες πυγμαχίας και πάλης.

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να προωθήσει κάποιος ιδιοκτήτης το μπαρ – εστιατόριο του, συμπεριλαμβανομένων των αργιών με απογευματινές – νυχτερινές προσφορές, όπως αυτής της happy hour. Άλλες προσφορές περιλαμβάνουν εβδομάδα με δείπνα γευσιγνωσίας και νυχτερινά αφιερώματα δείπνου με προσφορές και άλλες με τις εκτιμήσεις των πελατών για το σέρβις, το φαγητό και τη συνολική εικόνα του μαγαζιού.

Τα happy hours απευθύνονται στους ανθρώπους που εργάζονται, γραμματείς, στελέχη επιχειρήσεων, τραπεζίτες, δικηγόρους, δημοσιογράφους, κλπ, με σκοπό να τους δελεάσουν για να σταματήσουν για ένα ποτό ειδικά μετά τη δουλειά με στόχο να μείνουν ευχαριστημένοι.

Μαζί με τα φθηνά specials ποτών ή τις προσφορές τύπου «πίνεις δύο πληρώνεις ένα» μπορείτε να προσφέρετε (ειδικά τα μπαρ-εστιατόρια) φθηνά ή δωρεάν ορεκτικά.

Μια άλλη ιδέα είναι οι βραδιές δείπνου με δοκιμή μπύρας (Beer Tasting Nights) – δηλαδή κάτι παρόμοιο με τη γευσιγνωσία κρασιού. Η γευσιγνωσία μπύρας (ή δείπνο μπύρας), είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσκαλέσετε τους πελάτες κατά τη διάρκεια μιας αργής – από πλευράς κίνησης – εποχής στο εστιατόριο σας.

Ένα δείπνο μπύρας συνδυάζοντάς το με εξαιρετικές γεύσεις, μπύρες ελληνικές ή εισαγωγής και με μενού prix fixe είναι έξυπνη και φθηνή ιδέα. Απλώς βεβαιωθείτε ότι η κουζίνα σας μπορεί να χειριστεί μεγάλο πλήθος ατόμων την ίδια στιγμή.

Οι διαγωνισμοί, είναι μια άλλη καλή ιδέα καθώς ο καθένας αγαπά ένα διαγωνισμό και την ευκαιρία να κερδίσει ένα δώρο. Ιδιαίτερα για εστιατόρια, παμπ ή μπαρ, δεν υπάρχει κανένας κανόνας ή εμπόδιο για να έχετε ένα διαγωνισμό στο μενού σας. Οι διαγωνισμοί μπορεί να κυμαίνονται από την ονοματοδοσία (δηλαδή να δώσουν οι πελάτες ένα όνομα σε κάποιο επιδόρπιο που έφτιαξε ειδικά για τη βραδιά ο σεφ), για να κερδίσει με το καλύτερο όνομα που έδωσε ο πελάτης , π.χ. τα εισιτήρια για ένα θεατρικό έργο.

Οτιδήποτε και αν σκεφτείτε να κάνετε σχετικά με τη Happy Hour, αυτό που πρέπει να αντιληφθείτε πρωτίστως και κυρίως, είναι ότι η προσφορά πρέπει να έχει αντίκτυπο στην τσέπη του πελάτη.