insider.gr*

Ήταν μια κακή χρονιά για τις αμερικανικές αλυσίδες εστιατορίων. Ο κόσμος βγήκε λιγότερο, το φαγητό των σουπερμάρκετ έγινε πιο ανταγωνιστικό, ενώ η νίκη του Donald Trump γέννησε πολλές αβεβαιότητες για το μέλλον. Η μοναδική εξαίρεση από τη ζοφερή φετινή εικόνα ήταν οι πιτσαρίες.

Οι μετοχές της Domino’s Pizza ανέβηκαν 45% φέτος, και της Papa John’s International πάνω από 60%. Ενώ για τις αλυσίδες εστίασης που περιλαμβάνονται στον χρηματιστηριακό δείκτη S&P 500, η αύξηση ήταν μόλις 3,4%.

Η εξήγηση είναι απλή: η πίτσα είναι φθηνή, γρήγορη και ολοένα και πιο εύκολη στην παραγγελία – χάρη σε φιλικές προς το χρήστη εφαρμογές και τεχνολογία που επιτρέπει παραγγελίες μέσω Facebook, Twitter, ακόμη και Apple TV.

Η φετινή ύφεση στον τομέα της εστίασης αποδίδεται από πολλούς στο αρνητικό κλίμα των εκλογών, αλλά και την αβεβαιότητα για τα σχέδια του Donald Trump για το μεταναστευτικό και τον κατώτατο μισθό. Άλλοι στέκονται στις χαμηλές τιμές των σουπερμάρκετ που έπεισαν αρκετούς Αμερικανούς να γλιτώσουν χρήματα τρώγοντας στο σπίτι.

Αλλά η πίτσα έμεινε αλώβητη. Το τελευταίο τρίμηνο του χρόνου οι πωλήσεις της Domino’s στις ΗΠΑ ανέβηκαν 13% και της Papa John’s 5,5%. Άλλες αλυσίδες fast food προσπάθησαν να ακολουθήσουν, αλλά έμειναν πίσω καθώς άργησαν να εκμεταλλευτούν την τεχνολογία. Η McDonald’s, η μεγαλύτερη αλυσίδα εστίασης στον κόσμο, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα δοκιμάσει υπηρεσία delivery σε 200 καταστήματα στη Φλόριντα. Ενώ ακόμη δεν διαθέτει πρόγραμμα ανταμοιβής πελατών, που έχει βοηθήσει πολύ τις πιτσαρίες. Το ίδιο ισχύει και για τη Wendy’s, που σκοπεύει να εγκαινιάσει για πρώτη φορά παραγγελίες μέσω τηλεφώνου.

(*) Διαβάστε το υπόλοιπο άρθρο στο: insider.gr