ΚΑΦΕΣ & COVID-19: Το ρόφημα που μετατράπηκε σε Τέχνη
Ο Covid-19 έχει αλλάξει τη ζωή των καταναλωτών, ακόμη και ως προς την κατανάλωση καφέ. Είναι δύσκολο να προβλεφθεί ο πλήρης αντίκτυπος του Covid-19, αλλά μέχρι το τέλος του 2021 αναμένουμε ότι η αύξηση των ροφημάτων και του καφέ θα ξεπεράσει τον αριθμό του 2019. Σήμερα, όλο και περισσότερα σπίτια έχουν αναβαθμίσει τον καφέ, που πίνουν στο σπίτι. Οι οικιακοί καταναλωτές δεν αντιμετωπίζουν πλέον τον καφέ στο σπίτι, ως μία γρήγορη λύση, ή ακόμη και μία φτηνή λύση, καθώς διατίθενται να αγοράσουν ακόμη και πιο ακριβές ποικιλίες καφέ, για να βρουν το τέλειo άρωμα και την τέλεια γεύση.
Όλο και καλύτερες καφετιέρες παρευλάνουν στους πάγκους στις κουζίνες μας, καλύπτοντας όλο το φάσμα του καφέ. Καφετιέρες γαλλικού καφέ, εσπρέσσο, με εξαρτήματα για την παρασκευή freddo ή αφρόγαλα, έχουν μετατρέψει τον «καφέ στο σπίτι» σε Τέχνη και έχουν διαμορφώσει ένα εντελώς διαφορετικό καταναλωτικό κοινό. Ο μέσος καταναλωτής καφέ έχει δοκιμάσει διαφορετικές ποικιλίες καφέ, καθώς και τόσους καφέδες με γεύσεις, ήδη από την άνεση του σπιτιού του, που όταν πάει στην καφετέρια αναμένει το τέλειο. Δεν θέλει ένα απλό καφέ, γιατί αυτό το έχει ήδη σπίτι και δεν ικανοποιείται τόσο εύκολα, όσο παλαιότερα.
Η δοκιμή ενός νέου χαρμανιού στην καφετέρια που συχνάζει, ή ενός διαφορετικά παρασκευασμένου καφέ σε μία νεά καφετέρια που ανακάλυψε, αποτελεί για αυτόν ιεροτελεστία, και όχι απλά μία συνήθεια. Ακόμη και οι καταναλωτές, που πάντα ήξεραν ακριβώς αυτό που θέλουν και δεν αλλάζουν ποτέ την παραγγελία τους στην καφετέρια, είναι πρόθυμοι να δοκιμάσουν τον αγαπημένο τους καφέ με νέο χαρμάνι ή μία νέα γεύση, για να δουν τι τους ταιριάζει καλύτερα. Κάποτε ο καταναλωτής δεν είχε ιδέα τι ποικιλία δοκίμαζε, ενώ σήμερα επιδιώκει να μάθει όχι μόνο ποικιλία, αλλά και χώρα προέλευσης, ένταση καβουρδίσματος, επίγευση και πολλά άλλα…
Αυτή η αλλαγή στάσης των καταναλωτών του καφέ, διαμορφώνει και μία νέα αγορά, στην οποία οι επαγγελματίες του καφέ πρέπει συνεχώς να αναβαθμίζουν το προϊόν τους και να προσφέρουν όλο και καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες, για να βγουν κερδισμένοι στη νέα τάξη πραγμάτων.
Άρθρο από το τελευταίο τεύχος του CABARE – the cafe bar restaurant – Magazine!
Μπορείτε να διαβάσετε εδώ το τεύχος: cabare.gr/food-drink-trends/cabare-magazine-summer-2021