Οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης μπαίνουν σταθερά στον τομέα των υπηρεσιών εστίασης.

Η Miso Robotics με βάση την Καλιφόρνια είναι μια start-up εταιρεία που επικεντρώνεται στις ρομποτικές λύσεις που βασίζονται στην τεχνολογία AI για το περιβάλλον της κουζίνας. Η ναυαρχίδα της, με το όνομα “Flippy”, βοηθά στο ψήσιμο στη σχάρα, το τηγάνισμα, την προετοιμασία κλπ. Το Flippy είναι ικανό να μαγειρεύει μπιφτέκια και να τα τοποθετεί σε burgers. Αυτός είναι και ο λόγος που αμερικανικές αλυσίδες fast food, όπως η CaliBurgers, έχουν ήδη “προσλάβει” το Flippy στην κουζίνα τους σε επιλεγμένες τοποθεσίες.

Στην Ιαπωνία, αντίστοιχες προσπάθειες να υιοθετηθεί η τεχνητή νοημοσύνη έχουν γίνει ήδη. Συγκεκριμένα, το Kaiten-zushi είναι ένα εστιατόριο σούσι όπου τα έτοιμα πιάτα τοποθετούνται σε έναν περιστρεφόμενο ιμάντα μεταφοράς, που περνάει από κάθε τραπέζι, πάγκο και κάθισμα και σταματάει το αντίστοιχο πιάτο στον “ιδιοκτήτη” του.

Τα ρομπότ σίγουρα δεν παίρνουν μόνο τον ρόλο του μάγειρα, αλλά και του barista στις ΗΠΑ. Οι μπάρμαν-ρομπότ του Briggo προετοιμάζουν ποτά καφέ κατόπιν παραγγελίας, συνήθως σε εταιρικά περιβάλλοντα.

Αντίστοιχα τα ρομπότ φαίνεται να αποκτούν θέση και στο service με την Pepper. Η Ιαπωνική εταιρεία τεχνολογίας SoftBank έχει συνεργαστεί με τη MasterCard για τη δημιουργία ενός ανθρωποειδούς ρομπότ AI που ονομάζεται Pepper. Η Pepper είναι ένας σερβιτόρος ρομπότ που επεξεργάζεται παραγγελίες πελατών, παρέχει συστάσεις προϊόντων και επιτρέπει στους πελάτες να πραγματοποιούν πληρωμές μέσω του λογαριασμού Mastercard χρησιμοποιώντας το φορητό tablet του ρομπότ.

Όπως είναι προφανές, οι πλειοψηφία των εταιρειών επενδύουν πολλά χρήματα και κόπο ώστε να καινοτομήσουν στον κλάδο της AI και να δημιουργήσουν λύσεις και προτάσεις και για τον κλάδο της εστίασης. Είναι έως και απίθανο, να δούμε πολύ σύντομα να αντικαθίσταται ο άνθρωπος πίσω από το ταμείο, αλλά οι υπόλοιπες θέσεις, αναμένεται τα επόμενα χρόνια να καταλαμβάνονται σε μεγάλο βαθμό από μηχανές.