Το 2018 αναμένεται να δούμε νέες τάσεις να κατακλύζουν τον κόσμο του φαγητού και του ποτού, τις οποίες άλλες τις περιμέναμε και άλλες πάλι όχι.

Όσον αφορά τον τομέα των ποτών, το euromonitor.com μας παρουσιάζει διάφορες τάσεις και τις κατηγοριοποιεί, ως προς αυτές που αφορούν το κρασί και αυτές που αφορούν γενικά τα αλκοολούχα ποτά.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά το κρασί, αναμένεται να μπει στην αγορά η Κίνα η οποία θα αλλάξει εξ ολοκλήρου την ίδια την αγορά και τις πρακτικές της. Μία από τις τάσεις αυτές θα απευθύνεται στην γενιά του Instagram. Το κρασί θα προσπαθήσει να γίνει προσιτό για το ευρύ κοινό και ένα τρόπος για να γίνει αυτό είναι να συσκευαστεί σε κουτάκια όπως αυτά της μπύρας και των αναψυκτικών. Αυτός ο τρόπος θα βοηθήσει τους νεώτερους να δεχθούν αυτό το ποτό πιο εύκολα, λόγω της ευκολίας στη μεταφορά, αντικαθιστώντας έτσι την μπύρα. Μια ακόμη τάση είναι να παρέχεται το κρασί μέσω βρύσης. Μια τέτοια πρακτική, που πραγματικά διχάζει τους ειδικούς, θεωρείται από πολλούς πιο αποτελεσματική, πιο φιλική προς το περιβάλλον, αλλά και πιο προσιτή οικονομικά.

Τέλος, η τάση που έρχεται να αλλάξει την εικόνα της αγοράς εκ διαμέτρου είναι η κυριαρχία των αφρωδών οίνων,  όπως είναι και η champagne. Η Σαμπάνια μπορεί να απευθύνεται μόνο σε μια μικρή ελίτ και να αφορά εορτασμούς τέχνης ή οτιδήποτε αντίστοιχο, αλλά όσο απευθύνεται μόνο σε ένα μικρό κοινό, άλλοι αφρώδεις οίνοι κινούνται με εντελώς αντίθετη κατεύθυνση.

Πέραν του κρασιού, οι τάσεις που πρόκειται να δούμε το 2018 αφορούν και γενικότερα τα αλκοολούχα ποτά. Όσον αφορά το whisky, ο προβληματισμός εδώ έγκειται κατά πόσον θα διατηρηθεί ο παραδοσιακός κλασικός τρόπος απόλαυσης ή αν θα υπάρξουν σχετικές καινοτομίες. Τα πολλά χρόνια πορείας του ποτού αυτού στην αγορά με την ίδια μορφή και τον ίδιο σκοπό και τρόπο παρουσίας έχουν απομακρύνει την γενιά των Millenials. Αυτό, λοιπόν, είναι που θα αναγκάσει την κλασική αυτή γεύση να αναθεωρηθεί και να αποκτήσει νέο ενδιαφέρον, ώστε να αποκτήσει μικρότερο ηλικιακό κοινό και να καταφέρει να επιβιώσει στο πέρασμα του χρόνου. Σε συνδυασμό με το whisky, έρχεται και ο εκδημοκρατισμός του κονιάκ αλλά και πολλές φιλοδοξίες που αφορούν το μπράντι. Το κονιάκ πρόκειται να απευθυνθεί σε περισσότερο και μεγαλύτερο κοινό υποστηρίζοντας μέχρι και την κουλτούρα των cocktails, φτάνοντας έτσι και στον πιο απλό άνθρωπο. Αντίθετα, το μπράντι, ο κλασικός ανταγωνιστής του κονιάκ προσδοκεί να έρθει στο προσκήνιο συνδυάζοντας την μακροχρόνια παράδοσή του με νέες καινοτομίες οι οποίες θα φτάσουν μέχρι και τη δημιουργία αφρωδών οίνων.

Τέλος, ενώ το Whisky, η vodka,το κονιάκ, το Gin κλπ, είναι οι συνήθεις ύποπτοι που μονοπωλούν το ενδιαφέρον, μια ακόμα τάση -που έρχεται να ταράξει τα νερά- είναι τα ποτά που προέρχονται από τις διαφορετικές παραδόσεις και κουλτούρες τα οποία τείνουν να εξαπλωθούν διεθνώς. Αυτά τα είδη ποτών, λοιπόν, έρχονται να διεκδικήσουν μια ισάξια θέση στην αγορά έναντι αυτών των κολοσσών που προσπαθούν να επαναπροσδιοριστούν, για να καταφέρουν να επιβιώσουν στην εποχή αυτή που χαρακτηρίζεται, γενικότερα, από τη μόδα των εμπειριών.