Ο Covid-19 έχει αλλάξει τη ζωή των καταναλωτών και ο καφές στο εμπόριο έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία. Παρά την αναστάτωση, η βιωσιμότητα, η πριμοδότηση και η αξία εμφανίζονται ως οι βασικές έννοιες κλειδιά για τον καφέ κατά την περίοδο 2020-2022, σύμφωνα με το drinks-insight-network.com.

Είναι δύσκολο να προβλεφθεί ο πλήρης αντίκτυπος του Covid-19, αλλά μέχρι το τέλος του 2021 αναμένουμε ότι η αύξηση των ροφημάτων και του καφέ θα ξεπεράσει τον αριθμό του 2019, αν και θα παραμείνει πίσω από τις προβλεπόμενες τιμές για αρκετά χρόνια. Οι επιχειρήσεις είναι απίθανο να δουν την κανονικότητα να επιστρέφει μέχρι το τέλος του 2020. Η Coca-Cola ανέφερε πρόσφατα στα αποτελέσματα του 2ου τριμήνου ότι τα καθαρά έσοδα από παγκόσμιες επιχειρήσεις μειώθηκαν 53% και τα οργανικά έσοδα μειώθηκαν 52%.

Εδώ είναι τα τρία megatrends που πρέπει να παρακολουθήσετε όταν οι  κανόνες lockdown χαλαρώσουν και η κοινωνία αρχίσει να προσαρμόζεται στη νέα πραγματικότητα:

1.Βιωσιμότητα και δεοντολογία

Η βιωσιμότητα θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αγορά καφέ καθώς ο κόσμος αρχίσει να ξεπερνά την πανδημία. Ενώ οι καταναλωτές έχουν προσαρμοστεί στην ανάγκη για ένα πλαστικό μίας χρήσης για αντικείμενα όπως μάσκες κατά τη διάρκεια του Covid-19, οι παγκόσμιοι καταναλωτές παραμένουν ενήμεροι για το τι καταναλώνουν. Οι άνθρωποι θέλουν να μάθουν από πού προέρχεται ο καφές και πόσο ηθικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά συμπεριφέρονται τα εμπλεκόμενα μέρη.

Η δεοντολογία σχετικά με τους παραγωγούς καφέ θα παρουσιάσει ένα πιθανό πρόβλημα για τις εταιρείες καφέ, καθώς πολλές από τις αναπτυσσόμενες περιοχές έχουν κακή εργατική νομοθεσία και εξαιρετικά ασυνεπή επιβολή. Μια εκστρατεία για την προστασία των αγροτών στις φτωχότερες χώρες από την αστάθεια των τιμών της αγοράς  και τη διαφήμιση σε πλουσιότερες χώρες θα βοηθούσε να τοποθετηθεί μια μάρκα μπροστά από τον ανταγωνισμό της στο μέλλον.

2.Πριμοδότηση

Η πριμοδότηση εξακολουθεί να συμβαίνει στον καφέ, ειδικά στους καφέδες «specialty» με μοναδικές γεύσεις λόγω του τόπου και του τρόπου καλλιέργειάς τους. Οι specialty καφέδες είναι μια αναπτυσσόμενη κατηγορία, αλλά η ζήτηση για καφέ εξαιρετικής ποιότητας πιθανόν να επηρεαστεί από την επικείμενη ύφεση και τις περιόδους χαμηλής οικονομικής δραστηριότητας, καθώς και από το προσωρινό κλείσιμο των καφέ.

Ο λεγόμενος «καφές τρίτου κύματος» εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική τάση στον κόσμο του καφέ. Το πρώτο κύμα εμφανίστηκε στη δεκαετία του 1960 καθώς οι καταναλωτές πήραν μια γεύση για το ποτό και το προϊόν έγινε πολύ ευρύτερα προσβάσιμο. Το δεύτερο κύμα ήρθε με την πριμοδότηση του καφέ, στην πλάτη μεγάλων εταιρειών όπως το Starbucks. Το τρίτο κύμα είναι το επόμενο στάδιο αυτής της εξελικτικής διαδικασίας, με μεγαλύτερο σεβασμό σε υψηλής ποιότητας κόκκους, καινοτόμες μεθόδους παρασκευής και πληροφορίες προέλευσης που συνδυάζονται με περιβαλλοντικά, ηθικά και κοινωνικά διαπιστευτήρια. Ο καφές τρίτου κύματος επικεντρώνει εκ νέου την εμπειρία στην παραγωγή ενός προϊόντος υψηλής ποιότητας σε κάθε σημείο της αλυσίδας εφοδιασμού, ώστε ο καταναλωτής να μπορεί πραγματικά να εκτιμήσει το «καλύτερο».

3.Αξία

Οι προσφορές με επίκεντρο την αξία είναι πιθανό να είναι σημαντικές στο άμεσο μέλλον σε πολλές αγορές. Με πολλούς καταναλωτές να χάνουν τη δουλειά τους και αρκετές κυβερνήσεις να προσπαθούν να αντισταθμίσουν τα προβλήματα με τα πακέτα ερεθίσματος, ο καφές, ειδικά στο εμπόριο, πρέπει να αγκαλιάσει τις προσφορές.