Τα τελευταία χρόνια, η βιομηχανία καφέ έχει αλλάξει δραστικά για διάφορους λόγους. Ως manager ή ιδιοκτήτης καταστημάτων καφεστίασης ή ως προμηθευτής προϊόντων καφέ, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τις νέες τάσεις του καφέ, ώστε να μπορείτε να αξιοποιήσετε οτιδήποτε νέο και δημοφιλές. Αναμφίβολα, η βιομηχανία καφέ είναι πολύτιμη και επεκτείνεται. Ωστόσο, με τον Covid-19, η παγκόσμια βιομηχανία καφέ έχει δει νέες τάσεις να εμφανίζονται.

1. Έτοιμος για κατανάλωση καφές = Έτοιμος να αναπτυχθεί.

Ο έτοιμος για κατανάλωση καφές είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα τμήματα της αγοράς στην Ευρώπη, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Προώθησης των Εισαγωγών από αναπτυσσόμενες χώρες (CBI). Μάλιστα, ο καφές RTD (ready to drink) θεωρείται ότι είναι μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση από τα ζαχαρούχα αναψυκτικά.

2. Οι specialty καφέδες γίνονται ολοένα και πιο ξεχωριστοί.

Σύμφωνα με το CBI, ενώ οι περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν μείγματα καφέ, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση (παρ’ολο που μπορεί να κοστίζει και περισσότερο) για καφέ υψηλής ποιότητας. Ευθυγραμμισμένο με τις εκθέσεις σχετικά με τους κοινωνικά συνειδητούς καταναλωτές, που αναζητούν μια αυθεντική εμπειρία, το CBI σημείωσε επίσης ότι οι καταναλωτές θα πληρώσουν για καφέ με μια “καλή ιστορία”, που σχετίζεται με την περιβαλλοντική και κοινωνική συνείδηση. Ωστόσο, δεν υπάρχει ακόμη κοινός ορισμός για τον specialty καφέ. Οι σχετικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να αξιοποιήσουν αυτήν την αγορά θα ήταν καλό να επικεντρωθούν σε μάρκες που βασίζονται σε ποτά υψηλής ποιότητας με ισχυρές οικολογικές ρίζες.

3. Ανάπτυξη στην αγορά εξοπλισμού παρασκευής καφέ “ενός φλιτζανιού”.

Η εγχώρια παρασκευή αλλάζει και οι καταναλωτές επιλέγουν νέο εξοπλισμό ως απάντηση. Στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές είναι 24% λιγότερο πιθανό να επιλέξουν παραδοσιακές μηχανές καφέ από ό,τι το 2015 (ευρήματα NCA USA). Οι κάψουλες αποτελούν τον κύριο παράγοντα αυτής της αλλαγής. Η παγκόσμια αγορά αυτών των μηχανών, αναμένεται να διπλασιαστεί σχεδόν έως το 2025 – από 15,23 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (2017) σε 29,2 δισεκατομμύρια δολάρια.

4. Ανάπτυξη αγροτουρισμού στη βιομηχανία καφέ.

Η καλλιέργεια, η πώληση και η παρασκευή καφέ ενδέχεται να μην είναι το μοναδικό μέλλον της αγοράς καφέ, καθώς ο αγροτουρισμός φαίνεται να είναι μια ολοένα και πιο βιώσιμη αγορά για όσους δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία – παρά τις τρέχουσες επιπτώσεις του Covid. Ως επί το πλείστον, αυτή η τάση επηρεάζει τους καλλιεργητές καφέ. Οι καλλιεργητές στις χώρες εξαγωγής μπορεί να προσπαθούν να προσελκύσουν τουρίστες, ειδικά μετά το επι- τυχημένο παράδειγμα της οινοποιίας.

5. Καφές για “σταθερούς πελάτες”.

Μία αναπτυσσόμενη βιομηχανία είναι το μοντέλο συνδρομής καφέ, όπου οι προμηθευτές στέλνουν τον καφέ στους καταναλωτές απευθείας στην πόρτα τους. Ενώ αυτή η ιδέα υπάρχει εδώ και μερικά χρόνια, το lockdown του Covid-19 την έφερε στο προσκήνιο καθώς οι καταναλωτές θέλουν να πάρουν τον καφέ τους, παρά το γεγονός ότι έχουν κολλήσει στο σπίτι. Μένει να δούμε πώς αυτή η τάση θα εξελιχθεί, καθώς προχωράμε προς έναν κόσμο μετά τον Covid-19.

6. Στο επίκεντρο η βιωσιμότητα.

Οι νέοι θέλουν τον καφέ τους εν κινήσει και σε ένα ελκυστικό πακέτο. Καθώς το ενδιαφέρον για τον καφέ αυξάνεται, το ίδιο θα αυξάνει και η ζήτηση για περιβαλλοντική και κοινωνική δικαιοσύνη στη βιομηχανία καφέ.

Άρθρο από το τελευταίο τεύχος του CABARE – the cafe bar restaurant – Magazine!
Μπορείτε να διαβάσετε εδώ το τεύχος: cabare.gr/food-drink-trends/cabare-magazine-summer-2021