ΚΑΦΕΣ: Η καταναλωτική συμπεριφορά αλλάζει
Οι τάσεις παίζουν ρόλο στα προϊόντα, που αγοράζουμε και καταναλώνουμε και ο καφές δεν διαφέρει. Ορισμένες τάσεις είναι επιφανειακές και δεν έχουν μεγάλη δύναμη διατήρησης, ενώ άλλες τάσεις, που αποδεικνύονται πιο δυναμικές, συνήθως υποκινούνται από πολιτιστικά, περιβαλλοντικά και κοινοτικά ζητήματα, όπως η βιωσιμότητα και η υγεία. Ό,τι συμβαίνει στον κόσμο γύρω μας επηρεάζει και τις τάσεις. Οι πόλεμοι, οι φυσικές καταστροφές, η ρύπανση ή μια παγκόσμια πανδημία μπορούν να διαμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουμε ποια προίόντα θα αγοράσουμε. Καθώς το καταναλωτικό κοινό έχει αλλάξει κριτήρια επιλογής ενός προϊόντος, και γενικότερα έχει υιοθετήσει διαφορετικές καταναλωτικές συμπεριφορές, οι αγορές προσαρμόζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στα νέα ζητούμενα και φυσικά δεν μπορούσε και η βιομηχανία του καφέ να μείνει ανεπηρέαστη.
Ηθικός καφές
Στο παρελθόν, η βιομηχανία του καφέ έχει αντιμετωπίσει επικρίσεις σχετικά με ηθικές και περιβαλλοντικές ανησυχίες. Ωστόσο, πλέον έχει γίνει μεγάλη πρόοδος προς τη βιωσιμότητα και το δίκαιο εμπόριο στη βιομηχανία του καφέ. Οι σημερινοί γίγαντες του καφέ υιοθετούν μια κοινωνικά συνειδητή προσέγγιση στις πρακτικές παραγωγής και πώλησης. Αυτές οι ενέργειες έχουν κερδίσει επαίνους από πηγές μέσων ενημέρωσης και από καταναλωτές, ενισχύοντας τη δημόσια εικόνα ολόκληρης της βιομηχανίας καφέ. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται ενεργά για τη βελτίωση του κόσμου και λαμβάνουν αποφάσεις αγορών με βάση τη βιωσιμότητα, την ελαχιστοποίηση της σπατάλης και του δίκαιου εμπορίου.
Υγιεινός Καφές
Τα υγιεινά τρόφιμα και ποτά είναι εδώ και καιρό μια τάση. Τρόφιμα και ροφήματα κυκλοφορούν στην αγορά ενισχυμένα με θρεπτικά συστατικά, για να προσφέρουν ακόμη περισσότερα οφέλη στους καταναλωτές. Καθώς ο καφές είναι ένα από τα ροφήματα με τη μεγαλύτερη κατανάλωση, δεν θα μπορούσε να λείπει απο αυτήν την τάση και έτσι κάποιες εταιρίες τον προσφέρουν στην αγορά με ενισχυτικά θρεπτικά συστατικά, όπως αντιοξειδωτικά, ή ακόμη και με επιπλέον συστατικά, όπως είναι το matcha latte, για να δημιουργήσουν πιο ευεργετικά για την υγεία ροφήματα και να προσελκύσουν νέους καταναλωτές.
Iced coffee
Ο κρύος καφές δεν αποτελεί καινούργια τάση στην ελληνική αγορά καφέ, καθώς εδώ και δεκαετίες είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς οι κρύοι καφέδες, από τον φραπέ μέχρι το freddo espresso. Ωστόσο, η νέα γενιά καταναλωτών, η Gen Z [όσοι γεννήθηκαν στο διάστημα 1997–2012], δείχνει παγκοσμίως μεγάλη προτιμήση στους κρύους καφέδες. Όσοι ζούν σε χώρες με σχετικά ζεστά κλίματα, και όχι μόνο, στρέφονται σε κρύες εκδοχές καφέ, είτε με έξτρα προσθήκες όπως σαντιγί, είτε με σκέτο καφέ με πάγο, αλλάζοντας την ισχύουσα νοοτροπία ότι ο καφές πρέπει παραδοσιακά να είναι ζεστός.
Άρθρο από το τεύχος “ΧΕΙΜΩΝΑΣ 2024” του
CABARE – Cafe Bar Restaurant Magazine,
Περιοδικό για τον επαγγελματία της Καφεστίασης.
Πατήστε εδώ για να το διαβάσετε δωρεάν:
cabare.gr/food-drink-trends/cabare-magazine-winter-2024