Ως επιχειρηματίας στον κόσμο του τουρισμού, των ταξιδιών, της φιλοξενίας και της εστίασης, υπάρχουν ορισμένες εποχές που συνειδητοποιείς ότι το μόνιμο προσωπικό σου δεν αρκεί, για να εξυπηρετήσει όλου τους πελάτες ικανοποιητικά. Τις συγκεκριμένες, λοιπόν, εποχές προβαίνεις σε μια διαδικασία προσλήψεων κατάλληλων ανθρώπων που θα σε βοηθήσουν να αντεπεξέλθεις στο μεγάλο φόρτο εργασίας και θα αποτελέσουν το εποχιακό σου προσωπικό. Το πρόβλημα, όμως, που προκύπτει είναι ότι το νέο αυτό προσωπικό μπορεί τις πρώτες μέρες ίσως να βρίσκεται έξω από τα νερά του και να μην μπορεί να ενταχθεί στους ρυθμούς εργασίας αλλά και γενικότερα στο περιβάλλον.

Η πρώτη μέρα στη δουλειά είναι σίγουρα από τις πιο δύσκολες μέρες, αφού ο νέος υπάλληλος, δεν ξέρει με ακρίβεια τι πρέπει να κάνει, πώς να το κάνει, που κλπ. Πρέπει επομένως, να δεις τα πράγματα από την οπτική γωνία αυτού του προσωπικού, ώστε να κάνεις πιο εύκολη αυτήν νέα αρχή και για το προσωπικό αλλά και για εσένα που ζητάς αποτελέσματα.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις, είτε είσαι ιδιοκτήτης ταξιδιωτικού γραφείου, είτε ξενοδοχείου είτε ακόμη και εστιατορίου, για να ενσωματώσεις το νέο σου προσωπικό στη συνολική λειτουργία της επιχείρησης σου.

Αρχικά, πρέπει να προετοιμάσεις τον χώρο εργασίας για να υποδεχθεί έναν νέο υπάλληλο. Αν αυτός πρόκειται να δουλέψει στο γραφείο, για παράδειγμα, προετοίμασε τον χώρο και το γραφείο στο οποίο θα δουλεύει. Ενδεχομένως, να μην υπάρχει ήδη ο απαραίτητος χώρος, οπότε να χρειαστούν μερικές μετακινήσεις. Καλύτερα, λοιπόν να κάνεις κάτι πριν έρθει ο νέος υπάλληλος, γιατί αλλιώς μπορεί να νιώσει ανεπιθύμητος και πιθανόν να μην αποδώσει τα μέγιστα. Αν, πάλι, είναι στον χώρο της εξυπηρέτησης πελατών, καλό είναι να του δείξεις τους χώρους που θα χρησιμοποιεί, που βρίσκεται κάθε σχετικό αντικείμενο κλπ.

Σημαντικό είναι, επίσης, να παρουσιάσεις το καινούριο σου προσωπικό στο παλιό. Όταν τα μέλη του προσωπικού γνωρίζονται, μπορούν να συνεργαστούν πολύ καλύτερα, και φυσικά να αποδώσουν καλύτερα. Μοιράσου κάθε απαραίτητη πληροφορία, και δημιούργησε ένα κλίμα οικειότητας και αποδοτικής συνεργασίας. Σε αυτό το μήκος κύματος, μπορείς να προσφέρεις και μια «πρόβα generale» στο νέο σου προσωπικό, με τον εξής τρόπο: Κάλεσέ τους να μπουν στη διαδικασία να ακολουθήσουν κάποιο από τα μέλη του ήδη υπάρχοντος προσωπικού, ώστε να δουν πώς ακριβώς θα πρέπει να λειτουργήσουν εν ώρα εργασίας. Σε ένα εστιατόριο, καλό θα ήταν να ακολουθήσει – διακριτικά – ο νέος υπάλληλος  τα βήματα του μετρ. Έτσι, και δημιουργείται οικειότητα, και γίνεται ενημέρωση για τα καθήκοντά του.

Ακόμη, όσο κι αν θεωρείς ότι από τις πρώτες μέρες, είναι πολύ δύσκολο να λάβει το νέο σου προσωπικό πλήρη καθήκοντα, καλό είναι να του αναθέσεις κάποιες σημαντικές εργασίες, ώστε να νιώσει ότι το εμπιστεύεσαι και να θέλει να αποδώσει τα καλύτερα. Ένα παράδειγμα είναι να ασχοληθεί με τις απαντήσεις σε κριτικές για το εστιατόριο, σε διάφορες ιστοσελίδες όπως το TripAdvisor και άλλα.

Φρόντισε, με λίγα λόγια, να δημιουργήσεις ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, το οποίο θα προσφέρει στο νέο σου προσωπικό την ασφάλεια, που χρειάζεται, για να νιώσει οικειότητα και να αναλάβει πλήρως τα καθήκοντά του. Σίγουρα το εποχιακό προσωπικό είναι απαραίτητο να μπει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα σε πλήρη λειτουργία, και πραγματικά αυτός είναι ο μόνος τρόπος, για να τα καταφέρει. Διαφορετικά, πιθανότατα να δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα τόσο ανάμεσα στο προσωπικό, παλαιό και νέο, όσο και στην όλη διαδικασία της εξυπηρέτησης.

Άρθρο από το Online Magazine:

HOTEL MAG