Κακά τα ψέματα. Ακόμα και τα πιο πετυχημένα εστιατόρια και μπαρ χρειάζονται πού και πού μια ανανέωση. Μπορεί να έχετε νέους πελάτες αλλά και σταθερούς, όμως δε θέλετε να «βαρεθούν» με τη μονοτονία και να πάνε σε κάποιο άλλο μαγαζί για να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό. Η πιο ανέξοδη αλλαγή που μπορείτε να κάνετε είναι να πειραματιστείτε με το μενού. Στο Buzztime διαβάζουμε πώς να κάνετε αυτές τις αλλαγές εύκολα.

Ανανέωση στο τετράμηνο

Το ιδανικό είναι να γίνονται αλλαγές 3 – 4 φορές το χρόνο για να έχετε πάντα κάτι νέο, οπότε κάθε τρίμηνο με τετράμηνο καλό θα ήταν να αξιολογείτε το μενού σας και να κάνετε αλλαγές.

Ακούστε τη…φύση

Ο πρώτος , πιο εύκολος και πρακτικός τρόπος να ξέρετε ποιες είναι οι κατάλληλες αλλαγές είναι η ίδια η φύση. Ποια υλικά είναι της εποχής; Τι μπορείτε να προμηθευτείτε πιο εύκολα; Αν ένα εστιατόριο έχει το ίδιο μενού όλο το χρόνο δείχνει ότι είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιεί υλικά με συντηρητικά και προϊόντα εισαγωγής, εφόσον είναι εκτός εποχής. Οπότε βασιστείτε στα εποχικά φρούτα και λαχανικά για να χτίσετε το μενού σας, αλλά και στα προϊόντα που προσφέρει η περιοχή του μαγαζιού. Κανείς δε θέλει να φάει κατεψυγμένα καλαμαράκια σε χασαποταβέρνα στο βουνό, σωστά;

Προσφέρετε πειρασμούς εποχικά

Ένα ψυχολογικό τρικ για το νέο σας μενού είναι να προσφέρετε πειρασμούς  ανάλογα με την περίοδο. Το χειμώνα λίγοι είναι αυτοί που δεν θα υποκύψουν σε μία ζεστή κούπα σοκολάτα ή  μία σούπα, τα Χριστούγεννα οι περισσότεροι θα δοκιμάσουν ένα ιδιαίτερο γλυκό και ένα ζεστό κοκτέιλ με έντονο άρωμα, ενώ το καλοκαίρι οτιδήποτε έχει εξωτικά φρούτα, από σαλάτες, κυρίως, μέχρι smoothies και κοκτέιλ είναι must. Άλλο παράδειγμα, που είναι και επίκαιρο, τα μενού για όσους νηστεύουν με ιδιαίτερες συνταγές.

Ακούστε την αγορά

Έχετε μία επιχείρηση και φυσικά πρέπει να κινήστε με τους κανόνες της αγοράς. Δείτε τι ζητούν οι πελάτες, ποια πιάτα και ποτά προτιμούν και μην ξεχνάτε να τσεκάρετε τα trends. Αν κάποιο υλικό είναι ιδιαίτερα δημοφιλές ενσωματώστε το στις συνταγές σας. Αν κάποια συνταγή είναι αυτό που ρωτούν οι πελάτες αν έχετε, βάλτε τη στο μενού. Αν ένα συγκεκριμένο στήσιμο πιάτου, γλυκού ή ποτού εντυπωσιάσει και είναι ιδιαίτερο, υιοθετήστε το κι εσείς. Top τάσεις παραμένουν τα gluten-free και dairy-free μενού, τα υγιεινά πιάτα και οι πολύχρωμες πινελιές.

Ψηφιακά μενού είναι η λύση

Επειδή, βέβαια, είναι δύσκολο και κοστίζει πολύ να αλλάζετε μενού κάθε 3 μήνες, είτε θα τυπώνετε τα specials σε έναν διαφορετικό κατάλογο, είτε, ακόμα καλύτερα, στραφείτε σε digital λύσεις. Οι ψηφιακοί κατάλογοι είναι μοντέρνοι, ιδιαίτεροι και φυσικά αλλάζουν σε μερικά λεπτά, χωρίς κόστος.