Λένε ότι ο καλύτερος τρόπος, για να γνωρίσεις έναν τόπο και την κουλτούρα του, είναι να γευθείς το φαγητό του. Και όχι άδικα. Το φαγητό σχετίζεται με την ιστορία, το κλίμα και τους ανθρώπους ενός τόπου, αντιπροσωπεύει τις καθημερινές τους συνήθειες και προσδίδει μία αίσθηση αυθεντικότητας και μοναδικότητας στα ταξίδια μας. Γιατί, πόσες φορές έχουμε δοκιμάσει ένα τοπικό έδεσμα και το ξεχάσαμε;

%ce%b3%ce%b1%cf%83%cf%84%cf%81%ce%bf%ce%bd%ce%bf%ce%bc%ce%b9%ce%ba%cf%8c%cf%82-%cf%84%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%bc%cf%8c%cf%82

Στις μέρες μας, άλλωστε, το φαγητό, όχι μόνο θεωρείται μεγάλη απόλαυση, αλλά είναι και πλέον και μία μορφή τέχνης. Από τις ιδιαίτερες προτάσεις μεγάλων chef, μέχρι τις πολύ καλοστημένες φωτογραφίες ωραίων πιάτων στο  Instagram, οι κουζίνες του κόσμου φαίνεται να έχουν μπει στη ζωή μας. Ειδικά για τους Millennials (άτομα ηλικίας 15 έως 35 ετών), η ντόπια κουζίνα παίζει καθοριστικό ρόλο για την επιλογή ενός ταξιδιωτικού προορισμού. Και φυσικά μία τέτοια τάση δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει και τον τουριστικό τομέα.

Ο γαστρονομικός τουρισμός αποτελεί μία διαφορετική εμπειρία, η οποία χτίζεται γύρω από τις γευστικές συνήθειες του κάθε προορισμού, με τα τοπικά φαγητά και ποτά να είναι στο επίκεντρο. Και, μάλιστα, αυτού του είδους ο τουρισμός φαίνεται να είναι ιδιαίτερα επικερδής όχι μόνο για τις επιχειρήσεις του τουρισμού και της φιλοξενίας, αλλά και για τις τοπικές επιχειρήσεις εστίασης της κάθε περιοχής, οι οποίες παρέχουν τα εδέσματα.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Ιταλίας. Σύμφωνα με την ανάλυση της Coldiretti, της κύριας οργάνωσης των Ιταλών αγροτών σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, η γαστρονομία αποτελεί το βασικό πόλο έλξης του εσωτερικού, αλλά και εξωτερικού τουρισμού. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι τόσο οι διεθνείς, όσο και οι  εγχώριοι τουρίστες στην Ιταλία ξοδεύουν 5 δισ. ευρώ σε γεύματα και κρασί, ενώ το 17% εξ αυτών δηλώνει ξεκάθαρα πώς η ιταλική κουζίνα αποτέλεσε τον κύριο λόγο επίσκεψης στη χώρα, δαπανώντας το ένα τρίτο του προϋπολογισμού του για διακοπές στο φαγητό και στο κρασί.

Πώς μπορείτε να επωφεληθείτε από το γαστρονομικό τουρισμό;

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορεί μία επιχείρηση του χώρου της εστίασης να επωφεληθεί. Μία καλή ιδέα είναι τα φεστιβάλ με τοπικά προϊόντα και ποτά, καθώς είτε μπορείτε να τα διοργανώσετε εσείς, είτε να προβάλλεται ένα τέτοιο event που συμβαίνει κοντά στην περιοχή του εστιατορίου και του καφέ σας, μέσω των λογαριασμών σας στα social media. Επίσης, σκεφτείτε τη συνεργασία με ένα τοπικό μαγαζί με ντόπια προϊόντα ή συνεταιρισμούς από τους οποίους μπορείτε να προμηθεύεστε τα υλικά που χρειάζεστε και να σας εξασφαλίσουν φρέσκα και ξεχωριστά προϊόντα για το μενού σας και ίσως να προσφέρεται και μία έκπτωση για την αγορά τους στους πελάτες που τα δοκίμασαν στο μαγαζί σας.

Τέλος, μην ξεχνάτε να διαφημίζετε αυτή τη νέα στροφή σας στον γαστρονομικό τουρισμό. Για παράδειγμα, μία σελίδα στο Instagram με εικόνες από λαχταριστά φαγητά, στρωμένα τραπέζια σε ειδυλλιακά τοπία, αλλά και βίντεο με απλές συνταγές, είναι ικανά να τραβήξουν τα βλέμματα και των πιο απαιτητικών καλοφαγάδων.