Πώς έχει διαμορφωθεί η παγκόσμια κατανάλωση καφέ
Η έκθεση HostMilano αποκαλύπτει τις παγκόσμιες τάσεις στην κατανάλωση του καφέ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την αναφορά, η αξία του κλάδου αναμένεται να ξεπεράσει τα 43 δις ευρώ το 2025.
Λαμβάνοντας υπόψη τη στρατηγική μάρκετινγκ της HostMilano, και βάσει του πληροφοριακού συστήματος Export Planning, οι αριθμοί των προμηθειών καφέ για το 2021 έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ. Προϊόντα σχετιζόμενα με τον καφέ, όπως μηχανές espresso, ντεκαφεινέ ή καβουρδισμένος -και μη- καφές ισχυροποιούνται στην παγκόσμια αγορά με αυξανομένη τάση της αξίας τους. Συνολικά η αξία των τριών αυτών τομέων άγγιξε τα 34,5 δις ευρώ. Επιπλέον η ανοδική αυτή τάση φαίνεται ότι θα συνεχιστεί την περίοδο 2022-2025 και αναμένεται να φτάσει τα 43 δις ευρώ.
Στην παγκόσμια κατάταξη οι κυρίαρχες χώρες στον εν λόγω χώρο είναι οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ιαπωνία το Βέλγιο και η Ελβετία.
Όσον αφορά της εξαγωγή καφέ σε παγκόσμιο επίπεδο κατά το έτος 2021 πρωταρχικό ρόλο έχει για άλλη μια φορά η Βραζιλία με 27,6% ακολουθούμενη από την Κολομβία με 13,9%, το Βιετνάμ με 9,9%, η Ονδούρα με 5,4%, η Γουατεμάλα 3,6% και η Αιθιοπία με το Βέλγιο που μοιράζονται το υπόλοιπο 3,5%.
Ασία: Το κέντρο της επανάστασης του ροφήματος
Στην Ασία αν και η προτίμηση στο τσάι είναι μία συνήθεια που παρέμενε σταθερή στους αιώνες, πλέον παρατηρείται ότι ο καφές είναι ευπρόσδεκτος στην ασιατική κοινωνία. Πάντα η Ασία ήταν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς με ποσοστό 29%, ωστόσο ποτέ δεν είχε καταφέρει να μπει στη λίστα με τους μεγαλύτερους καταναλωτές, μέχρι σήμερα. Την τελευταία πενταετία σύμφωνα με το ICO (Internation Coffee Organisation) και τα στοιχεία της Host Milano, η κατανάλωση του καφέ σε αυτήν τη μεριά του πλανήτη έχει αυξηθεί κατά 1,5%.
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που οδήγησαν σε αυτό το αποτέλεσμα, όμως μία από τις βασικές παραμέτρους είναι το τεράστιο εύρος της Κινεζικής Αγοράς, όπου η αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη έχει υποδεχτεί Δυτικές Τάσεις όπως το κρασί και τώρα την κατανάλωση καφέ. Οι νέοι Ασιάτες έχουν αναπτύξει καινούριες συνήθειες, καθώς σπουδάζουν σε χώρες του Δυτικού Κόσμου και έχουν μαγευτεί από το έντονο άρωμα του καφέ, κάτι το οποίο κερδίζει έδαφος και μέσα και από την πληθώρα συνταγών που προβάλλονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ήδη μεγάλες αλυσίδες πωλήσεως καφέ όπως τα Starbucks και τα Costa Coffee, έχουν εδραιωθεί σε πάνω από 200 πόλεις σε συνδυασμό και με τους αυτόματους πωλητές καφέ.
Η αγορά στην Ιταλία, τη χώρα του καφέ
Είναι γνωστό ότι στην Ιταλία, η καφεστίαση και η εγχώρια οικονομία έχουν κοινή γραμμή. Η εξαγωγή προϊόντων σχετιζόμενων με τον καφέ το 2021 ξεπέρασε κατά 14% το ποσοστό του 2020. Μέχρι το 2025, θεωρείται ότι οι συνολικές εξαγωγές θα φέρουν κέρδος, που θα φτάσει τα 3,3 δις ευρώ. Το πιο σημαντικό συστατικό των εισαγωγών στην χώρα είναι οι κόκκοι καφέ που αντιστοιχεί στο 77% του συνόλου των εισαγωγών αναφορικά με τον κλάδο του καφέ.
Οι μηχανές καφέ κερδίζουν έδαφος
Οι μηχανές παρασκευής καφέ εισέρχονται σε μία νέα εποχή. Μετά την πτώση των πωλήσεων που καταγράφηκε το 2020, ύστερα από τα γενικά lockdowns εξαιτίας της πανδημίας, το παγκόσμιο εμπόριο ανέκτησε σχεδόν 14 ποσοστιαίες μονάδες το 2021, φθάνοντας σε αξία τα 4,5 δις ευρώ. Επιπλέον, αναμένεται να επιτευχθεί η πλήρης ανάκαμψη των πωλήσεων μέχρι το 2023, φθάνοντας τα προπανδημικά επίπεδα και προβλέπεται η αξία τους να αγγίξει τα 5,6 δις ευρώ.
Το 2021, η Ιταλία για ακόμη μία φορά, αναδείχθηκε ως η No. 1 χώρα στην εξαγωγή μηχανών καφέ, μπροστά από τη Γερμανία, την Ελβετία και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Αξίζει σε αυτό το σημείο να αναφερθεί η ανάπτυξη που καταγράφηκε στην Κίνα, φέρνοντάς την στην πέμπτη θέση. Από την άλλη πλευρά, οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής κρατούν τα σκήπτρα, ως ο μεγαλύτερος εισαγωγέας μηχανών παρασκευής espresso, αποτελώντας το 19,2% της παγκόσμιας ζήτησης για το 2021. Ακολουθούν η Γερμανία, η Γαλλία, η Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η επιστροφή στα γραφεία και τα μεγάλα events προωθούν την πρόταση των αυτόματων πωλητών καφέ. Αυτός είναι ένας από τους τρόπους διαχείρισης του καφέ, πάνω στον οποίο δουλεύουν οι εταιρείες, όπως παρουσιάστηκε τον περασμένο Οκτώβρη στην HostMilano με τις νέες λύσεις, που επιτρέπουν την διαχείριση διαφόρων ειδών καφέ και παρασκευής του, εστιάζοντας στον specialty καφέ.
Οι καταναλωτικές συνήθειες των νέων coffee-lovers: η περίπτωση της Gen Z
Ο καταναλωτής αρχίζει να αποκτά βαθύτερη γνώση της πρώτης ύλης και με τη σειρά του προσδοκά να συναντήσει διάφορες δελεαστικές επιλογές στο μπαρ. Αυτή η τάση ολοένα και εξελίσσεται, καθώς οι εκπρόσωποι της νέας γενιάς έχουν καταστήσει το διάλειμμα για έναν καφέ ως μία σημαντική στιγμή της ημέρας που πρέπει οπωσδήποτε να «ανέβει» στα social media. Μια τέτοια καταναλωτική συμπεριφορά, καθοδηγούμενη από τα trends που εξαπλώνονται μέσα από τις διαδικτυακές πλατφόρμες –και κυρίως μέσα από το Tik Tok– θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει από μόνη της μία ενδιαφέρουσα ευκαιρία αγοράς, σύμφωνα με τη HostMilano.
Οι διοργανωτές εκδηλώσεων θεωρούν ότι το φαινόμενο αυτό πρωτοεμφανίστηκε από τον καφέ Dalgona, ένα ρόφημα που ξεκίνησε στην Κορέα κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αποτελείται από ένα κρεμώδες αφρό topping που φτιάχνεται από στιγμιαίο καφέ και ζάχαρη που προστίθεται σε ζεστό ή κρύο γάλα. Ο καφές Dalgona κατάφερε σύντομα να γίνει το It-Drink μέσω του Tik Tok, την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης με την μεγαλύτερη απήχηση στους έφηβους. Έκτοτε ακολούθησε το «Proffee» -ένα μείγμα καφέ και πρωτεΐνης- καθώς και άλλα ροφήματα που έχουν ως βάση τους τον καφέ, αλλά εστιάζουν περισσότερο στην εμφάνιση παρά στο περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας φυτικό γάλα (Vegan Dalgona) ή γάλα αγελάδος, πάγο και διάφορα σιρόπια.
Η τελευταία έρευνα «Εθνικές Τάσεις Κατανάλωσης καφέ» που πραγματοποιήθηκε από την NCA (US National Coffee Association), δείχνει πως το 46% των νέων Αμερικανών ηλικίας 18 έως 24 ετών πίνουν καφέ τακτικά. Η αναφορά επισημαίνει την αυξανόμενη δημοτικότητα του κρύου, ακόμα και παγωμένου καφέ, ειδικά σε αυτό το ηλικιακό group. Τέλος, μία έρευνα που διεξήχθη το 2020 από το Πανεπιστήμιο της Φότζια, αποκάλυψε πως το 76% των νέων καταναλώνει ένα ρόφημα με καφεΐνη κάθε μέρα, με 9 στους 10 να δηλώνουν ότι πίνουν καφέ.
Πηγή: www.fandbnetworker.com