Η Rational, ο ειδικός στην παρασκευή ζεστών φαγητών, γιορτάζει φέτος την 50η επέτειό της με το σύνθημα “When it tastes great, we all speak the same language.” Η επέτειος της εταιρείας θα συνοδεύεται από ένα μικρό βίντεο, ένα website με περιεχόμενο για την ιστορία της εταιρείας και πολυάριθμες δραστηριότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολύ πιο σημαντικές, ωστόσο, είναι οι πολυάριθμες, διεθνείς εορταστικές εκδηλώσεις για τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες και τους πελάτες, για παράδειγμα σε διάφορες τοποθεσίες της εταιρείας και σε εμπορικές εκθέσεις. Στα κεντρικά γραφεία στο Landsberg am Lech, το event της 8ης Ιουλίου θα δώσει μια εικόνα για την παραγωγή του iCombi καθώς και για το νέο, βιώσιμο κτίριο γραφείων. Στα μέσα Οκτωβρίου, θα γίνει μια επίσημη τελετή εδώ με προσκεκλημένους από την πολιτική και τις επιχειρήσεις και το παραδοσιακό κονσέρτο του Siegfried Meister στο Εργοστάσιο 3. Υπάρχει, επίσης, λόγος εορτασμού και για ορισμένες θυγατρικές: Η εκπροσώπηση της Rational στην Ινδία για 10 χρόνια, στην Ιταλία και τη Σουηδία για 25 χρόνια και στις ΗΠΑ για 30 χρόνια.

Ο Siegfried Meister ίδρυσε τη σημερινή Rational AG το 1973. Για 44 χρόνια, ηγήθηκε της εταιρείας με επίκεντρο το όφελος των πελατών: «Στην εποχή μας, μια εταιρεία έχει δικαίωμα ύπαρξης όταν εκπληρώνει το καθήκον της και αυτό το καθήκον είναι να προσφέρει όφελος στον πελάτη. Η ποιότητα αυτού του οφέλους καθορίζει την επιτυχία ή την αποτυχία». Αυτή η φιλοσοφία εξακολουθεί να είναι σταθερά εδραιωμένη στην εταιρική κουλτούρα σήμερα. Για να επιτευχθεί αυτό, περισσότεροι από 2300 εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων περίπου 500 master chefs, βρίσκονται σε καθημερινή επαφή με τους πελάτες και αποτελούν το DNA της εταιρείας με τις γνώσεις και την εμπειρία τους. Η μαγειρική τους τεχνογνωσία αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη νέων προϊόντων όπως το iCombi και το iVario. Ή το ConnectedCooking, η λύση ψηφιακής δικτύωσης για επαγγελματικές κουζίνες.

Όταν ο Siegfried Meister ίδρυσε την εταιρεία το 1973 με μόλις 18 υπαλλήλους, κανείς δεν ήξερε ότι θα γινόταν ηγέτης της παγκόσμιας αγοράς, ένας κρυφός πρωταθλητής. Ο Meister έθεσε τα θεμέλια για αυτό το 1976, αρχικά με την εφεύρεση του πρώτου combi-steamer της Rational και στη συνέχεια το 1979 με τη στρατηγική συγκέντρωσης στο σημείο συμφόρησης. Αυτή η στρατηγική αναφέρει ότι ο στόχος της επιχειρηματικότητας δεν πρέπει να είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους, αλλά η μεγιστοποίηση του οφέλους για μια συγκεκριμένη ομάδα-στόχο. Στη Rational αυτό σημαίνει τους ανθρώπους που μαγειρεύουν στις εμπορικές κουζίνες αυτού του κόσμου και άρα την εξειδίκευση στα συστήματα μαγειρικής, που τους υποστηρίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Από το 1983, μόνο combi-steamers κατασκευάστηκαν στο Landsberg am Lech. Η 1.000.000 η μονάδα κορυφώνει την ιστορία της επιτυχίας το 2019. Σημαντική συνεισφορά σε αυτήν την επιτυχία ήταν το γεγονός ότι το 1992 ο Γάλλος συνεργάτης διανομής Frima, ο οποίος είχε κατασκευάσει τους προκατόχους του iVario, έγινε θυγατρική. Το 2018, η Frima έγινε τελικά Rational.

Δεδομένου ότι η Rational βλέπει τον εαυτό της ως μια εταιρεία του μέλλοντος, δεν θα ρίξει μόνο μια μια ματιά πίσω, αλλά και 50 χρόνια μπροστά. Η Euromonitor ανέθεσε μια μελέτη για το διαδικτυακό περιοδικό KTCHNrebel, η οποία εξέτασε ερωτήματα όπως «Πώς θα αγοράζονται τρόφιμα για τη βιομηχανία φιλοξενίας το 2073;», «Πώς θα παράγονται και θα επεξεργάζονται τα τρόφιμα;», «Πώς θα σερβίρονται τα τρόφιμα;». Αποτέλεσμα: Τα εστιατόρια θα εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται το 2073 και χάρη στον αυτοματισμό και την ψηφιοποίηση, οι chefs θα έχουν όλο και περισσότερο χρόνο για να αφιερώσουν στη δημιουργικότητά τους. Ο Δρ. Peter Stadelmann, Διευθύνων Σύμβουλος της Rational, σχολιάζει: «Η διαφορά μεταξύ της πρόσληψης φαγητού και της εμπειρίας του φαγητού στο εστιατόριο θα συνεχίσει να αποκλίνει τις επόμενες δεκαετίες. Αυτά είναι σπουδαία νέα για τον τομέα του φαγητού. Επειδή εδώ είναι ακριβώς όπου εμείς οι άνθρωποι, ως κοινωνικά όντα, επιζητούμε στιγμές, που ξεπερνούν την απλή πρόσληψη θερμίδων: Μέσα από τη μοναδική τους ατμόσφαιρα, με την ακόμα πιο προσεγμένη εξυπηρέτηση στο μέλλον και μέσα από πιάτα που λένε ιστορίες μέσα από ένα πρωτοφανές είδος δημιουργικότητας. Είμαι πεπεισμένος ότι οι τεχνολογίες του μέλλοντος είναι μια μοναδική ευκαιρία για τον κλάδο της φιλοξενίας. Σε αυτό το σημείο, 2073, ερχόμαστε!».