Η Ιαπωνία, πλέον, και ειδικότερα το Τόκιο, έχει στη λίστα της την καφετέρια στην οποία σερβίρει καφέ ένα ρομπότ, πράγμα όχι πολύ απίστευτο για τη χώρα. Το παράξενο, όμως, με το συγκεκριμένο ρομπότ είναι ότι είναι μονόχειρας αλλά και ότι επικοινωνεί με τον πελάτη.

Το όνομα αυτής τη δημιουργίας είναι Sawyer και ξεκίνησε να “δουλεύει” στις αρχές Φεβρουαρίου στην καφετέρια Hen na Cafe στο κέντρο της πόλης του Τόκιο και συγκεκριμένα στην επιχειρηματική περιοχή Shibuya.

Πώς λειτουργεί;

Πολύ απλά το ρομπότ σκανάρει την απόδειξη αγοράς και χαιρετά τον πελάτη, ρωτώντας τον αν είναι έτοιμος για έναν εξαιρετικό καφέ. Στη συνέχεια με τον ίδιο παγωμένο τόνο του ανακοινώνει:

“Μπορώ να φτιάξω καλύτερο καφέ από οποιονδήποτε άνθρωπο”.

Μπορεί να φτιάξει ποσότητα για 5 άτομα σε μόλις λίγα λεπτά, ενώ ειδικεύεται σε όλα τα είδη του καφέ. Οι ιδιοκτήτες προσδοκούν μεγάλη αύξηση της παραγωγικότητας της καφετέριας και κατ’επέκταση των εσόδων. Αυτό που είναι σημαντικό να ειπωθεί, είναι ότι χρειάζεται μόλις ένα άτομο για να επιβλέπει τη λειτουργία του ρομπότ και να επέμβει σε τυχόν πρόβλημα, σε αντίθεση με μια κανονική καφετέρια που χρειάζεται πολύ περισσότερο προσωπικό.

Στον αντίποδα των φόβων για πλήρη αυτοματοποίηση σε όλους τις τομείς της καθημερινότητας, η εταιρεία υποστηρίζει ότι ο λόγος για τον οποίο χρησιμοποιούν το ρομπότ είναι για να μειώσουν τα λειτουργικά έξοδα μιας καφετέριας και κατ’ επέκταση την τιμή του καφέ. Πέραν αυτού  κατάφερε να μεταμορφώσει μια συνήθεια σε μια ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική διαδικασία.