Τα σούπερ μάρκετ ανακαλύπτουν εκ νέου τον εαυτό τους: δεν είναι πλέον μόνο μέρη όπου μπορείτε να αγοράσετε φαγητό, αλλά γίνονται όλο και περισσότερο μέρη με κύριο παράγοντα την εμπειρία. Μεταξύ άλλων, με έτοιμα γεύματα. Η γαστρονομία στα σούπερ μάρκετ είναι ένας σχετικά νέος τομέας δραστηριότητας – ο οποίος πρέπει να αποδίδει κάθε τετραγωνικό μέτρο. Κατά συνέπεια, τα concepts σε ζήτηση είναι αυτά που απαιτούν λίγο χώρο, προσφέρουν την επιθυμητή απόδοση και υπόσχονται μια πλούσια αύξηση του κύκλου εργασιών. 

«Η γαστρονομία στη λιανική πώληση αναπτύσσεται παρά τον κορονοϊό», λέει ο Μάριος Σαββάτης, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων ΝΑ Ευρώπης, και εντοπίζει μια τάση προς ακόμη μεγαλύτερες προσπάθειες γαστρονομίας. Τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτό αποδίδει: Για παράδειγμα, ο χρόνος που ξοδεύεται στο σούπερ μάρκετ για ένα γεύμα είναι περίπου 20 λεπτά. Αρκετός χρόνος για τους καταναλωτές να περιπλανηθούν και να εξερευνήσουν τι άλλο προσφέρεται. Επιπλέον, μια νόστιμη ιδέα γαστρονομίας μπορεί να προσελκύσει νέους πελάτες στο σούπερ μάρκετ, να αυξήσει την αφοσίωση των πελατών και να επιτύχει υψηλότερα κέρδη με το έτοιμο φαγητό. Μια κερδοφόρα επιχείρηση – υπό την προϋπόθεση ότι η ιδέα και η εφαρμογή της είναι σωστές.

Ο Μ. Σαββάτης λέει: «Πρέπει να θυμάστε ότι ένα σούπερ μάρκετ δεν είναι εστιατόριο. Κατά συνέπεια, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπάρχει σχετικά λίγος χώρος για την προετοιμασία φαγητού, επειδή κάθε τετραγωνικό μέτρο σημαίνει περισσότερα χρήματα. Υπάρχει, επίσης, συχνά έλλειψη ειδικευμένων εργαζομένων». Στην ιδανική περίπτωση, ωστόσο, το εύρος και η ποιότητα της γαστρονομίας δεν εξαρτάται από το μέγεθος του σούπερ μάρκετ ή το επίπεδο εκπαίδευσης του προσωπικού, αλλά από τον εξοπλισμό. Γι ‘αυτό βλέπετε έξυπνες λύσεις, όπως το combi steamer iCombi Pro και το iVario, το οποίο λειτουργεί με θερμότητα επαφής, όλο και πιο συχνά. Τα πλεονεκτήματα είναι προφανή: το iCombi Pro, για παράδειγμα, χρειάζεται μόνο 1 m2 χώρου – αφήνοντας περισσότερο για την περιοχή πωλήσεων. Ωστόσο, τα ψάρια, το κρέας, τα λαχανικά, τα συνοδευτικά πιάτα και τα ψημένα προϊόντα μπορούν πάντα να παρασκευάζονται σε αυτό με σταθερή ποιότητα – εξοικονομεί επιπλέον εξοπλισμό και καθιστά δυνατή την παραγωγή ποικίλων πιάτων όλη την ημέρα. Φρέσκα ψωμάκια το πρωί, μεγάλη ποικιλία από ζεστά πιάτα το μεσημέρι, αρτοσκευάσματα το απόγευμα και φρέσκο ​​κοτόπουλο στο μεταξύ – εν ολίγοις, δεν υπάρχουν όρια στις μαγειρικές ιδέες. Ταυτόχρονα, το iCombi Pro είναι τόσο εύκολο στη χρήση που ακόμη και ημι-ειδικευμένο προσωπικό μπορεί να το χειριστεί γρήγορα και με ασφάλεια – κάτι που σώζει τον μάγειρα. Και η τοποθεσία του μπορεί να επιλεγεί ελεύθερα, καθώς το iCombi Pro μπορεί να εγκατασταθεί χωρίς ιδιαίτερες προεγκαταστάσεις (χρόνoς και κόστος), εάν το επιθυμείτε – αυτό εξοικονομεί δαπανηρές ρυθμίσεις κουζίνας. Ο Μάριος Σαββάτης προτείνει το iCombi Pro όταν ο βαθμός άνεσης είναι υψηλός και χρησιμοποιούνται πολλά προμαγειρεμένα προϊόντα. Εάν ο βαθμός ευκολίας είναι χαμηλός, δηλαδή πολλά πράγματα παράγονται επί τόπου, συνιστά το iVario εκτός από το iCombi Pro. «Τότε θα ήταν ακόμη δυνατό να αναπτυχθεί η δική σας επωνυμία», γνωρίζει από την εμπειρία από πελάτες που μπόρεσαν να ανοίξουν μια εντελώς νέα πηγή εισοδήματος με αυτόν τον τρόπο. Σε κάθε περίπτωση, το iVario είναι επίσης έξυπνο και ευέλικτο, αλλά απαιτεί λίγο περισσότερες γνώσεις στο χειρισμό. Επίσης καλό να γνωρίζετε: Και με τις δύο συσκευές, το κόστος παρακολούθησης και το βοηθητικό κόστος δεν διαδραματίζουν ουσιαστικά κανένα ρόλο. Η κατανάλωση νερού και ηλεκτρικής ενέργειας είναι σημαντικά χαμηλότερη από ότι με τον συμβατικό εξοπλισμό κουζίνας και διάφορα προϊόντα υπηρεσιών καθιστούν το κόστος συντήρησης διαφανές και υπολογίσιμο. Ωστόσο, η επιτυχία της γαστρονομίας εξαρτάται, επίσης, από τη θέση της προσφοράς υπηρεσιών τροφίμων εντός της δεδομένης περιοχής. Κατά κανόνα, γίνεται διάκριση μεταξύ “Outside”, στη ζώνη πριν από την ολοκλήρωση αγοράς. “Δίπλα”, η μετάβαση μεταξύ της ζώνης πριν από την ολοκλήρωση αγοράς και του σούπερ μάρκετ και “Inside”, στη μέση του σούπερ μάρκετ. Κάθε τοποθεσία έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της. Είναι σημαντικό να είστε ξεκάθαροι για τους στόχους που θέλετε να επιδιώξετε εκ των προτέρων: Ένα γρήγορο takeaway, που προσφέρει κάτι νόστιμο και δελεαστικό ή δείχνει κάτι νέο στο διάδρομο του σούπερ μάρκετ; Ο ειδικός του λιανικού εμπορίου λέει: «Εάν υπάρχουν πολλά γραφεία στην περιοχή, μπορείτε να βρείτε μεσημεριανό γεύμα ή ζεστά, προσυσκευασμένα πιάτα στο σούπερ μάρκετ. Τότε είναι εύκολο να πάρετε και άλλα αντικείμενα μαζί σας.» Τα αλμυρά σνακ, φρέσκα ψωμάκια και γλυκά αρτοσκευάσματα, από την άλλη πλευρά, ταιριάζουν καλά στην περιοχή πριν το ταμείο – εκεί το άρωμα προσελκύει τους πελάτες και ταυτόχρονα εξισορροπείται η λειτουργία του σούπερ μάρκετ. «Δεν χρειάζεστε καν άλλο εξοπλισμό», λέει ο Μ. Σαββάτης, «επειδή το iCombi Pro μπορεί ακόμη και να ψήσει με ατμό, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο τη χρήση του».

      

Τα σούπερ μάρκετ βιώνουν μεγάλες προκλήσεις στο πλαίσιο της πανδημίας και οι προσφορές των υπηρεσιών διατροφής τους είναι επίσης πιο δημοφιλείς από ποτέ. Για να είναι μακροχρόνια η επιτυχία, οι έννοιες των τροφίμων πρέπει να είναι προσαρμόσιμες και να αντανακλούν πάντα τις ανάγκες των πελατών. Πόσο καλό είναι όταν υπάρχουν έξυπνες συσκευές που μπορούν να κάνουν τα πάντα και να διασφαλίσουν ότι δεν θα σπαταληθεί άσκοπος χώρος – αντίθετα: η περιοχή των ζεστών τροφίμων έχει αυτό που χρειάζεται για να γίνει πυρήνας κερδών.