Η αλυσίδα Shiru Cafe, με τα 20 υποκαταστήματά της απευθύνεται αποκλειστικά σε φοιτητές, αφού ο μόνος τρόπος για να απολαύσει κανείς τον καφέ του σε αυτά είναι να σπουδάζει και να έχει κάνει sign up στην ιστοσελίδα της επιχείρησης.  

Shiru Cafe

Το πρώτο Shiru Cafe ιδρύθηκε στο Κιότο το 2013, και από τότε η εταιρία έχει καταφέρει να βρίσκεται δίπλα από πολλά αξιοσέβαστα πανεπιστήμια παγκοσμίως, όπως το Πανεπιστήμιο του Τόκιο και το Ινδικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας, ενώ στα άμεσα σχέδια της είναι να επεκταθεί στο Πρίνστον και το Χάρβαρντ.

Υπό αυτές τις προϋποθέσεις οι πελάτες- φοιτητές μπορούν να παραγγείλουν και να απολαύσουν το ρόφημα της επιλογής τους, σε ένα περιβάλλον φιλικό και, φυσικά, με δωρεάν Wi-Fi. Το μυστικό ωστόσο, είναι ότι οι πελάτες σε αυτά τα μαγαζιά, δηλαδή οι φοιτητές δεν πληρώνουν ούτε ένα μικρό αντίτιμο για τα ροφήματά τους.

Πώς γίνεται αυτό; Η αλυσίδα Shiru βασίζεται και επιβιώνει αποκλειστικά από χορηγίες εταιριών. Οι χορηγοί κάνουν αισθητή την παρουσία τους εντός της καφετέριας με τα λογότυπά τους να απεικονίζονται στα φλιτζάνια του καφέ, στην εφαρμογή του Shiru Cafe, στις διαφημίσεις που προβάλλονται στις τηλεοπτικές οθόνες του καταστήματος. Ακόμη, οι χορηγοί βγαίνουν κερδισμένοι αφού οι υπάλληλοι είναι εκπαιδευμένοι ώστε να δίνουν πληροφορίες στους φοιτητές για τις εταιρίες-χορηγούς, ενώ συχνά διοργανώνονται εκδηλώσεις ώστε εκπρόσωποι των εταιριών να έρχονται σε επαφή με τους φοιτητές.

Shiru Cafe

Σκοπός των εταιριών είναι να ανιχνεύσουν και να προσελκύσουν τους φοιτητές που θεωρούν ότι είναι ταλαντούχοι και ιδανικοί  να στελεχώσουν τις εταιρίες τους, ενώ παράλληλα κερδίζουν και τη διαφήμιση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους σε ένα καταναλωτικό κοινό που αντιπροσωπεύει την αγορά.

Όσο για τις εταιρίες που έχει καταφέρει το Shiru Cafe να συγκαταλέγονται ανάμεσα στους χορηγούς του -και μελλοντικούς εργοδότες των φοιτητών- είναι τα μεγαθήρια της Microsoft, της JP Morgan και της PwC.