της Maggie McGrath, capital.gr*

Το 2016 δεν αποδείχτηκε εύκολο για τη βιομηχανία των εστιατορίων. Εν μέσω αβεβαιότητας σχετικά με τις προεδρικές εκλογές, του χαμηλότερου κόστους των τροφίμων στα καταστήματα και της αναζωογονημένης επιθυμίας των καταναλωτών να τρώνε στο σπίτι, οι πωλήσεις υποχώρησαν το 2016. Ο μισθολογικός πληθωρισμός λειτούργησε επίσης πιεστικά σε αυτό το ήδη δύσκολο περιβάλλον. Μέχρι το καλοκαίρι του 2016, ορισμένοι αναλυτές της Wall Street προειδοποιούσαν για μια επικείμενη ύφεση για τα εστιατόρια.

Μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα εστιατορίων στη λίστα Global 2000 του Forbes – συμπεριλαμβανομένων των McDonald’s και Yum! Brands – βρίσκονται σε χαμηλότερη θέση  από ό,τι πριν από ένα χρόνο.

Η McDonald’s είναι η κορυφαία εταιρεία εστιατορίων στη λίστα Global 2000. Ήρθε στη θέση 215 στον συνολικό κατάλογο, κάτω από  τη θέση 189 το 2016. Ο γίγαντας των burger έχει δει αυξημένο ανταγωνισμό από άλλες αλυσίδες fast food (όπως οι Shake Shack, Chipotle, Panera Bread), αλλά οι αναλυτές της Wall Street φαίνεται να πιστεύουν ότι η εταιρεία έχει ακόμα πιο “ηλιόλουστες” μέρες μπροστά της.

“Τα μεγέθη της McDonald’s έχουν αρχίσει να βελτιώνονται σημαντικά – σε πολλές περιπτώσεις περισσότερο από τους ανταγωνιστές της”, ανέφερε ο αναλυτής της RBC David Palmer.

Τη δεύτερη θέση στη λίστα από τα εστιατόρια και την 370η στο σύνολο της λίστας  Global 2000 κατακτά η  Starbucks. Η τεράστια αλυσίδα καταστημάτων καφέ παρουσιάζει σχετικά σταθερές επιδόσεις.

(*)  Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο στο: capital.gr