Αν και το 2022 ήταν μία χρονιά καλύτερη οικονομικά για τα εστιατόρια καθώς η πανδημία του COVID-19 είχε αρχίσει να υποχωρεί, το νέο έτος επιφυλάσσει συνεχείς προκλήσεις για τους επιχειρηματίες, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Οι πελάτες που επιλέγουν τα εστιατόρια για το γεύμα τους αναμένεται να μειωθούν αλλά θα εξακολουθήσουν να εκτιμούν τις premium εμπειρίες

Η τιμή γίνεται ολοένα και περισσότερο μία βασική κινητήριος δύναμη στη λήψη αποφάσεων των καταναλωτών, επισημαίνει ο Andrew Custage, επικεφαλής Πληροφοριών της Medallia Market Research. Σε μία έρευνα τον Αύγουστο του 2022, η  Medallia αποκάλυψε πως το 49% των ερωτηθέντων ανέφερε την τιμή ως κινητήρια δύναμη για τις αποφάσεις του νοικοκυριού, ενώ το ποσοστό αυτό ανερχόταν στο 29% ένα χρόνο πριν.

Το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών σε εστιατόρια προέρχεται από εύπορους πελάτες, καθώς οι πελάτες χαμηλού εισοδήματος βρίσκουν εναλλακτικούς τρόπους, ώστε να μειώσουν τις συναλλαγές σε αυτά, σημειώνει ο Custage.

Πολλά μεγάλα brands έχουν αυξήσει τις τιμές στο μενού για να αντισταθμίσουν τον πληθωρισμό και την πίεση των μισθών. Ωστόσο, οι πελάτες θα προτιμούσαν να εφάρμοζαν τα εστιατόρια μία πρακτική μείξης προσαρμογών κόστους, όπως μειώσεις στις υπηρεσίες τους ή μικρότερες μερίδες στα πιάτα. Οι αυξανόμενες τιμές όμως, δεν απομακρύνουν απαραίτητα τους πελάτες. Σύμφωνα με τον Zhong Xu, Διευθύνων Σύμβουλο και συνιδρυτή της πλατφόρμας παραγγελιών εστιατορίων Deliverect, υπάρχουν πελάτες που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για ξεχωριστές dine-in εμπειρίες ή γεύματα εταιρειών υψηλού κύρους. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που πελάτες περιμένουν στην ουρά 45 λεπτά προκειμένου να καθίσουν σε εστιατόρια της Νέας Υόρκης, αποδεικνύοντας έμπρακτα την προτίμησή τους σε brand με ιδιαίτερα υψηλή ποιότητα.

Μία άλλη αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών που αξίζει να σημειωθεί είναι πως οι πελάτες επιλέγουν όλο και περισσότερο να καθίσουν στο μπαρ όχι μόνο για να πιουν το ποτό τους αλλά και για να απολαύσουν το γεύμα τους. Πιο συγκεκριμένα, αυτή η στροφή των πελατών προς το μπαρ παρατηρήθηκε στα fine dining εστιατόρια του Ομίλου Titan Hospitality. Ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, James King ανέφερε πως στο μπαρ οι πωλήσεις αφορούσαν συνήθως ποτά, αλλά τους τελευταίους 6 μήνες έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις τους στην κατηγορία των τροφίμων.

Πηγή: www.restaurantdive.com