Σε μια εποχή που η τεχνολογία αυξάνεται, οι ρυθμοί της ζωής αυξάνονται συνεχώς, εμφανίζονται τα superfoods. Τι είναι όμως τα superfoods και για ποιο λόγο κερδίζουν συνεχώς έδαφος έναντι των υπολοίπων  τροφίμων; Είναι όντως  super ή απλά ακολουθούν τις επιταγές της μόδας;

superfoods

Η ονομασία των  superfoods ή αλλιώς υπερτροφών προέκυψε από την ανάγκηνα μπορεί ο σύγχρονος άνθρωπος να καλύψει  ένα μεγάλο ποσοστό της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης ενός ή πολλών απαραίτητων θρεπτικών συστατικών καταναλώνοντας μια τροφή με λίγες θερμίδες.

Τα Superfoods, λοιπόν είναι τρόφιμα – ως επί το πλείστον φυτικά τρόφιμα, αλλά και ορισμένα ψάρια και γαλακτοκομικά – τα οποία θεωρούνται απίστευτες πηγές θρεπτικών ουσιών.

Παρακάτω παρουσιάζονται κάποιες από τις πιο δημπφιλείς υπερτροφές.

  1. Φρούτα όπως το ρόδι, το αβοκάντο, τα μούρα, το μύρτιλο, το ιπποφαές, το κράνμπερι, το ακάι, τα βατόμουρα, τα σμέουρα, η καρύδα, η μαστίχα και το γκότζι μπέρι.
  2. Ξηροί καρποί, όπως τα καρύδια, τα αμύγδαλα και τα κάσιους.
  3. Όσπρια όπως τα κόκκινα φασόλια.
  4. Παράγωγα καρπών όπως το κακάο και μαύρη σοκολάτα.
  5. Λαχανικά όπως το μπρόκολο και το σπανάκι.
  6. Προϊόντα μέλισσας, όπως ο βασιλικός πολτός, το κερί, το μέλι και η πρόπολη.
  7. Ορισμένα βότανα όπως το ginkgo biloba και το τζίντζερ.
  8. Μπαχαρικά όπως το σαφράν και η κανέλα.
  9. Δημητριακά και σπόροι, όπως ο λιναρόσπορος, η ζέα, η κινόα, το chia.
  10. Κάποια φύκια όπως η σπιρουλίνα και η χλωρέλλα.
  11. Φυτά όπως η κουμαριά, η κρανιά, ο κράταιγος και η άγρια τριανταφυλλιά.
  12. Γιαούρτι –επιλέξτε το παραδοσιακό, με την πέτσα, για τη μέγιστη ποσότητα προβιοτικών.
  13. Κινόα: μοιάζει με δημητριακό, αλλά είναι σπόρος, και μάλιστα σπόρος γεμάτος πολύτιμα αμινοξέα.
  14. Σπόροι τσία: είναι γεμάτοι από απαραίτητα λιπαρά οξέα και πολλά μέταλλα.
  15. Πράσινο τσάι: τα αντιοξειδωτικά που περιέχει θεωρούνται πολύτιμα, ακόμα και στην πρόληψη του καρκίνου.
  16. Ελαιόλαδο
  17. Λιπαρά ψάρια: η πιο αποτελεσματική πηγή Ω3 λιπαρών οξέων, που είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της υγείας της καρδιάς
  18.  Αβγά: Μια οικονομική πηγή πρωτεΐνης, γεμάτη θρεπτικά συστατικά και ωφέλιμα λιπαρά οξέα.
  19.  Μήλα: Η αυξημένη κατανάλωση μήλων φαίνεται να μειώνει την εμφάνιση καρδιοπαθειών, ορισμένων καρκίνων, διαβήτη και άσθματος.